ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 2-4 класи
3 КЛАС
НА ВЕРБІ ГРУШІ, А НА ОСИЦІ КИСЛИЦІ
Урок 29
Тема. Вірші-небилиці. Алан Мілн “Дідусь Джо”
Мета: ознайомити учнів із творчістю англійського письменника Алана Мілна та його творчим шляхом; вчити називати основну відмінність віршів-небилиць від інших творів; висловлювати своє ставлення до прочитаного; удосконалювати навички правильного й виразного читання, уміння працювати самостійно; розвивати образну уяву, здатність розрізняти реальність і вигадку.
Обладнання: мапа світу; таблиця
ХІД УРОКУ
І. Емоційне налаштування на урок
Пролунав дзвінок.
Починаємо урок.
Працюватимемо старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім третім класі
Діти просто молодці.
II. Мовна розминка
1. Розвиток мовно-слухової уваги. Гра “Схожі хвости”
Учні добирають слова, схожі за звучанням до запропонованих учителем.
М’ячик – ……. (глечик, стільчик, пальчик);
Дзвінкий – ……. (легкий, м’який, чіпкий);
Говорив – ……. (молотив, колотив, доробив);
Візок – ……. (молоток,
2. Розчитування (за складовою таблицею)
ДІ | ДО | ДУ | ДА | ДІ | ДИ | ДЕ | ДЮ | ДЕ | ДЯ | ДЬО |
СА | СУ | СІ | СИ | СЕ | СС | СЮ | СЯ | СТО | СО | СЬ |
НА | НО | НУ | НЕ | НІ | НИ | НЕ | НЯ | НЮ | НЬО | НЬ |
АП | ОП | УП | ІП | ЕП | ИП | ЇП | ЯП | ЮП | СП |
III. Актуалізація опорних знань
Перевірка знання творів, заданих для самостійного читання.
– З якими ще авторами небилиць ви познайомились під час читання вдома?
– У чому комічність ситуації, зображеної в небилиці “Трулюлю і Траляля”?
– Що незвичайного намалював автор у вірші “Фарби”?
– Чи розсмішив вас твір Елізабет Флемінг? Чи можна дати відповідь на запитання в назві твору?
IV. Повідомлення теми й мети уроку
– Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчати вірші-небилиці, але вже іншого англійського письменника – Алана Мілна. А працювати ми будемо над дуже веселим його твором “Дідусь Джо”.
V. Робота над новим матеріалом
1. Ознайомлення з творчим шляхом поета
– Англійський письменник Алан Мілн народився в Лондоні. Після закінчення школи навчався в коледжі міста Кембриджа. Ще в дитинстві почав писати вірші, оповідання.
Першим твором письменника була пародія на пригоди відомого детектива Шерлока Холмса. Потім – статті, п’єси, казки, детективи, вірші для дітей… Популярністю серед читачів користувалися його поетичні збірки “Коли ми були зовсім маленькими” та “Тепер нам шість”.
Усесвітньої слави здобула його повість-казка про Вінні-Пуха. Ведмежа Вінні-Пух, віслючок Іа-Іа, порося П’ятачок, Кролик, Сова – герої казки Алана Мілана.
Ці іграшкові звірята жили в хлопчика Крістофера Робіна, єдиного сина письменника, для якого Алан Мілн і написав свою книжку. Вочевидь, Вінні-Пух був найулюбленішою іграшкою Крістофера Робіна, тому він став основним персонажем твору, одним із найулюбленіших героїв дітей усього світу.
2. Опрацювання вірша-небилиці “Дідусь Джо”
1) Слухання вірша, який читає вчитель.
– Чим приваблював дітей Дідусь Джо?
2) Словникова робота.
Тлумачення малозрозумілих слів.
3) Читання твору учнями (напівголосно). Відповіді на запитання.
– Що було у чарівному візку?
– Які губи були у Дідуся Джо? А руки і очі?
– Яким ви уявили Дідуся Джо? Чи сподобався він вам?
– Чи є у творі щось таке, чого бути не може?
4) Різновиди читання.
– Читання “буксиром” у парі з сусідом по парті.
– Гра “Дочитай рядок до кінця”.
“Щей…”, “Все на…”, “Чи цукерку…”, “Добрі…”, “І дарує…”, “Губи…”, “А чи…”.
VI. Узагальнення й систематизація знань
1. Бесіда
– Чому розділ має таку назву?
– Пригадайте авторів і назви прочитаних небилиць.
– Які нісенітниці з цих небилиць запам’яталися? Де ви використаєте їх? Для чого?
– Хто написав “Книжку нісенітниць”?
– Яка небилиця вас найбільше розсмішила? Чому?
2. Робота в зошиті
VII. Підсумок уроку
Конкурс на кращого виконавця небилиці.
Для додаткового самостійного читання
– Джеймс Рівс “Казочка про поросят”, “Корівки”;
– Джон Беннет “Кмітливий рибалка”.