Найбільш ефективними, за дослідником Н. Кохтєвим, представляються сьогодні такі психологічні рекламні моделі, виділені відповідно до головних питань аналізу:
– Модель залученості. Спроба зацікавити клієнта емоційно та духовно, навіть, якщо мова йде про стандартні товари повсякденного вжитку.
– Модель залучення уваги. Чи бажано привернути увагу будь-якою ціною?
– Модель впливу. Це концентрація на можливостях пам’яті, таких, як розпізнавання і запам’ятовування.
– Модель іміджу. Тобто формування позитивного настрою
– Модель мотивації. Сюди входить застосування результатів дослідження дієвості реклами. Чи слід, наприклад, впливати на ключові подразники (любов до дітей, секс, еротику) для посилення споживчої мотивації?
– Модель проникнення. Це застосування результатів досліджень механізму проникності і життєвого циклу. У певний момент життєвого циклу на рекламу реагують певні психосоціальні групи (неофіли, новатори, широкі маси, традиціоналісти).
– Модель середовища. Включає облік послідовної відданості споживача
– Існують також біологічні моделі (вплив на різні складові мозку).
Бове Аренс, також дослідник, виділяє кілька етапів, які має пройти ефективне рекламне повідомлення. По-перше, потрібно привернути увагу покупця. Другий крок? створення інтересу, утримання уваги.
Тому реклама має безпосередньо говорити з людиною, про неї, її проблеми та потреби.
Наступний крок? створити довіру до реклами. Довіра до реклами часто зростає, якщо в ній бере участь авторитетна людина. Далі йде етап виникнення в людини бажання отримати товар або скористатися послугою Для цього потрібно інформувати читача або глядача про його або її користь в контексті потреби конкретної людини.
Задля цієї мети і проводяться маркетингові дослідження.
І останній етап? дія, спонукання людини, наприклад, придбати товар, Спонукання до дії в рекламі може бути прямим: “Купуй зі знижкою до 15 лютого!” або непрямим.