Також можна помітити, що саме трояндами оточена Маргарита на Великому балу у Сатани (роман М. Булгакова ” Майстер і Маргарита “): “Кровавая мантия сменилась другою – густой, прозрачной, розоватой, и у Маргариты закружилась голова от розового масла.” “Маргарита и не помнит, кто сшил ей из лепестков бледной розы туфли, и как эти туфли сами собой застегнулись золотыми пряжками.” “В следующем зале не было колонн, вместо них стояли стены красных, розовых, молочнобелых роз…”
Смислове навантаження цієї символіки дуже схоже
-краса і жіночність героїні;
-чистота її почуття і готовність долати перешкоди для блага дорогої людини;
-сила особистості героїні: і Герда, і Маргарита переживають багато випробувань і зазнають багато страждань, але зустрічають їх сміливо, з гідністю.
Однак, незважаючи на цю схожість, варто зазначити, що між героїнями двох вищезазначених творів є і суттєві відмінності. Герда – невинна дівчинка, і її шлях до Кая – це шлях дорослішання, переходу від дитинства др юності. А Маргарита – вже зріла жінка, її Кохання і її шлях – це кохання і шлях дорослої людини, і пезною мірою людини грішної (заміжня жінка, вона полишає чоловіка заради коханого, що несумісно з біблійними законами; повертає їй молодість і здійснює її мрії Сатана (Воланд)).