Інтернет – це масштабні можливості, це не тільки джерело інформації, а й засіб створення і ведення бізнесу, отримання якісної освіти. Дистанційна освіта стає все популярнішою завдяки збільшеній доступності Інтернет, як в плані місця розташування, так і в плані матеріальному.
Поєднання освіти і можливостей Інтернету має багато позитивних та негативних сторін. Щодо позитивних факторів, то до них можна віднести наступні:
1. Економія часу, як ресурсу. Не потрібно кудись їздити, витрачаючи на переїзд час, який можна використати раціональніше.
Час біжить, нам ніхто його не поверне.
2. Економія грошей. На 50-60% дешевше, ніж очне, тому що не потрібно платити заробітну плату викладачам, не потрібно платити за оренду приміщень, не потрібно платити за постійні поїздки до навчального закладу або витрачати гроші на придбання підручників.
3. Економія часу, як терміну навчання. Багато програм дистанційної освіти розраховані на 1-2 роки, а це не 4-6 років. Економлячи на термінах, ми набагато швидше приступаємо до реалізації своїх
4. Якість. Багато хто може запитати, що означає якість? В чому вона проявляється?
Треба зрозуміти, що мова скоріше йде про якість. Якість освіти – це якість викладання (навчального процесу і викладацької діяльності), якість освітніх програм, якість матеріально-технічної бази, якість управління і бажання учнів. Так само важливо розглядати і ефективність освіти. Адже ефективність – це ступінь досягнення мети за певних витратах.
Ефективність виступає в ролі лакмусового папірця, який у результаті і покаже ту саму якість освіти.
5. Готова програма та матеріали для навчання. А це значить – ніяких бібліотек і книжкових магазинів. Багато освітніх закладів зараз проводять онлайн семінари, коли в один і той час в мережі збираються учні і викладач. Таким чином проходить виявлення знань за допомогою опитування.
Якщо виникають питання, в процесі навчання можна зв’язатися з викладачем по засобам електронної пошти або через Скайп. У деяких навчальних закладах передбачено за бажанням студента паралельно відвідування очних лекцій.
6. Персональність. Це означає, що є можливість адаптації навчальної програми під учня. Для цього таким людям надаються додаткові інструменти для налаштування, наприклад, тести, на підставі яких будується навчання.
7. Технологічність. Використовуються сучасні програми та технічні засоби і це робить Інтернет-освіту дуже ефективною. Навчальні курси повноцінні, цікаві, яскраві.
8. Доступність. Погодьтеся, що ніколи не буває так, щоб під нас підбудовували процес навчання. У традиційній системі є розклад, якого ти дотримуєшся щодня, в іншому випадку – це прогул. Щоб відпрацювати його, потрібно шукати додатковий час і дуже часто навіть витрачати гроші. При дистанційному навчанні програма завжди доступна, в будь-який час.
Ми самі складаємо розклад.
9. Зручно. Цю гідність я вважаю немаловажною, тому що кожен, хто навчається по Інтернету, може в будь-який зручний для себе час проходити не тільки уроки, але й виконувати завдання, а в деяких випадках навіть і закінчувати курс навчання – і все це не виходячи з дому. Потрібно тільки зручніше влаштуватися в домашньому кріслі – і вперед, у світ знань.
Тобто не змінюючи звичний ритм життя, ми будуємо свій графік навчання.
10. Сумісність. Можна навчатися все життя, при цьому роблячи наголос на навчання ввечері й у вихідні дні.
11. Повний контроль над навчанням. Кожен може самостійно контролювати швидкість навчання. А це означає зменшення ймовірності стресу, підвищення задоволення від процесу. Можна повертатися кілька разів до окремих уроків, можна пропустити деякі розділи, можна регулювати тривалість будь-якого заняття.
Навчання йде в процесі всього часу, а не тільки в означений період, що гарантує більш глибокі залишкові знання.
12. Збереження інформації (архів). По закінченні у нас залишається доступ до навчальною програми, всі відео та аудіо записи. В будь-який момент можна звернутися до них по мірі необхідності.
13. Інтернет-навчання виховує в нас самостійність, відповідальність і мобільність. Без цих якостей не можна добре вчитися. Іноді вони не дуже розвинені, але мотивація величезна і за підсумком людина стає наполегливою і відповідальною.
14. Практично 100% включення учні в процес навчання протягом всього року. Це зумовлено тим, що є хороші викладачі, хороший матеріал, вичерпна програма, якісна інформація. І як наслідок – бажання отримувати гарну освіту.
15. Географічне місце знаходження не має значення. Це особливо актуально для великих країн, наприклад таких, як наша. Будь ви з мегаполісу, маленького містечка, села – це не має значення.
Навчатися можна в будь-якій точці країни – все, що потрібно – це комп’ютер та Інтернет.
16. Вік. Це не має ніякого значення. Головне мати комп’ютер, доступ до Інтернету і гроші для оплати.
17. Соціальне рівноправ’я. Не важливе соціальне і матеріальне становище, стать, захоплення, стан здоров’я – усі рівні!
18. Навчання для дітей і дорослих з обмеженими можливостями. Це дуже великий плюс, тому що всі ми маємо право на краще для себе, для своїх близьких. Всі ми хочемо повноцінного красивого життя.
19. Інтернаціональність. Ми можемо навчатися дистанційно не тільки в своїй країні, але і за кордоном. А це економія на візах, квитках, готелях, проживанні. Це престижність в отриманні знань від провідних викладачів з усього світу.
Ви, сидячи вдома, вчитеся за кордоном у зарубіжних викладачів і врешті отримуєте документ, який має таку ж силу, якби ви вчилися на очному. Погодьтеся, що виїхати навчатися в іншу країну – це менш реально, ніж навчатися у закордонному навчальному закладі будь-якої країни дистанційно. І це абсолютно реально для кожного.
20. пошукова платформа для навчальної літератури. Що це означає. Всім відомо, що Інтернет зберігає в собі мільярди документів, це величезні бази інформації. І ось, щоб легше і швидше було шукати навчальну літературу, Google, одна з провідних пошукових систем, розробив спеціальну пошукову платформу Google Scholar.
Яка дозволяє здійснювати пошук по навчальним публікаціям у статтях, тезах, книгах, технічної документації.
До недоліків поєднання Інтернету і освіти можна віднести наступні факти.
1. Комп’ютер. Не у всіх є даний пристрій чи це стара модель.
2. Інтернет. Незважаючи на те, що Інтернет розростається величезними темпами, є люди, які все ще не мають підключення до мережі.
3. Обмежені технічні можливості. Приклад, повільні модеми. Що призводить до затримок у передачі звуку, відео і графіки, хоча відповідні технології постійно поліпшуються.
4. Витрати на додаткові технології. На початковому етапі необхідні всі налаштування, які іноді тягнуть додаткові витрати. Наприклад, не всякий комп’ютер має хорошу вбудовану відеокамеру, а вона потрібна для відео конференцій.
Або програмне забезпечення комп’ютера потребує поліпшення.
5. “Приховані” витрати на додаткові матеріали. У процесі навчання може трапиться так, що захочеться по докладніше вивчити той чи інший предмет, а це буває часто, тому ми самостійно набуваємо потрібну інформацію книги, курси, тренінги, консультації і т. д.
6. Людський фактор. Страхи і завищення можливих складнощів.
7. Немає розкладу. Багато хто не любить планувати, для них це складний процес, тому їм легше скористатися чужим планом і слідувати йому, ніж керувати своїм часом самому. Тому для них попереднє планування власних занять – це недолік.
8. Нестача живого спілкування з викладачами та учнями. Хоча в світі Інтернету, мені здається, це не недолік, тому що є Скайп, соціальні мережі, мобільний телефон, e-mail і т. д.
9. Відсутність мотивації. Багато хто навчається для того, щоб було. Щоб бути як усі.
А своїх мотивів на цей рахунок немає.
10. Відсутність самодисципліни., а як наслідок самостійності та відповідальності.
11. Відсутність контролю. Багато хто просто потребує постійного контролю. Саме він і є для них стимулятором.
Як можна помітити, що в основному всі недоліки залежать від самої людини, від її ставлення і сприйняття навчання. І кожен недолік ми можемо перетворити на гідність. Бо часом недоліки – це пошук причини для того, щоб чогось не робити! Але зараз все ще дотримуються старинки – традиційно очного навчання, і саме в ньому бачать цінність і сенс, причому зовсім не з огляду такий фактор, як час.
Причина тому, в основному, наш менталітет і низький рівень комп’ютерної грамотності.