Урок узагальнення та систематизація знань. Літературна скарбниця

Книги морська глибина…

Іван Франко

Мета: узагальнити та систематизувати вивчений протягом року матеріал; розвивати логічне мислення, пам ять; виховувати інтерес до літератури як мистецтва слова та інформаційного джерела.

Обладнання: малюнки, кросворди, інформаційні картки.

Зміст уроку

І. Мотивація навчальної діяльності.

1. Оголошення теми, мети, епіграфа уроку.

2. Слово вчителя.

– Як у морських глибинах народжуються надзвичайної краси перлини, так у глибинах книги народжуються добрі поради. Тільки вмілий

ловець може дістати з глибин морських перлину, а зрозуміти повчальний сенс книги спроможний лише підготовлений читач читати також потрібно вміти.

Сьогодні на уроці ми проведемо круглий стіл, де спробуємо вирішити кілька важливих проблем і, можливо, знайти добрі поради для друзів.

ІІ. Моніторинг навчальних досягнень учнів.

1. Конкурс Кросворд.

Команди (сформовані на попередньому уроці) обмінюються кросвордами, які склали вдома самостійно.

2. Конкурс Як це було…

Завдання полягає в тому, щоб скласти розповідь про крижане серце Кая і про чарівне перетворення баби та її дочки на собак.

3. За деталлю

впізнати твір.

Троянди

Черевичок

Починок

Перстень

Червона квітка

( Снігова королева Г. К. Андерсон)

( Попелюшка Ш. Перро)

( Пані Метелиця братів Грімм)

( Дванадцять місяців С. Маршак)

( Мауглі Дж. Р. Кіплінг

4. Про кого ці слова?

– Бешкетник… Золоте серце (Том Сойєр, Пригоди тома Сойєра Марк Твена)

– Цих обманщиць… треба закувати в ланцюги та посадити до в язниці ( Дванадцять місяців С. Маршака)

– Та навіть у лахмітті і в попелі… була набагато гарнішою за своїх сестер. (Попелюшка, Попелюшка Ш. Перро).

– Жінка була така гарна та ніжна, але з криги, з сліпучої, іскристої криги. (Снігова королева, Снігова королева Г. К. Андерсона)

– Волосся кучерявилося: оточувало золотим сяйвом свіженьке, кругленьке, як троянда, личко дівчинки. (Герда, Снігова Королева Г. К. Андерсен)

– Дівчинка отримує винагороду за важку працю, несправедливе ставлення до неї мачухи та її дочок і високі моральні якості. ( Попелюшка Ш. Перро.)

5. Назвати твір за головною думкою.

– Природа щедро віддячує людині за її важку працю. ( Пані Метелиця братів Грімм).

– Перемога щирих людських почуттів над злом і холодною байдужістю. ( Снігова Королева Г. К. Андерсена)

– Гідність людини вища за титули і багатства, благородна душа, розум і честь будуть торжествувати. ( Чесна бідність Р. Бернса.)

6. Порада. Допоможіть знайти ліки від хвороби. Доберіть відповідні прислів я і приказки.

У якій казці описана страшна хвороба?

– Байдужіть ( Снігова Королева ); Лінь ( Пані Метелиця ); заздрість – ( Попелюшка ).

7. Хто швидше знайде батьківщину автора?

Команди отримують по два комплекти карток, на яких окремо вказані прізвища письменників та назви країн, звідки вони походять. Потрібно встановити відповідність, тобто прокласти Літературний шлях письменників до їхніх країн. Скласти розповідь про відповідну країну (5-6) речень.

Письменники

Брати Грімм

Самуїл Маршак

Ганс Крістіан Андерсен

Михайло Лермонтов

Джозеф Редьярд Кіплінг

Федір Тютчев

Шарль Перро

Роберт Бернс

Олександр Пушкін

Йоганн Вольфганг Гете

Марк Твен

Алкман

Країни

Данія

Франція

Росія Німеччина

Шотландія

Англія

США

Давня Греція

8. Тестові запитання

1. Вкажи, як Багіра назвала вогонь

А) Яскраве світло

Б) Червона зірка

В)Червона квітка

2. Вкажи, що називають фольклором:

А) усну народну творчість

Б)твори письменників, написані однією мовою

В) твори письменників перекладені лише українською мовою

3.Вкажи, який з названих художніх творів не є фольклорним:

А) казка

Б) прислів”я

В) повість

4. Вкажи, який з наведених видів художніх творів є фольклорним:

А) повість

Б) оповідання

В)прислів”я

5.Вкажи, які спільні образи містять вірші Алкмана і Гете

А) самотньої людини

Б) зіркового неба

В) гірських вершин

6. Вкажи, хто розповів легенду про Першого із Тигрів і Страх:

А)Балу

Б)Мауглі

В)Хаті

ІІІ. Робота з епіграфом до уроку.

Заключне слово вчителя.

Протягом року ми подорожували багатьма країнами та дізналися про нових авторів і літературних героїв. Усі вони допомагали розширити коло наших інтересів, вчитися характеризувати і порівнювати, аналізувати і вдумливо читати художні твори. Разом з літературними героями ми виховували в собі повагу до культури інших народів, дбайливе ставлення до мистецтва, доброту й щирість, толерантність у ставленні до людей.

Ви зрозуміли, що дізнатися про минуле, історичні події, життя народу будь-якої країни, традиції та звичаї можна з художньої літератури, яка зберігає духовний досвід людства.

Поміркуйте над тим, що ви очікували від уроків зарубіжної літератури на початку навчального року і що вони вам дали?

– Відповіді дітей

ІІІ. Домашнє завдання.

Напишіть невеликий твір Що я очікую від уроків зарубіжної літератури надалі.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 2.50 out of 5)

Урок узагальнення та систематизація знань. Літературна скарбниця