УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. ЛЮДИНА ПОЧИНАЄТЬСЯ З ДОБРА (ЗА ТВОРАМИ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО)

І семестр

З НАРОДНОГО ДЖЕРЕЛА

НАРОДНІ КАЗКИ

Урок 42. УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. ЛЮДИНА ПОЧИНАЄТЬСЯ З ДОБРА (ЗА ТВОРАМИ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО)

Мета: продовжувати ознайомлення учнів з творами В. О. Сухомлинського; формувати у дітей доброту, чуйність, повагу до старих і немічних, доброзичливе ставлення до рідних і друзів; навчати учнів оцінювати вчинки головних героїв оповідань, наслідувати їх позитивні риси, прагнути до самовдосконалення; розвивати мовлення; виховувати віру в силу любові, дружби, добра і справедливості.

II. МОВЛЕННЄВА

РОЗМИНКА

А-а-а – котика нема.

Е-е-е – де наш котик, де?

У-у-у – мишку з’їв малу.

І-і-і – він спить на печі.

И-и-и – має гарні сни.

О-о-о – не будіть його.

І-і-і – тихо, мишки всі!

М. Підгірянка

Скрекоче сорока сороці:

– А я у сорочці сорочій!

Сорока сороці скрекоче:

– А в мене яєчко сороче!

1) Складіть слово з перших складів слів.

Бавились, янтар. (Баян)

Піраміда, акація, німий, нова. (Піаніно)

Скеля – ля – е + рип + ка. (Скрипка)

2) Доберіть загальну назву.

Баян – піаніно – скрипка -…

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Дуже мудро говорить народ: “Роби добро – і воно повернеться до тебе. Будеш робити зло – зло і повернеться до тебе”.

ТВОРИ ДОБРО

Ти усміхнися небу,

Усім, хто біля тебе:

І братику, й сестричці,

І сонечку, й травичці.

Люби усіх довкола,

Удома та у школі,

І ця любов із Неба

Повернеться до тебе.

Прощай дрібні образи

І помирись одразу.

Хто вміє всім прощати,

Сильнішим здатен стати.

Твори добро, дитино,

І у твоїй родині

Воно знайде домівку

Віднині і довіку.

Леся Вознюк

– Щира усмішка, добре слово і хоча б краплиночка тепла мають дуже велику силу. На сьогоднішньому уроці позакласного читання вони допоможуть нам пройти дорогою добра за мудрими творами В. О. Сухомлинського.

Вправа “Мікрофон”

– Що ви знаєте про В. О. Сухомлинського? Які його твори читали?

IV. РОБОТА З ВИСТАВКОЮ КНИГ

– Розгляньте виставку книг. Які твори ви читали?

V. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

– Які твори прочитали, готуючись до уроку?

Гра “Звідки ці рядки?”

– Розрізали хлібину, яку щойно дідові принесли, та й ну уминати. (“Каяття”)

– Від жадоби у хлопчика руки затремтіли. (“Страшний черв’ячок”)

– На віражі крило зламалось, літак упав і розбився. (“Гвинтик”)

Фізкультхвилинка

1) Самостійне читання оповідання учнями.

– Яке лихо трапилося з Наталею?

2) Читання оповідання учнями “ланцюжком”.

– Що порадила мама принести Андрійкові для Наталі?

– Чи відразу хлопчик поніс суниці дівчинці?

– Як Наталя зустріла Андрійка?

– Чого вчить це оповідання?

1) Гра “Рибки”. Самостійне читання оповідання учнями мовчки.

– Назвіть головних героїв оповідання.

2) Робота в парах.

– Прочитайте оповідання в парах.

– Що дав учитель Дмитрикові й Сергійкові?

– Хто з хлопчиків по-справжньому доглядав за деревцями, а хто не виконав свою роботу?

– Чому мовчав Дмитро – батько?

– Який висновок можна зробити з прочитаного?

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

– З якими творами В. О. Сухомлинського ознайомилися?

– Чого вони вас навчать?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

– Наступний урок позакласного читання проведемо за темою “Зимонько-снігурочко, наша біло-грудочко”. Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. ЛЮДИНА ПОЧИНАЄТЬСЯ З ДОБРА (ЗА ТВОРАМИ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО)