ПІДСУМКОВИЙ УРОК ЗА РОЗДІЛОМ “У КРАЇНІ ДИТИНСТВА”

Мета: узагальнити знання учнів за прочитаним розділом “У країні дитинства”; вчити порівнювати, співставляти прочитані твори; розвивати творчі здібності школярів, уміння узагальнювати, висловлювати оцінні судження; виховувати любов до рідного слова.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА (див. додатковий матеріал до уроку на с. 84)

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Гра “Обличчям до обличчя”

Учні в парах повертаються одне до одного і стисло переказують уривок з повісті Олександра Дерманського

“Чудове чудовисько” “Чемпіон з Баранців”.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні ми завершуємо вивчати розділ.

– Пригадайте його назву.

– Розгорніть зміст підручника.

– Знайдіть вивчений розділ.

– Яким твором починається розділ?

– Яким завершується?

– Назвіть свій улюблений твір.

– Чим він вам сподобався?

V. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Гра “Чи уважний ти читач?”

Тестування

1. Хто заблукав у лісі?

А) Ксеня і Василь;

Б) Катруся і Василь;

В) Ксеня і Славко.

2.

На яке свято поспішала дівчинка, коли її вдарили сніжкою?

А) 8 Березня;

Б) Святого Валентина;

В) новорічний карнавал.

3. Як називалася книга, яку тато подарував Славкові?

А) “Життя тварин”;

Б) “У світі тварин”;

В) “Пригоди тварин”.

4. Кому тато прилаштував гойдалку?

А) Тарасикові та Ані;

Б) Тарасикові та Тетянці;

В) Віталикові та Тетянці.

5. Яку ріку оспівував у своїх творах Олександр Довженко?

А) Сулу;

Б) Десну;

В) Дністер.

6. Як звали маленьку лісничиху?

А) Оля;

Б) Тетянка;

В) Улянка.

Відповіді: 1а; 2в; 3а; 4б; 5б; 6в.

2. Фізкультхвилинка

3. Робота в групах

– З’єднайте назву твору з автором.

Борис Грінченко

“Славко і жако”

Олесь Донченко

“Чудове чудовисько”

Михайло Слабошпицький

“Дикі каченята”

Василь Чухліб

“Ксеня”

Олександр Дерманський

“Дівчинка над струмком”

4. Гра “Пригадай твір і його автора”

– Але бігти серед густо порослих кущів, за руки побравшись, було зовсім погано. Ми ще трохи пробігли, поки обоє, спіткнувшись за коріння, попадали додолу. (Борис Грінченко “Ксеня”)

– Гірка була досить крута й слизька. Видертись не неї куди було легше, ніж спуститися. (Всеволод Нестайко “Троє за парканом”)

– По дорозі додому батько розпитував Славка, що ж він тепер знає про Африку. І Славко розповідав усе вичитане в книжках. (Михайло Слабошпицький “Славко і жако”)

– І справді – з верби летіли парашутики чи жовті кульбабки. Поплюхалися у воду і… запищали. Та це ж каченята! (Василь Чухліб “Дикі каченята”)

– На початку жовтня ледве помітною лісовою стежкою, яка звивалася між старезних дубів, ішла дівчинка років тринадцяти. (Олесь Донченко “Дівчинка над струмком”)

– Я лежу на возі. Навколо, спинами до мене, дід і батько з косарями. Мене везуть у царство трав, річок і таємничих озер. (Олександр Довженко”Зачарована Десна” )

– – Е, а я чемпіон лісу з пластилінових баранців,- й бровою не повівши, вигадало чудовисько, спритно залазячи на підвіконня. (Олександр Дер – манський “Чемпіон з Баранців”)

5. Гра “Хто краще?”

Конкурс на краще читання з пам’яті описів з прочитаних уривків повісті “Лісничиха”.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

Гра “Закінчи речення”

– Сьогодні на уроці я вчився…

– Мені було цікаво…

– Свою роботу на уроці оцінюю…

– Урок завершую з… настроєм.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Відповідати на запитання рубрики “Повтори і пригадай” (с. 113).


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 4.50 out of 5)

ПІДСУМКОВИЙ УРОК ЗА РОЗДІЛОМ “У КРАЇНІ ДИТИНСТВА”