Літературне читання 2 клас – Віра Науменко
З ЛІТЕРАТУРНОЇ СКАРБНИЦІ
ПОЕТИЧНА ЗБІРКА 4
ІВАН СВІТЛИЧНИЙ
СЛУХАЛА ЛИСИЧКА СОЛОВ’Я
Слухала Лисичка Солов’я.
Думала Лисичка: “Ну, а я?
Маю черевички й шовкові спіднички.
Чим же гірша пісенька моя?”
Ти, Лисичко, хитра, та дарма.
Вбралася ти гарно, а німа.
Що ті черевички й шовкові спіднички,
Як у тебе голосу нема.
– У кожного свій талант. Як ти вважаєш, чи не про це хотів сказати Іван Світличний?
– Назви героїв прочитаних тобою віршів Івана
Повтори і пригадай
– У вірші якої поетеси нагідка сумує через те, що в неї руда коса?
– Прочитай вірші, у яких
– росинки, ніби живі;
– лунають пташині голоси;
– півень – ледачий сплюх;
– Пес викопав криницю для хитрої Киці.
– Прочитай віршові рядки, вставляючи пропущені слова.
Баба Віхола, сива Віхола
На метільній мітлі… .
Білий огир в білім…
Креше білим копитом.
Сидить. та й пряде –
Сніг іде-іде-іде.
Другий день лежить…
В ліжку у кутку.
–
– У вірші якої поетеси соловейко п’є чай?
– Які вірші ти хочеш прочитати з пам’яті? Поясни свій вибір (розкажи про описані поетом картини; про те, якими уявляєш їх ти; які відкриття тобі вдалося зробити).
Читаючи вірші, потрібно не лише вдумуватися в їхній зміст, а й звертати увагу на рими, прислухатися до мелодійності звучання
Поетичних рядків.
– Пригадай слова з прочитаних творів, якими можна описати веселу зиму й зиму, що викликає сум.
– Пригадай свої віршовані рядки до заданих рим (завдання на с. 54). Прочитай авторські вірші із цими римами. Які картини природи створили поети?
А які вдалося створити тобі?
– У чому полягають особливості віршованих творів?
– Робота в парі. Зіграйте в літературну гру. Перший учасник своїми словами переказує зміст будь-якого вірша з поетичних збірок. Другий учасник називає твір, про який ідеться, і його автора.
Під час гри обидва учасники мають право користуватися підручником.
– Робота в групі. Усі разом намалюйте картину “Зима в поезії” за прочитаними віршами.
– Спробуй доповнити завдання зі скриньки поезії (с. 54) власними завданнями до прочитаних віршів.