Притча про кукіль, як і переважна більшість усіх біблійних притч, досить нескладна для розуміння. Для неї Ісус використав приклад з повсякденного життя селян. Це надало йому змогу у досить доступній формі показати суть та принципи існування Царства Небесного. А ось пояснень цієї притчі існує чимало, і кожне з цих тлумачень має право на існування.
Тут і справді все склалося як у тій приказці – “Скільки людей, стільки і думок”. Але перш за все треба звернути увагу на те, що кожна деталь цієї притчі була роз’яснена Ісусом у довірчі
Жнива у притчі символізують кінець світу, а женці – це ангели. Саме таке пояснення дає нам змогу чітко уявити загальну картину того, у якому духовному стані перебував тогочасний світ та яке місце в ньому займали представники Царства Небесного. Отже зрозуміло, що в нашому світі Бог через сина свого Ісуса Христа намагається сіяти між людьми лише добре насіння християнської віри, Добру Новину
Але поряд з цим і диявол сіє серед людей своє погане насіння, яке згодом проростає різними гріхами, моральними та фізичними злочинами. Саме тут притча про кукіль відповідає на досить поширене запитання людей: “Чому Бог терпить неправду та зло, яка у всі віка панує в світі. Чому він не крає людей за скоєні ними погани вчинки?”. Відповідь у всякому разі проста і одна єдина – він не бажає, щоб під час Суду Божого постраждали невинні сини Царства Небесного.
Ми повинні віддавати собі звіт, що притча – це тільки алегорія і не завжди усі деталі такого оповідання слід враховувати. Частіш усього притча пояснює лише один аспект, акцентуючи увагу слухача на окремій думці. Саме тому притча про кукіль не заперечує думкам, які сконцентровані в інших біблійних притчах. Саме тому ця притча не заперечує інших Слів Божих, які підтверджують, що все ж таки у багатьох випадках Бог карає грішників, причому робить це ще на землі. Тому у притчі про кукіль зображена загальна картина існування з точки зору вічності існування.
Тобто у Творця ніколи не було планів знищувати людство так, як це було під час Всесвітнього Потопу. А заслужене покарання у всякому разі чекає грішників наприкінці світу, коли з поля буде збиратися увесь врожай – і добрий, і поганий. Так що під час Великого Суду сам Господь накаже ангелам поділити світ на дві частини, яким і представить відповідну плату. Притча про кукіль учить людей бути обачними і обережними у своїх судженнях щодо інших людей.
Бо досить часто люди здатні критикувати усіх, хто не розподіляє їхніх думок, досить часто вони вважають таких людей за єретиків, за кукіль. І ми не маємо ніякого морального права висмикувати цей кукіль, бо на це була, є і буде лише воля Господня.