Мета: закріпити знання учнів про букву Фф та її звукове значення; формувати вміння читати окремі слова і тексти з буквою Фф; розвивати мислення, мовлення, увагу; виховувати любов до тварин.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. ПОВТОРЕННЯ ТА ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Мовленнєва розминка
Робота над скоромовкою
Флокси, флокси на фланелі –
Фартушок зацвів у Нелі.
2. Гра “хто добре чує звук?”
Фламінго грають у футбол,
Іде фінальний матч.
Ось-ось заб’ють останній гол –
Летить в ворота
Фурчить, блищить на різні фарби
Фонтан веселий у садку.
В нім водить флот легкий та гарний
Федорка в білім фартушку.
Н. Забіла
3. Гра “Продовж ряд”
Фламінго, футбол, Фома, фея, фа, фара, фікус, фонтан, фабрика… Нафта, кофе, телефон, кофта…
Граф, телеграф, штраф, фотограф…
4. Позмагаймося!
– Назвіть чоловічі імена на Ф. (Федір, Федот, Феофан, Фома, Филимон)
– Назвіть жіночі імена на Ф. (Фаїна, Федора, Флора, Феодосія, Феона)
5. Гра “Букви розгубилися”
БОЛФУТ, ТОФО, КАРФ.
6. Гра “Третій зайвий”.
Фазан, фарфор, фламінго.
Фермер, флокса, фіалка.
7.
Вона – чарівниця, живе у казках,
Творити дива – головний її фах.
Та “ф” на “ал” якщо замінити,
Приємно в тіні в літній день відпочити. (Фея – алея)
8. Письмо друкованої букви Фф (по піврядка – малої і великої)
9. Письмо складів фа, фо, фу, фе, фи, фі, послідовно викладених на дошці з розрізної азбуки
10. Читання вірша І. Макоти і тексту “Телефон”
III. РОБОТА ЗА БУКВАРЕМ (с. 134-145)
1. Опрацювання тексту “Жирафи”
1) Читання оповідання вчителем.
– Які тварини жирафи?
2) Читання оповідання учнями “ланцюжком”.
3) Вибіркове читання.
– Прочитайте ті рядки в творі, де доводиться, що жирафи – найвищі тварини у світі.
– Як спить жирафа?
– Як ви вважаєте, чому жирафа може дістати смачний листочок з будь-якого високого дерева?
– Де живуть жирафи?
4) Гра “Читає Незнайко”.
Учитель читає речення, навмисно замінюючи в ньому слова. учні відшукують речення і читають його без “помилки”.
Жирафи – найнижчі (найвищі) тварини у світі. Між їхніми задніми (передніми) ногами вільно може стати навіть доросла людина.
Спить жирафа лежачи (стоячи). Іноді кладе голову між листям (гілками), щоб не впасти.
У жирафи дуже коротка (довга) шия і язик. Тому вона може дістати смачний листочок з будь-якого низького (високого) дерева.
2. Складання розповіді про жирафу за фотографією Букваря
3. Опрацювання тексту “жарт”
1) Читання оповідання вчителем (учні слухають).
– Де відбувалася подія?
– Прочитайте оповідання самостійно і приготуйтеся відповісти, що в ньому жартівливого.
2) Робота над виразністю читання і відпрацювання інтонації під час читання питальних та окличних речень у діалозі (читання діалогу за особами).
4. Складання розповіді “У зоопарку” за ілюстрацією Букваря
ІV. ПІДСУМОК УРОКУ
– Чим займалися на уроці?
– Що нового дізналися?