Мета: продовжити ознайомлення учнів із творчістю Грицька Бойка; розвивати творчі здібності учнів, образне мислення; виховувати доброзичливість, спостережливість, уважність.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
Розгадування кросворда
1. У давнину так називали людину, яка ходила по містах і селах та оспівувала подвиги козаків. (Кобзар)
2. Прозовий твір малого обсягу, в якому розповідається про життєві події. (Оповідання)
3. Невеликий віршований твір, у якому
4. Фантастичний твір про неймовірну, але повчальну історію. Вигадка, яка містить щось повчальне. (Казка)
5. Група рядків вірша, об’єднаних змістом та римою. (Строфа)
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
На дошці – портрет Грицька Бойка.
– Що вам відомо про поета?
– Сьогодні на уроці ми ще раз звернемося до творчості цього чудового українського поета-гумариста.
V. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
1. Інсценізація жартівливих віршів Г. Бойка, які учні готували вдома
“Чому зупинився годинник”, “Про веселі вуха”, “В чотирьох від одного” та ін.
2. Грицько Бойко – перекладач
– Грицько Бойко перекладав українською мовою вірші російських дитячих поетів – Агнії Барто, Самуїла Маршака, Сергія Михалкова.
Читання учнями вірша Сергія Михалкова “А що у вас?”
3. Скоромовки
– Грицько Бойко – автор дитячих скоромовок. Розкажіть скоромовки, які ви підготували вдома.
ВАРЕНИКИ
У кухаря
Валерика
Розварились
Вареники.
Розварились
Вареники…
Варениці
У Валерика!
ВАСИЛИНКА Й МАША
Ой, весела Василинка,
Василинка – Веселинка.
А Маша Мов кваша:
Кисне й кисне Маша!
4. Загадки. Гра “Дуель”
Учні в групах загадують загадки одне одному.
– Дуже я потрібна всім –
І дорослим, і малим.
Всіх я розуму учу,
А сама завжди мовчу. (Книга)
– То холодним, то гарячим
Вдома кожен мене бачив.
І співаю
Я від жару,
І пускаю
З носа пару. (Чайник)
– Дерев’яний Та довгенький,
Маю носик я Гостренький.
На білому Слід лишаю,-
І всіх діток Потішаю. (Олівець)
– Я блискуча, гостренька,
Маю вічко маленьке.
За собою несу
Довгу-довгу косу. (Голка)
5. Ознайомлення з новими творами поета
Діти читають вірші “Про щоденник”, “Шпаргалка-виручалка”, “Про Андрійка-неумійка”, “Булка з маслом”.
– Творчість поета була дуже різноманітною. Він писав жартівливі вірші, казки, загадки, скоромовки, лічилки, пісні.
– Кого Грицько Бойко висміював у своїх творах? (Замазур, хвастунів, брехунів, ледарів, базік, боягузів, підлабузників, задавак, роззяв)
6. Гра “упізнай вірш поета”. З яких віршів ці рими?
– Приніс – ніс,
Туди – не ходи,
Не ходи – води. (“Ніс у сметані”)
– Надя – дядю,
Миле – сіли. (“Булка з маслом”)
– Виступав – співав,
Слуху – щодуху,
Сталось – зірвалось. (“Як невдаха виступав”)
– Пита – кота,
Свого – його. (“Чому Тимко подряпаний”)
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
– Поет висміював вади дітей, але його гумор не жорстокий, не бездушний, а м’який, доброзичливий, покликаний покепкувати і допомогти, а не принизити.
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
– Наступний урок позакласного читання проведемо за темою “Літо красне зустрічаймо!”.
Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача.