ПІДСУМОК ЗА РОЗДІЛОМ СВІТ ПРОЗИ – Повість

Мета: систематизувати й узагальнити знання учнів з вивченого розділу; вчити порівнювати, співставляти прочитані твори; розвивати зв’язне мовлення, образне мислення, творчу уяву; виховувати любов до художнього слова.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Гра “Зарядка для язичка”

– Задми свічку.

– Понюхай квіточку.

– Пий чай із блюдця.

– Надми кульку.

– Подми на кульбабку.

– Насос.

– Годинник.

2. Звуконаслідувальна гра “Що як звучить?”

Так колесо

свистить пробите: с-с-с.

Сичить гусак старий сердитий: с-с-с.

Вода тече, співає в кранику: с-с-с.

Свистить завжди окріп у чайнику: с-с-с.

3. Робота над скоромовкою

Гра “Дощик”

Діти читають хором:

– накрапає дощ (тихо);

– дощ пускається сильніше (голосніше);

– злива (голосно);

– дощ слабшає (тихіше);

– дощ припинився (читання припиняється).

Обережний хитрий лис

До нори вечерю ніс.

Біг додому лісом лис,

Шелестів над лисом ліс.

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Гра “Обличчям до обличчя”

Учні в парах повертаються одне до одного і переказують

уривок з повісті М. Стельмаха “Гуси-лебеді летять” від імені Михайлика та від імені матері.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні ми завершуємо вивчати розділ “Світ прози”. Пригадаємо твори, які ми вивчали, ще раз зустрінемося з героями, яких полюбили.

V. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ

1. Гра “Відгадай загадку”

– Відгадайте загадку, впізнайте героя, назвіть твір і його автора.

– Мають всі сіреньке пір’я,

Завжди скачуть на подвір’ї,

Галаслива їхня зграя.

Діти, хто пташок цих знає? (Горобці)

(Олександр Копиленко “Розбишака Чив”)

– Не козлик, а рогатий,

Повільний, вайлуватий,

За собою тягне дім

І ховається у нім. (Равлик)

(Василь Чухліб “Равлик”)

Фізкультхвилинка

– Навесні пташки носаті

Оселились в нас на хаті,

Довгоногі, довгошиї,

Жабенят ловити вміють. (Лелеки)

(Юрій Збанацький “Лелеки”; Галина Демченко “Лелеки”)

– Влітку медом ласував,

Досхочу малини мав,

А як впав глибокий сніг –

У барлозі спати ліг. (Ведмідь)

– Сіла на сосну й стрекоче,

Всі новини знати хоче.

Чорний хвостик, білобока,

Називається… (сорока).

(Юрій Старостенко “І трапиться ж таке…”, “Хто це такий?”)

– Вередлива ця тварина –

Мов розбещена дитина,

В очі віддано загляне,

Лапку тягне до банана. (Мавпа)

(Микола Трублаїні “Яшка і Машка”, “Омар”, “Шоколад боцмана”)

2. Робота в групах

– Оберіть оповідання, у якому багато діалогів. Розподіліть ролі та прочитайте його за особами.

3. Гра “Дуель”

Робота в групах

Групи зачитують одна одній уривки і визначають, з якого вони твору.

4. Гра “Мій улюблений герой”. Вправа “Мікрофон”

Учні розповідають про улюбленого героя з прочитаних творів за пам’яткою, поданою на першому форзаці.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

Гра “Закінчи речення”

– Сьогодні на уроці я вчився…

– Найбільше мені сподобалося…

– Важко було…

– Вдалося подолати труднощі завдяки…

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Відповідати на запитання “Повтори і пригадай” (с. 161).


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 4.00 out of 5)

ПІДСУМОК ЗА РОЗДІЛОМ СВІТ ПРОЗИ – Повість