Мета: узагальнити знання учнів за прочитаним розділом “У країні знань”; учити порівнювати, співставляти прочитані твори; розвивати творчі здібності школярів, уміння узагальнювати, висловлювати оцінні судження; виховувати любов до художнього слова, жагу до знань.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Урок читання починаємо,
Гарного настрою всім бажаємо.
Те, що вивчили – пригадаємо,
Поміркуємо, почитаємо.
II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА (див. додатковий матеріал до уроку на с. 106)
III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Робота
Гра “Чиє продовження краще?”
Учні презентують свої продовження повісті-казки Віктора Близнеця “Земля світлячків”.
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Який розділ ми завершили вивчати?
– Сьогодні ми підіб’ємо підсумки роботи за розділом “У країні знань”. Перевіримо здобуті знання, узагальнимо вивчений матеріал.
V. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Гра “Чи уважний ти читач?”
Тестування
1. На якому автомобілі подорожував Петько з батьком і друзями?
А) “Жигулі”;
Б) “Волга”;
В)
2. За якими тваринами спостерігали друзі?
А) За видрами;
Б) за бобрами;
В) за хохулями.
3. З якої країни приїхав до нас фікус?
А) З Індії;
Б) з Єгипту;
В) з Греції.
4. Чого смертельно боялися печерні приблуди?
А) Грому;
Б) води;
В) вітру.
5. У якій країні винайшли пергамент?
А) В Індії;
Б) в Китаї;
В) в Греції.
6. Як звали батька Ольги Перевізниківни?
А) Святослав;
Б) Мирослав;
В) Ярослав.
Відповіді: 1а; 2в; 3а; 4б; 5в; 6б.
2. Фізкультхвилинка
По чорниці вирушали,
Баночки всі прив’язали.
Нахилялись до кущів,
Брали ягоди мерщій.
А хто посуд весь набрав,
Той додому повертав.
3. Гра “З’єднай назву твору з його автором”
“Свідки минулих епох” | Віктор Близнець |
“Гості з далеких берегів” | Антін Лотоцький |
“Ольга Перевізниківна” | Анатолій Давидов |
“Земля світлячків” | Паола Утевська |
4. Гра “Впізнай, чий голос”
– В основному, Іро, через ваш жіночий рід постраждали хохулі. Ще в середині минулого століття вони зустрічалися досить часто. (Петько. АнатолійДавидов “Свідки минулих епох”)
– Крім хохулі, сподіваюся, зустрінемо тут вухатого їжака, байбака; можливо, нам трапиться й перев’язка, а з птахів – степовий орел, орел-карлик. (Володимир Іванович. Анатолій Давидов “Свідки минулих епох”)
– Мудро ви сказали, вчителю! Я зрозумів вас, вчителю! І от що придумав: кручу! Кручу для ворогів! І облогу з живого вогню. (Сиз. Віктор Близнець “Земля світлячків”)
– До вас, Вертутію! Коли б там, у вас, не походили оці брудні лаписька! (Мармусія. Віктор Близнець “Земля світлячків”)
– Гарна, добра дитино! Якийсь невідомий віщий голос говорить мені, що тебе жде велика слава. Будеш княгинею! (Старець. Антін Лотоцький “Ольга Перевізниківна”)
– Але його прапрабабуся чи прапрадідусь дуже довго мандрували, поки в тьоті Оксани опинилися. Здалеку фікус до нас приїхав. (Дідусь. ПаолаУтевська “Гості з далеких берегів”)
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
Гра “Закінчи речення”
– Сьогодні на уроці я вчився…
– Мені було цікаво…
– Свою роботу на уроці оцінюю…
– Урок завершую з… настроєм.
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Відповідати на запитання рубрики “Повтори і пригадай” (с. 152).