ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 2-4 класи
4 КЛАС
ВІРНЕ СЕРЦЕ ЗВІРА
Уроки 28-29
Тема. Твори про тварин. Ерік Найт “Лессі повертається додому”
Мета: формувати в учнів уявлення про особистість англо-американського письменника Еріка Найта; розширювати і поглиблювати уявлення дітей про цікаве та незвичайне у живій природі; формувати уміння стисло переказувати, збагачувати словниковий запас школярів; навчити відшукувати в тексті влучні слова і вирази, які характеризують дійових осіб; виховувати любов до тварин.
Обладнання: мапа
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
II. Мотивація навчальної діяльності
– З давніх-давен тварини живуть поряд з людьми. Але мову звірів, пташок, комах може зрозуміти лиш той, хто доброзичливо спостерігає за ними, не втручається в їхнє життя, але потрібної миті приходить на допомогу.
– Прочитайте, як люди називають тварин. (Брати наші менші)
– Поміркуйте чому.
III. Повідомлення теми і мети уроку
– Сьогодні ми продовжуємо ознайомлюватися з творами про тварин і дізнаємося
IV. Робота над новим м матеріалом
1. Опрацювання статті підручника
2. Первинне ознайомлення з твором “Лессі повертається додому”
– Відгадайте загадку.
Один усю роботу робить, другий господаря молоком поїть, а третій хату стереже. (Кінь, корова, собака)
– Які це тварини? (Свійські)
– Чому їх так називають?
– А кого називають вірним другом людини?
– На цьому уроці ми прочитаємо оповідання про собаку Лессі. Через свій дивовижний розум, кмітливість та відданість дітям Лессі й досі залишається улюбленицею маленьких читачів з усього світу.
3. Читання першої частини
Учні мовчки перечитують першу частину твору. Відповідають на запитання учителя.
– За що поважали Лессі мешканці Грінабриджа?
– Розкажіть про дружбу Лессі й Джо.
– Як хлопчик сприйняв звістку, що Лессі продали?
– Який заголовок можете дібрати до цієї частини?
4. Читання другої частини
Другу частину учні читають уголос ланцюжком. Зіставляють зміст з ілюстрацією у підручнику. Добирають речення, які стосуються малюнка.
Добирають заголовок до частини.
– Як жилося вівчарці в Шотландії?
– Які факти переконують, що Лессі не забувала хлопця?
– Які обставини допомогли Лессі і втекти від псаря Хнайза і вирушити в далеку путь?
5. Читання третьої й четвертої частин
Після читання наступних частин учні добирають до них заголовки.
– Розкажіть про труднощі, які доводилось долати Лессі дорогою додому.
– Доведіть, що Лессі була розумною і сильною.
– Яку роль відіграло в житті собаки стареньке подружжя Феден?
– Якою була зустріч хлопчика з його вірною Лессі?
– Які риси характеру батьків Джо викликають у вас повагу?
– Чому герцог Радлінг, упізнавши Лессі, зробив вигляд, ніби бачить чужого пса? Як це його характеризує?
– Чим уразило вас оповідання про Лессі?
– Знайдіть у тексті речення, які б підійшли до ілюстрації підручника.
6. Хвилинка-цікавинка
– Коли за оповіданням зняли фільм, то кличка Лессі стала найпопулярнішою у світі: всіх шотландських коллі почали називати Лессі. А в США наймоднішою з-поміж собачих порід стала шотландська вівчарка.
V. Підсумок уроку
– Із творчістю якого письменника ви сьогодні ознайомилися?
– Які твори прочитали?
– Чим вона цікаві?
– Чого нас вчить цей твір?
VI. Домашнє завдання
Підготувати стислий переказ твору за складеним планом і малюнками.