Підсумковий урок. Сторінками улюблених книжок

ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 2-4 класи

3 КЛАС

НА ВЕРБІ ГРУШІ, А НА ОСИЦІ КИСЛИЦІ

Урок 30

Тема. Підсумковий урок. Сторінками улюблених книжок

Мета: узагальнити знання учнів з вивчених тем; згадати прізвища, імена письменників та назви творів, які найбільше вразили, полюбилися; вчити обгрунтовувати свій вибір так, щоб викликати інтерес до улюбленого письменника та його творів у своїх однокласників; розвивати смислову, образну пам’ять, вміння узагальнювати; виховувати інтерес до читання творів зарубіжних письменників.

Обладнання:

кросворди; картки “Назви країну”; схема аналізу твору; мапа Європи; робочий зошит.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

Розподіл дітей на команди за допомогою лічилочки:

1-ша команда – “Кмітливі”; 2-га команда – “Знайки”.

Діти в командах самостійно обирають капітанів, учитель лише тактовно спрямовує цей вибір. У ролі ведучого виступає класовод. До складу журі запрошують учителів, психолога тощо.

II. Повідомлення теми й мети уроку

Діти, сьогодні клас наш незвичайний –

КВК сьогодні в нас!

Клубу веселих і кмітливих

Для розумних і умілих

Відчиняти двері час.

Будьте

готові на подвиг і труд –

Вас цікаві завдання ждуть.

Побажаємо вам удачі

І до праці в добру путь!

– А оцінювати відповіді команд буде журі. (Оголошення членів журі.)

III. Основна частина

>> 1 тур. Кросворд “Відшукай героїв”

1-ша команда

М

К

О

З

Е

Т

Т

И

А

Н

Д

І

С

А

Ш

К

О

Р

Е

К

О

О

Л

Е

Н

Я

Т

К

2-га команда

С

С

Т

А

С

Б

А

Б

О

П

І

К

И

Д

І

У

Р

Л

А

Р

К

Д

У

С

О

К

А

Р

І

Н

Ь

Я

>> 2 тур. Гра “Назви країну”

Кожній команді роздають картки з прізвищами авторів вивчених творів. Яка команда правильніше і швидше згадає країну, у якій жив і творив автор, і покаже її на мапі?

1-ша команда

Януш Корчак

Микола Носов

Джералд Даррел

Алан Мілн

2-га команда

Віктор Гюго

Міра Лобе

Віталій Біанкі

Едвард Лір

>> 3 тур. “Дай відповідь”

1-ша команда

– Які твори називають небилицями?

– Чи можуть тварини вижити без людської допомоги? Наведіть приклади з творів.

2-га команда

– Чим оповідання відрізняється від повісті?

– Чи може вовк жити серед людей? Доведіть свою думку на основі прочитаних творів.

>> 4 тур. “Зобрази улюбленого героя”

Кожна команда вирішує колективно, кого вони будуть зображувати. На столі – 2 аркуші чистого паперу. Всі учасники команд по одному підходять до свого аркуша, кожен учасник малює одну деталь.

Яка команда краще зобразить свого героя, та і перемагає.

>> 5 тур. Конкурс капітанів

Учитель на парті розкладає назви всіх вивчених творів (зворотною стороною). Капітани команд підходять і вибирають один з них. За поданою схемою капітани по черзі мають переказати і проаналізувати твір.

СХЕМА АНАЛІЗУ ТВОРУ

1. Назва твору і автор

2. Жанр твору

3. Тема і мета

4. Стислий переказ твору

>> 6 тур. Складання небилиці

Кожна команда має скласти невеличку небилицю протягом 5 хвилин. Один із учасників команди зачитує її.

>> 7 тур. Творчий конкурс “Пофантазуй!”

– Із героями яких творів ви подружилися б і чому?

Команди колективно обговорюють це питання, один з учасників дає відповідь.

>> 8 тур. Хто швидше виконає завдання в зошиті

IV. Підсумкове слово журі. Підбиття підсумків змагання. Нагородження

Примітка. Резервні уроки вчитель планує на свій розсуд. їх можна присвятити обговоренню творів для додаткового самостійного читання та провести на основі завдань робочого зошита.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

Підсумковий урок. Сторінками улюблених книжок