ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 2-4 класи
2 КЛАС
ПОЕТИЧНА СКРИНЬКА
Урок 23
Тема. Джанні Родарі “Танок усіх діток”, “Місяць над Києвом”. Урок-екскурсія
Мета: ознайомити учнів з творчістю Джанні Родарі; розвивати навички виразного читання творів, вміння висловлювати свою думку та аргументувати її; виховувати глибоку повагу до всіх народів нашої планети, турботу про щасливе дитинство дітей світу.
Обладнання: портрет Д. Родарі; ілюстрації з краєвидами міста Києва; підручник; робочий зошит.
ХІД УРОКУ
I. Емоційне налаштування
Добрий день вам, любі діти!
Про Родарі будемо сьогодні говорити.
Про світ печалі і добра,
Що віддзеркалювали очі поета й казкаря.
– Чи бажаєте ви здійснити екскурсію у світ Родарі? Тож вирушаймо!
II. Актуалізація опорних знань
– Екскурсія розпочинається з вулиці, яка називається “Казковий герой”.
>> Робота в зошиті
– Чи знайомі вам ці казкові персонажі? (Цибуліно, Апельсин, Вишенька, Помідор, Джельсоміно, Лимон)
– З яких казок вони завітали до нас?
III. Повідомлення теми й мети уроку
– У кожному місті є головна вулиця, яку називають центральною. На
1. Розповідь про життя і творчість Джанні Родарі
2. Робота в зошиті
3. Виразне читання вірша “Танок усіх діток”
4. Аналіз змісту з елементами вибіркового читання
– Для кого поет написав цей вірш? Відшукайте слова автора про це.
– Доповніть розповідь автора своєю.
– Доведіть, що автор любить дітей.
>> Фізкультхвилинка
5. Виразне читання вірша “Місяць над Києвом”
6. Аналіз змісту вірша
– Із ким веде розмову автор?
– Що його цікавить?
– Чи сподобалася вам відповідь місяця?
– Як ви вважаєте, чи місяць над Києвом сяє так само, як сяє над Римом?
– Чого навчає ця поезія?
IV. Узагальнення й систематизація знань
– Наступна станція називається “Ігрова”.
1. Гра “Фантазують діти”. Робота в зошиті
– Складіть свою уявну розмову з місяцем. Про що ви б його запитали?
2. Гра “Мікрофон”
3. Словесне малювання
– Намалюйте картину перебування Місяця над Києвом.
V. Підсумок уроку
>> Станція “Дім”
– Чи задоволеними ви повернулися додому з екскурсії?
– На якій станції було найцікавіше?