Ім’я Дідро назавжди злилося із самою сутністю усього вісімнадцятого століття, яке навіки залишилось у пам’яті усього людства, як “французьке” століття. Просвітницькі ідеї Франції захопили тоді увесь світ, і Дідро – символ її духовної сили, могутності та міцності. Голова та ідейний натхненник енциклопедистів, белетрист, драматург, теоретик мистецтва, просвітник-атеїст та філософ-матеріаліст – будь-який з цих справедливих та величних титулів, що належать Дені Дідро, вистачило б на усе людське життя. Революціонер в мистецтві
Художні ідеї та прийоми Дідро стали наріжним каменем творчості Гете та Бальзака, за їхніми власними словами. Як найвеличнішого серед видатних матеріалістів та художників-реалістів епохи французького Просвітництва його цінували подальші наступники в галузі філософії, а дехто з них навіть звернувся до його філософських робіт у своїх трактатах та працях. Значення Дідро для сучасності пов’язане з головною особливістю
Межі між художнім (літературою) та наукою (філософією) у творчості Дідро-енциклопедиста були умовними та рухомими. Всі засоби епохи були підкорені безупинній боротьбі з абсолютизмом, феодалізмом та церквою і тому вони були неподільними. Образи усіх його романів – це спосіб відкрити новий погляд на світ, вони пронизані філософською проблематикою. Поет повинен бути філософом, казав Дідро, йому мають бути відомі шляхи розвитку людського духу, світлі та темні грані його особистості, дорні та ганебні прояви та пристрасті людського суспільства. В той же самий час його філософські праці сповнені образності, пристрасності думки та доволі часто являють собою художні твори у повному сенсі цього слова.
Гадаю, в цьому й полягає основне значення творчості Дені Дідро для світової спільноти.