Літературне читання 4 клас – О. В. Науменко – Генеза 2015
КРАСА СВІТУ В ХУДОЖНЬОМУ ТВОРІ
ПЕЙЗАЖ У ПРОЗОВИХ ТВОРАХ
Пейзаж чудовий, а на душі персонажа смуток
“ДРУГОГО ДНЯ…”
Другого дня притомилась я дуже та й сіла спочити в холодку під вербою. Округи мене то жито половіє, а в житі купка льону голубо цвіте; то ячмінь колоситься; оддалеки гайок синіє, пісочаний шлях угору закручується, як золота нитка; день бог дав жаркий, і вітерець не дмухне – тихо; тільки якась пташка сама собі щебече, наче моя душа бідолашна, та гудуть бджоли понад пахучою гречкою.
Марко Вовчок
– Прочитай слова, якими письменниця розповіла про людину серед степового пейзажу.
– Прочитай опис природи. Що можна побачити, що почути і відчути?
– 3 ким порівнює письменниця стан людини, якими словами підкреслює її сум?
– Виконай завдання (на вибір):
1. Підготуй текст опису до виразного читання.
2. Намалюй словами описану картину, а на папері зобрази один якийсь елемент опису (льон чи гайок).
3. Намалюй за описом пейзаж.
Українські шкільні твори:
- ЧОМГА І ВЕСНА – Пейзаж змінюється і настрій персонажа змінюється Літературне читання 4 клас – О. В. Науменко – Генеза 2015 КРАСА СВІТУ В ХУДОЖНЬОМУ ТВОРІ ПЕЙЗАЖ У ПРОЗОВИХ ТВОРАХ Пейзаж змінюється і настрій персонажа...
- ДРУГОГО ДНЯ… (Марко Вовчок) Мета: вдосконалювати навички свідомого виразного читання прозових творів; вчити дітей правильно інтонувати читання залежно від настрою твору, розділових знаків, порівнювати й узагальнювати суттєві ознаки зображення...
- ПЕЙЗАЖ ВІДПОВІДАЄ НАСТРОЮ ПЕРСОНАЖІВ ТВОРУ (гарно на душі гарно навколо) Мета: почати ознайомлення учнів з новим розділом “Пейзаж у прозових творах”; удосконалювати навички свідомого виразного читання; вчити аналізувати прочитане; розвивати зв’язне мовлення, образне мислення, творчу...
- ОПИС-ПЕЙЗАЖ УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА СЛОВО ДАВНЄ І СЬОГОЧАСНЕ ОПИС-ПЕЙЗАЖ Опис-пейзаж – це зображення в художньому творі картин природи, краєвидів, різних природних явищ. Через описи-пейзажі читачі краще уявляють...
- МИКОЛА ГОГОЛЬ. ЧУДОВИЙ ДНІПРО Мета: вдосконалювати навички свідомого виразного читання; розширювати уявлення учнів про природу рідного краю; розвивати зв’язне мовлення учнів, образне мислення; виховувати любов до рідної землі. Хід...
- Сочинение-миниатюра “Осенний пейзаж” или “Дождливый пейзаж осени” Поздней осенью уже оголились деревья и кусты. Сразу вокруг стало много воздушного пространства. Но это не радует, потому что солнце уже редко светит. А если...
- Відображення внутрішньої боротьби між добром і злом у душі головного персонажа новели М. Хвильового “Я (Романтика)” М. ХВИЛЬОВИЙ, Г. КОСИНКА 11 КЛАС УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 1920-1930-Х РОКІВ. ПРОЗА М. ХВИЛЬОВИЙ, Г. КОСИНКА Відображення внутрішньої боротьби між добром і злом у душі головного персонажа новели М. Хвильового...
- ПЕЙЗАЖ У ПРОЗОВИХ ТВОРАХ Літературне читання 4 клас – О. В. Науменко – Генеза 2015 КРАСА СВІТУ В ХУДОЖНЬОМУ ТВОРІ ПЕЙЗАЖ У ПРОЗОВИХ ТВОРАХ У прозових творах письменники часто...
- ПІДСУМКОВИЙ УРОК ЗА ТЕМОЮ “ПЕЙЗАЖ У ПРОЗОВИХ ТВОРАХ” Мета: узагальнити знання учнів за прочитаним розділом “Пейзаж у прозових творах”; вчити порівнювати, співставляти прочитані твори; розвивати творчі здібності учнів, уміння узагальнювати, висловлювати оцінні судження;...
- ПЕЙЗАЖ У РОМАНІ ЛЕРМОНТОВА “ГЕРОЙ НАШОГО ЧАСУ” ПЕЙЗАЖ У РОМАНІ ЛЕРМОНТОВА “ГЕРОЙ НАШОГО ЧАСУ” Познайомившись із композицією роману “Героя нашого часу”, що незвичайна й складна, мені хотілося б відзначити художні вартості роману....
- Пейзаж у ліриці Б. Пастернака Пейзаж – незмінна частина практично всієї поезії. Сам Маяковський, зневажливо відгукнувся у своїй автобіографії про природу, згодом схилився перед нею “віршований”. Російська поезія трьох століть...
- Пейзаж і його функції у романі Герой нашого часу Лєрмонтова М. Ю Дослідник Рождествин помітив, що розвитку почуття природи в Лєрмонтові сприяли літературні впливи – вплив Руссо, Шатобриана й Гейне. Мир природи й цивілізації протипоставлені у творчості...
- НА НЕБІ СОНЦЕ – Спокій Літературне читання 4 клас – О. В. Науменко – Генеза 2015 КРАСА СВІТУ В ХУДОЖНЬОМУ ТВОРІ ПЕЙЗАЖ У ПРОЗОВИХ ТВОРАХ Спокій “НА НЕБІ СОНЦЕ…” На...
- ЗИМОВИЙ ПЕЙЗАЖ. ОЛЕНА ПЧІЛКА ДІБРОВА СМУТНАЯ ВЖЕ ЛИСТЯЧКО РОНИЛА Мета: поглибити знання учнів про творчість Олени Пчілки; вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; вчити аналізувати прочитане; розвивати зв’язне мовлення, образне мислення, творчу уяву,...
- Твір-опис картини “Карпатський пейзаж” Р. Сельського Картини – це не тільки зображення. Картина – це набагато більше, ніж маленький шматочок великого світу, вміло відтворений людиною. Картина налаштовує на певний настрій, дарує...
- Микола Бажан – Сліпці (Уривок із розділу другого) СЛІПЦІ (Уривок із розділу другого) – Я не товариш вам, діду, Й не недруг, Хоч і приблуда сліпий між людей, Ні датку собі ні дівчат...
- ПЕЙЗАЖ. МИКОЛА ВІНГРАНОВСЬКИЙ ЛАЗИТЬ СОНЕЧКО В ТРАВАХ Мета: поглиблювати знання учнів про творчість Миколи Вінграновського; вчити розуміти образну мову, уявляти описані картини, розмірковувати над художнім змістом; розвивати спостережливість, творчу уяву, здатність емоційно...
- Мета. Закріплювати знання дітей про пейзаж, про холодні кольори в пейзажі Мета. Закріплювати знання дітей про пейзаж, про холодні кольори в пейзажі. Вдосконалювати навички роботи гуашевими фарбами. Вчити створювати образи Зими, Морозу, Весни у вигляді характерних...
- Гірський пейзаж у творах Алкмана, Гете і Лєрмонтова “У горах моє серце, а сам я – внизу…” – написав колись англійський поет Роберт Берне. Почуття невимовного щастя і свободи, величі Всесвіту – ось...
- Пейзаж і його функції у романі Ф. М. Достоєвського “Злочин і покарання” У романах Достоєвського ми найчастіше зустрічаємо урбаністичний пейзаж. “Достоєвський розуміє поезію міста. У шумі столиці він знаходить таку ж принадність і таємницю, як інші поети...
- Художні засоби створення образа “мертвої душі” у поемі Н. В. Гоголя “Мертві душі” 1. Опис обстановки, у якій живуть поміщики. 2. Опис зовнішності. 3. Відношення до продажу “мертвих душ”. Лиховісна назва незакінченої поеми Н. В. Гоголя “Мертві душі”...
- “Чудовий край – Україна” “Калино моя, Україно! Рука грози Сваволить в гілках твоїх – струнах, гуде бандура. Говорить бандура про те, що жива єси І житимеш вічно в лунких...
- ПЛАНИ – KITC, Й. В. ГЕТЕ, Г. ГЕЙНЕ, Е. СЕТОН-ТОМПСОН, ДЖ. Р. КІПЛІНГ, АЛКМАН, М. ЛЕРМОНТОВ, МАЦУО БАСЬО, Ф. ТЮТЧЕВ – ПРИРОДА I ЛЮДИНА 5 клас ПРИРОДА I ЛЮДИНА ДЖ. KITC, Й. В. ГЕТЕ, Г. ГЕЙНЕ, Е. СЕТОН-ТОМПСОН, ДЖ. Р. КІПЛІНГ, АЛКМАН, М. ЛЕРМОНТОВ, МАЦУО БАСЬО, Ф. ТЮТЧЕВ ПЛАНИ...
- Пейзаж і його функції у романі Л. Н. Толстого “Війна й мир” Основна особливість зображення природи в романах Толстого – зображення її в нерозривній єдності з людиною, його почуттями. Сприйняття природи, уміння злитися з нею – один...
- Твір на тему: “Чудовий край – Україна” “Калино моя, Україно! Рука грози Сваволить в гілках твоїх – струнах, гуде бандура. Говорить бандура про те, що жива єси І житимеш вічно в лунких...
- Чудовий французький письменник Антуан де Сент-Екзюпері Яскрава особистість, чудовий французький письменник Антуан де Сент-Екзюпері народився в дуже знатній, але не занадто заможній сім’ї страхового інспектора в Ліоні. Коли батько вмер, Антуан...
- ХАРАКТЕР ПЕРСОНАЖА. ВІРА АРТАМОНОВА “ЯСЕНОК” II семестр ОПОВІДАННЯ СКРИНЬКА ЦІКАВИХ І ПОВЧАЛЬНИХ ІСТОРІЙ Урок 106. ХАРАКТЕР ПЕРСОНАЖА. ВІРА АРТАМОНОВА “ЯСЕНОК” II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА Летів горобчик, сів на стовпчик. Прибіг хлопчик,...
- ПЕЙЗАЖ. ПАВЛО ТИНИНА ПАСТЕЛІ Мета: розкрити красу і своєрідність поезії П. Тичини; навчати розуміти поетичну мову, уявляти описані картини; розвивати спостережливість, творчу уяву, чуття поетичного слова, асоціативне мислення; виховувати...
- Зразки коротких викладів – описів для другого класу Берізка. Все в лісі веселяться, а берізка плаче. Під гарячим промінням сонця сік швидко тече по її білому тілу. Через кору він виступає назовні. Люди...
- Твір за картиною Несторова “Осінній пейзаж” На картині М.В. Нестерова “Осінній пейзаж” зображено красу природи восени. На передньому плані ми бачимо широку річку, в якій віддзеркалилися і небо, і кущики, що...