Мета: розширити й узагальнити знання учнів про творчість відомого казкаря Г. К. Андерсена; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; вчити порівнювати, аналізувати прочитані твори, характеризувати вчинки дійових осіб; розвивати образне мислення, зв’язне мовлення; виховувати любов до художнього слова.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– На честь якого великого казкаря 2 квітня відзначають Усесвітній день дитячої книги?
– Сьогодні ми
ІІІ. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
1. Гра “Чи уважний ти читач?”
Тестування
1. Елізу забрали додому, коли їй минуло:
А) 13 років; б) 17 років; в) 15 років.
2. Хто сказав Елізі про одинадцять лебедів?
А) Мачуха; б) бабуся; в) сестра.
3. З якої трави Еліза наткала ниток для панцирів?
А) З кропиви; б) з льону; в) з конопель.
4. Хто відчинив міську браму принцесі?
А) Король; б) слуга; в) королева.
5. Скільки матраців королева поклала на горошину?
А) 15; б) 24; в) 12.
6. Скільки було олов’яних солдатиків?
А) 20; б) 12; в) 25.
7. Хто кинув
А) Кухарка; б) хлопчик; в) гном.
8. З якого зерна виросла Дюймовочка?
А) З ячмінного; б) із житнього; в) з пшеничного.
9. Хто викрав Дюймовочку з вікна?
А) Кріт; б) жаба; в) миша.
10. Яку пташку Дюймовочка врятувала від смерті?
А) Синичку; б) горобчика; в) ластівку.
11. Що солдат мав принести старій відьмі?
А) Золото; б) кресало; в) срібло.
12. Що королева насипала в мішечок, щоб дізнатися, куди забирали принцесу?
А) Гречку; б) рис; в) горох.
Відповіді: 1а; 2б; 3а; 4а; 5в; 6в; 7б; 8а; 9б; 10в; 11б; 12а.
2. Фізкультхвилинка
3. Гра “Відгадай, чий голос?”
– – Тут ти можеш згадувати свій колишній дім, ось твоя робота, якою ти була там зайнята. Серед усієї розкоші, може, тобі захочеться інколи згадати колишнє. (Король. “Дикі лебеді”)
– – Ой, дуже погано! Я цілісіньку ніч на стулила очей. Хтозна-що було у моєму ліжку.
Я лежала на чомусь твердому, і від цього у мене все тіло тепер у синцях! Просто жах! (Принцеса. “Принцеса на горошині”)
– – Тримайте його! Держіть його! Він не заплатив мита! Він не показав паспорта! (Пацюк. “Непохитний олов’яний солдатик”)
– – Оце мій дім! А ти вибери собі внизу найкращу квітку. Я віднесу тебе туди, і ти оселишся в ній. Там тобі буде так добре, як ти бажаєш. (Ластівка. “Дюймовочка”)
– – За грошима! Знай, що коли дістанешся самісінького низу в дереві, ти опинишся у великому підземному ході, там зовсім світло, тому що горить більше сотні ламп. Ти побачиш троє дверей, можеш їх відчинити, ключі стирчать зовні. (Відьма. “Кресало”)
4. Гра “Впізнай казку”
– За брамою стояла принцеса. Матінко рідна! Який вона мала вигляд під дощем та вітром! Вода збігала по її волоссі і по платтю на носки її черевиків і витікала з-під каблуків, а вона казала, що вона справжня принцеса. (“Принцеса на горошині”)
– За містом була збудована висока шибениця, і навколо стояли солдати і багато сотень тисяч народу. Король і королева сиділи на пишному троні, навпроти суддів та радників. (“Кресало”)
– Фарби на ньому зовсім злиняли,- чи від суму, чи під час мандрівки, теж ніхто не знав. Він дивився на маленьку балерину, вона на нього, і він чув, що тане, але все ще стояв непохитно, з рушницею на плечі. (“Непохитний олов’яний солдатик”)
– Тим часом робота наближалась до кінця. Залишався один тільки панцир, але в неї знову не вистачило пряжі і не було жодної кропивники. Ще раз, це вже, напевне, востаннє, вона мусила піти на цвинтар і нарвати кропиви. (“Дикі лебеді”)
– Та ось і теплі краї. Сонце сяяло там ясніше, ніж у нас, небо було вдвічі вище, і вздовж огорож та рівчаків ріс чудовий зелений і синій виноград. В лісах зріли помаранчі та лимони, там пахло міртами та м’ятою, а по стежках бігали за барвистими великими метеликами такі гарні дітки! (“Дюймовочка”)
IV. ПІДСУМОК УРОКУ
– Чи сподобався вам сьогоднішній урок?
– Що найбільше запам’яталося?