Матеріал уроку. “Сотворения світу” (з “Книги Буття” Старого Завіту).
Мета. Розвивати та поглиблювати уявлення дітей про створення світу. Допомогти усвідомити, що Бог створив цей світ для кожного з нас – створив його прекрасним і досконалим. Збагачувати словниковий запас учнів.
Виховувати почуття любові до навколишнього світу. Розвивати почуття відповідальності кожної людини за збереження і примноження подарованих Богом скарбів.
Обладнання. Літературно-художнє видання “Створення світу”.
Хід уроку
І.
1. Мовна розминка.
– Прочитайте речення.
– Чиї це слова?
– Яке продовження наведеної фрази? (“…й нехай птаство літає над землею попід твердю небесною…”)
– Як розумієте його зміст?
2. Вправа “Інтерв’ю”.
Діти об’єднуються в пари. Розподіляють між собою ролі: кореспондент і респондент. Кореспондент складає три запитання за змістом тексту”Сотворения світу” (з “Книги Буття” Старого Завіту), а респондент відповідає.
Потім учні міняються ролями.
Кореспондент:
– Що створив Бог на самому початку?
– Як Бог назвав світло,
– На який день від початку світу Бог створив людину?
Респондент:
– На початку Бог створив небо і землю.
– Світло назвав день, а темряву ніч.
– Бог створив людину на шостий день.
II. Робота над темою уроку.
1. Підготовча робота.
Перегляд літературно-художнього видання “Створення світу”.
2. Словникова робота.
З’єднати стрілками слова-синоніми.
3. Слово вчителя.
Старий Завіт – одна з двох (поряд із Новим Завітом) складова частина християнської Біблії, шо містить в собі основи віровчення, принципи релігійного життя та відомості про історію людства в цілому.
Першою книгою Старого Завіту є книга Буття. Нам точно не відома дата написання цієї книги, але вчені висловлюють думку, що вона охоплює межі XV-XIII століття до н. е. Варто також зазначити, що створення світу у книзі Буття є чітко проілюстроване. Тут описується, що світ був створений поетапно.
Головною кульмінацією наприкінці книги Буття є творення Богом людини як вершини божественного творіння. Після створення світу Господь дав людині закон: 6 днів жити для світу, а 7 день присвятити йому, тобто Творцю.
4. Робота з підручником.
> Читати текст, поділяючи його на логічно завершені частини, переказуючи кожну частину як казкову історію.
> Опрацювання запитань, поданих у підручнику після тексту.
III. Підсумок уроку.
Тестування
1. Перша частина Старого завіту складається з…
А) чотирьох книг;
Б) п’яти книг;
В) шести книг.
2. Після створення світу Господь дав людині…
А) закон:
Б) побажання;
В) настанови.
3. Бог створив день і ніч…
А) першого дня;
Б) другого дня;
В) третього дня.
4. Бог створив світ для…
А) себе;
Б) людини;
В) всього живого.
5. Сотворив Бог людину…
А) за планом;
Б) на образ ангелів небесних;
В) на свій образ.
6. Бог сотворив людину, щоб…
А) вона жила в мирі і щасті;
Б) вона панувала над світом;
В) задовольнити своє бажання.
7. Бог створив чоловіка з…
А) грудки землі;
Б) грудки піску;
В) земного пороху.
8. Бог закінчив своє діло на…
А) сьомий день:
Б) шостий день:
В) п’ятий день.
IV. Домашнє завдання.
Попрацювати з тлумачним словником в електронній версії підручника і знайти тлумачення незрозумілих слів.
За бажанням намалювати власну ілюстрацію до тексту “Створення світу”.