Тема уроку: Цілісність натури й духовне багатство Ассоль

Мета: продовжити роботу над текстом, розвивати вміння характеризувати героїв; спрямовувати роботу на розвиток умінь учнів розкривати духовний світ героя; дати поняття про символ і символіку образу пурпурових вітрил; формувати розуміння загальнолюдських цінностей.

Обладнання: ілюстрації до твору; фонозапис фрагменту музики П. Чайковського “Времена года”, кольорові кружечки,”дерево мрій”.

Епіграф: В людини завжди є все для того, аби здійснити свою мрію.

Паоло Коельо

Проблемне питання: Чому ж не у всіх збуваються мрії

і бажання?

Хід уроку

I. Оголошення Теми і мети уроку

II. Перевірка домашнього завдання

1.Звіт консультантів про складання плану розділу “Секрет”.

2.Звіт групи літераторів “У чому краса дівчини?”

3.Звіт групи журналістів “Інтерв’ю з Ассоль”.

I

II. Мотивація навчальної діяльності. Бесіда з учнями класу

-Де ми вперше зустрічаємося з Ассоль?

-Чи можна назвати Ассоль духовно багатою особистістю?

-Прочитайте портрет Ассоль у 8 років, якою побачив її казкар Егль?

-Що, за Еглем, означає ім’я Ассоль? (“Дивне, однотонне, музикальне, як свист стріли або шум морської

черепашки…”)

-Прочитайте абзац, де казкар пророкує дівчині щасливе Майбутнє. С “Не знаю, скільки мине років…”)

-Що ще допомагало Ассоль духовно збагатитися? ( Природа ).

IV. Монодекламація Переказати уривок з розділу “Напередодні” від імені Ассоль (під музику Чайковського).

V. Слово учителя. Великий Гете сказав: “Приро да! Ми нею оточені й охоплені. Вона огортає людей те мрявою і вічно пориває до світла.

Вінцем її є любов. Тільки через любов наближаємося до неї”. І така любов прийшла – це був вродливий принц на білому кораблі з пурпуровими вітрилами.

VI. Виразне читання уривка учнями (Грей у крамниці)

“Грей терпеливо разбирал свертки… Наконец один цвет привлек покупателя…”

У цьому уривку з повісті ми бачимо безмежне багатство, різноманітність відтінків червоного кольору. Спробуйте уявити собі саме “алый” колір. Можете скористатися словником.

VII. Робота зі словником

У словнику учні знаходять значення слова “алый” – українською воно перекладається як “червоний, ясночервоний, яскравочервоний”.

-Як ви думаєте, чому перекладач повісті

Л. Смілянський назвав цей колір “пурпуровим”? (В екранізації повісті пломеніли яскраво-червоні вітрила, і цей колір створює настрій радості та надії.) А зараз саме час розібратися в тому, що таке символ. Запишемо в зошиті: Символ – (від грецького умовний знак, натяк) предметний або словесний знак, який умовно виражає сутність певного явища. Наприклад, білий колір – символ суму у індійців, хлібсіль – символ гостинності в українців.

VIII. Інтерактивна вправа &;#8216;Тренування”

– Які асоціації викликає у вас яскравочервоний колір? (Учні пропонують свої варіанти бачення цього символу, на дошці прикріплюють кружечки і створюють гроно. Результати записують у зошити).

– А чому саме вітрила? (Вони символ продовження життя.)

– То що ж означає словосполучення “пурпурові вітрила”? (Віра в здійснення мрій, надія на справжнє Кохання ).

IX. Виявлення читацьких вражень учнів

Пророкування Егля збулося. Корабель з’явився на горизонті. Ассоль нарешті дочекалася свого принца.

Чудо.

-А чи відомі вам приклади, коли справжні чудеса

Робляться зусиллями звичайних людей?

-В оповіданні американського письменника Генрі “Останній листок” чудо творить нікому не відо мий художник Берман. Його сусідка, бідна дівчина, тяжко захворіла і була впевнена, що помре, як тільки останній листок впаде з гілки. Вона все дивилася у вікно, і хоча вітер завивав і пройшло вже декілька днів, але останній листок так і не відірвався від гілки. Удівчини з’явилася надія, і вона почала одужувати.

Але, на жаль, помер її сусід. Виявляється, він смертельно за хворів напередодні вночі, коли малював листок плюща

На стіні будинку. Він дійсно створив чудо власними ру ками.

-Дружина Гріна – Ніна Миколаївна, коли письменник тяжко захворів на туберкульоз, продала свою найціннішу річ – золотий годинник, щоб її чоловік останні свої дні прожив щасливо. Бог послав йому нарешті коротку мить, про яку він марив у своїх творах. І це було чудо, створене руками його дружини Ніни Миколаївни.

-Повернемось до проблемного питання нашого уроку. “Чому не у всіх збуваються мрії і бажання?”

-Інтерактивна вправа “Мікрофон” (учні висловлюють свої думки в уявний мікрофон).

X. Підбиття підсумків

Ми щиро радіємо за Ассоль. Вона заслужила своє щастя. Артур Грей гідний цієї дівчини – він справжній лицар.

Недалеко від могили О. Гріна в Старому Криму росте звичайне дерево, яке завжди майорить червоними стрічками. їх пов’язують ті, у кого є мрія. Уявіть собі, що зараз ви знаходитесь саме там, біля дерева, задумайте бажання і прикріпіть листочки на наше “дерево мрій”. (На дошці малюнок дерева, на яке учні прикріплюють листочки).

XI. Домашнє завдання: підготуватися до уроку зв’язного мовлення, перегорнути сторінки повісті О. Гріна “Пурпурові вітрила”.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

Тема уроку: Цілісність натури й духовне багатство Ассоль