Мета: ознайомити учнів з особливістю віршів-безконечників, навчати продовжувати їх; розвивати мовлення, мислення, допитливість учнів; виховувати інтерес до поетичного слова.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Мовленнєва розминка
1) Робота над скоромовкою.
Звили чаплі гніздо із паклі.
Із чорного неба крапають краплі.
У гнізді із паклі намокли чаплі.
2) Робота над чистомовкою.
За-за-за – там іде коза.
Зу-зу-зу – ми ведем козу.
Зи-зи-зи – сіно відвези.
Са-са-са –
Су-су-су – ми побачили косу.
Си-си-си – прилетіли оси.
Це-це-це – кругле яйце.
Єць-єць-єць – сірий заєць.
2. Читання текстів С. Жупанина “Бджілка і світлячок”, “До першого дощу” (за В. Осєєвою)
III. РОБОТА ЗА “ПІСЛЯБУКВАРЕМ” (с. 80-82)
1. Бесіда
– Поміркуйте, чому деякі вірші називають безконечниками. Якими вони мають бути?
– А тепер перевірте свої припущення. Прочитайте вірш.
2. Опрацювання вірша М. Василенко “Не вірите?” (с. 80)
1) Читання вірша учнями.
– Як можна продовжити вірш?
2) Гра “Підкажи пропущений рядок”.
Не вірите?
Знову
…
Ішла на світанку горою,
…
Роззута, у довгій свитині,
…
Світила зоря на путі,
…
3. Робота в парах
– Прочитайте вірші-безконечники по черзі. Читайте щоразу швидше і швидше. Правильно передайте інтонацію питальних і окличних речень.
Фізкультхвилинка
4. Опрацювання сторінки “Читай і збагачуй свої знання і вміння” (с. 81)
1) Опрацювання вірша Л. Вознюк “Лічилка-безконечка”.
– Прочитайте лічилку мовчки.
– Чому ця лічилка так називається? Як її можна продовжити?
Гра “Хвости”
Раз і два – росла трава,
Три, чотири – …,
П’ять – на сонечку сушили,
Шість – в копичку поскладали,
Сім – корівку…,
Вісім – молочко… ,
Дев’ять – діток…,
Десять – привела телятко,
Починаймо все спочатку.
Раз і два – росла трава…
Робота над скоромовкою
– Прочитайте скоромовку мовчки. Як можна її продовжити?
5. Опрацювання сторінки “Читай і світ пізнавай” (с. 82)
1) Гра “Дощик”.
– Швидко читайте, правильно вимовляйте!
2) Знайдіть однакові слова. (Зоря, роги, гора)
3) Гра “Допиши віршика”.
– Прочитайте початки речень. Знайдіть їхні кінцівки, користуючись малюнком. Прочитайте.
Ішов індик з… .
Ішов він понад річкою.
А за ними – індичатка.
Починаймо все…
– Вивчіть вірш напам’ять. Використовуйте його як лічилку.
IV. ПІДСУМОК УРОКУ
– З творами якого жанру ознайомилися на уроці?
– Який вірш-безконечник вам найбільше сподобався?