Джозеф Редьярд Кіплінг “Слоненя”

ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 2-4 класи

2 КЛАС

ЛІСОВІ КАЗКИ

Урок 32

Тема. Джозеф Редьярд Кіплінг “Слоненя”

Мета: дати короткі відомості про життя і творчість англійського письменника Д. Р. Кіплінга; викликати інтерес до його творів; розвивати навички виразного читання, вміння послідовно переказувати, оцінювати вчинки персонажів; виховувати любов до природи, спостережливість, допитливість.

Обладнання: портрет Д. Р. Кіплінга; малюнки слона, жирафи, страуса, крокодила, павіана, гіпопотама; ілюстрації з краєвидами природи Африки;

підручник; робочий зошит.

ХІД УРОКУ

I. Емоційне налаштування на урок

Затишно дітям в пазусі казок.

Отак би й слухав про царя Салтана

Або про те, як весело козак

Обманював турецького султана.

Про карих коней з полуменем грив,

Про чаклуна, що все на світі може.

І хто б там що кому не говорив,

А згине зло і правда переможе!…

Ліна Костенко

– І дорослі, й діти хочуть вірити в диво, у те, що добро перемагає зло, і все буде гаразд.

II. Повідомлення теми й мети уроку

– Чи легко бути письменником? Чи замислювались ви коли-небудь, як люди стають письменниками?

– Що може

бути поштовхом, щоб у людей розвинувся талант до написання творів?

– Сьогодні ми з вами ознайомимося з творчістю Д. Р. Кіплінга та опрацюємо його казку “Слоненя”.

1. Розповідь учителя про творчість Д. Р. Кіплінга

2. Виразне читання казки вчителем

3. Словникова робота. Робота в зошиті

– Прочитайте слова правильно і швидко (“луною”, за вчителем). Поясніть значення слів:

Давноминулі, завбільшки, погойдувати, Африка, страусиха, довготелесий, гіпопотам, павіан, жираф, рівнодення.

На мапі учитель демонструє Африку, ілюстрації із зображенням природи цієї країни, малюнки згаданих у творі тварин і птахів.

4. Складання опису слона за малюнком. Робота в зошиті

5. Розповідь учителя про слона

6. Читання твору учнями мовчки. Робота в зошиті

Під час читання проводимо гру “Губи” (читання таким чином, щоб губи під час читання не ворушилися).

– Яким було слоненя?

7. Повторне читання казки “ланцюжком”

– Де жило слоненя?

– Що цікавило його?

– Яким воно було?

– Як реагували звірі на його запитання?

– Чому саме так?

– Що йому порадила пташка Колоколо? (Прочитати.)

>> Фізкультхвилинка

8. Вправи на розвиток швидкості читання

1) Гра “Хто швидше?”. Робота в зошиті

– Знайдіть і прочитайте, яких прикметників ужив автор до слів:

– ніс (пухкенький, гарненький);

– цікавість (невситима);

– тітка (довгонога);

– дядько (довготелесий);

– копито (тверде, міцне);

– дині (солодкі);

– ранок (чудовий);

– свято (весняне);

– слоненя (цікаве й допитливе).

2) Гра “Чи були такі речення в казці?”. Робота в зошиті

– ” Ну, прощавайте! Піду я до великої сіро-зеленої річки Лімпопо”. (Так)

– “А що крокодил їсть на вечерю?”. (Ні)

– “А жило Слоненя в Африці, й цілу Африку воно заповнило своєю невсипущою цікавістю”. (Так)

– Слоненя взяло із собою сто фунтів яблук. (Ні).

9. Стислий переказ казки. Робота в зошиті

10. Подискутуймо!

– Чи є користь від цікавості?

III. Узагальнення й систематизація знань.

>> Робота в зошиті

– Який епізод казки запам’ятався найбільше?

– Висловте своє ставлення до прочитаного. Що саме сподобалося в казці? Чому?

Що не сподобалося?

– Чого вчить ця казка?

IV. Підсумок уроку

– Як ви ставитесь до вчинків Слоненяти?

– Як на його місці вчинили б ви?

– Що нового ви відкрили для себе?

– Поцікавтеся творчістю Д. Р. Кіплінга. Дочитайте казку до кінця.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

Джозеф Редьярд Кіплінг “Слоненя”