Літературне читання 3 клас
ПОЕТИЧНА МАЙСТЕРНЯ
Тихий, привітний вечір заходить у гості до кожної оселі, засвічує вогники…
– Читаючи вміщені далі поезії про вечір, зверни увагу: у всіх цих творах змальовано одну й ту саму картину природи, але кожен митець побачив її по-своєму.
Пейзаж
Павло Тичина
ПАСТЕЛІ1
(Уривок)
Коливалося флейтами2
Там, де сонце зайшло.
Навшпиньках
Підійшов вечір.
Засвітив зорі,
Прослав на травах тумани
І, на вуста поклавши палець,
Ліг.
Коливалося флейтами
Там,
1 Пастель – тут: картина, виконана м’якими кольоровими олівцями без оправи.
2 Флейта – духовий музичний інструмент у вигляді дерев’яної трубки.
Щось шепоче вітер,
Спить в ставку вода,
І в вікно розкрите
Місяць загляда.
– Назви слова, за допомогою яких поет олюднює вечір, ниви, вітер, воду і місяць. Це прийом уособлення.
– Доведи, що описана в поезії картина наповнена спокоєм, тишею.
– Порівняйте прочитані вірші про вечір. Простежте, якими словами його описують різні автори. Доповніть подані речення.
За Павлом Тичиною За Володимиром Сосюрою
…
… зорі. місяць… у… .
Вечоріло. Блакитне небо наче оперезалося широким рожевим поясом. В останньому промінні сонця грала дрібненька мушва і, мов сітка, мигтіла перед очима.
Михайло Коцюбинський
– Знайди в тексті порівняння. Чому автор порівнює мошок із сіткою?