УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
З ЛІТЕРАТУРИ ХХ-ХХІ ст. ЩО ДАЛІ?..
Ранній модернізм був провісником докорінних зрушень у літературі XX ст. З-поміж них можна назвати і явища авангардизму, і зрілого модернізму, і приблизно від 1980-х років постмодернізму. Література XX – початку XXI ст. – це досить строката картина, яка представлена в цьому підручнику.
Але що ж буде далі?..
Достеменної відповіді на це “наївне” запитання не дасть ніхто, надто ж щодо розвитку того бурхливого океану, який має узагальнену назву
Нині доводиться чути, що художня література безнадійно програє змагання Інтернету, що вона ледь животіє в жорсткій конкурентній боротьбі з “відео” чи “мультимедіа”. Ведуть навіть мову про “втечу культури на університетські кафедри”.”
Однак хочеться приєднатися до думки видатного сучасного італійського письменника, професора Болонського університету Умберто Еко, який і науково, і своєю художньою творчістю доводить, що Художнє Слово слугуватиме людству за будь-яких обставин, а люди постійно звертатимуться до книжки, повсякчас повертаючись, мов блудний син до рідної домівки, – “Від Інтернету до Гутенберга”…
Українські шкільні твори:
- З ЛІТЕРАТУРИ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ – УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ З ЛІТЕРАТУРИ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ У добу Середньовіччя до скарбниці світової літератури особливо великий внесок зробили пости далекосхідного, середньосхідного та європейського культурного...
- З ЛІТЕРАТУРИ ПРОСВІТНИЦТВА – УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ З ЛІТЕРАТУРИ ПРОСВІТНИЦТВА Просвітництво (фр. siecle de lumieres – доба світочів) – інтелектуальний рух (літературна доба) XVIII ст. Поняття “просвітництво”...
- З ЛІТЕРАТУРИ ВІДРОДЖЕННЯ – УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ З ЛІТЕРАТУРИ ВІДРОДЖЕННЯ Відродження (або Ренесане) – цс культурно-філософський рух. заснований на ідеалах та поверненні до культурних надбань античності, їхньому...
- З ЛІТЕРАТУРИ БАРОКО – УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ З ЛІТЕРАТУРИ БАРОКО Бароко ( пал. bаroссо – дивний, химерний; португ. регolа barocса – перлина неправильней форми: фр. barocco розчиняти,...
- З ДАВНІХ ЛІТЕРАТУР – УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ Література як кожної нації (національна література), так і всього людства (світова (всесвітня) література) – це неосяжний космос: зі своїми зірками...
- УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ З ЛІТЕРАТУРИ РЕАЛІЗМУ (XIX ст.) Романтики стверджувати свою естетичну програму в постійних суперечках із класицистами, і ту “мистецьку війну” вони...
- Узагальнення та систематизація матеріалу, вивченого протягом року СВІТОВА ЛІТЕРАТУРА 10 КЛАС РІВЕНЬ СТАНДАРТУ АВТОРСЬКІ УРОКИ ПІДСУМОК УРОК № 35 Тема. Узагальнення та систематизація матеріалу, вивченого протягом року Мета: перевірити рівень засвоєння учнями...
- ВІД РОМАНТИЗМУ ДО РЕАЛІЗМУ – УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ ВІД РОМАНТИЗМУ ДО РЕАЛІЗМУ Реалізм (латин, realis речовий, дійсний) напрям у літературі та мистецтві, що набув розвитку в 1830-х роках...
- Підсумок. Узагальнення та систематизація вивченого впродовж року матеріалу. Захист власного проекту (див. домашнє завдання до останнього уроку) УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 7 КЛАС II семестр МИСТЕЦТВО БУТИ ЛЮДИНОЮ УРОКИ 69, 70 Тема. Підсумок. Узагальнення та систематизація вивченого впродовж року матеріалу. Захист власного...
- Урок узагальнення та систематизації вивченого протягом року матеріалу Урок зарубіжної літератури 9 клас УРОК № 69 Тема. Урок узагальнення та систематизації вивченого протягом року матеріалу Мета: узагальнити та систематизувати вивчений протягом року матеріал;...
- ПІДСУМКИ РОКУ: ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО ПІДСУМКИ РОКУ: ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО От і добіг кінця навчальний рік. Упродовж нього ви відкрили для себе чимало нових творів, ознайомилися із цікавими фактами...
- Урок узагальнення та систематизація знань. Літературна скарбниця Книги морська глибина… Іван Франко Мета: узагальнити та систематизувати вивчений протягом року матеріал; розвивати логічне мислення, пам ять; виховувати інтерес до літератури як мистецтва слова...
- Повторення та узагальнення вивченого. Підсумковий урок УРОК 70 Тема. Повторення та узагальнення вивченого. Підсумковий урок. Мета: разом із учнями підсумувати роботу протягом року, звернути увагу на труднощі, з якими вони зіткнулися,...
- Твір на тему: Езопівська мова (повідомлення на тему про мову, що вимагає зіставлення й узагальнення матеріалу в науковому стилі) Езопівською називають замасковану алегоричну мову, коли думки висловлюють, не вдаючись до прямого конкретизування. Це роблять ще й тоді, коли намагаються чогось уникнути, наприклад, цензури або...
- “А де ж Україна? Все далі, все далі, все далі” (Василь Стус) – Василь Стус (1938-1985) Підручник Українська література 11 клас Українська література другої половини XX століття Василь Стус (1938-1985) Народе мій, до тебе я ще верну, Як в смерті обернуся...
- Краса рідної землі у вірші “Солов’їні далі, далі солов’їні…” В. Сосюра у своїх поезіях художньо відтворив мелодії, барви, багатства рідного краю. Таким трепетним почуттям любові до рідної землі перейнята поезія “Солов’їні далі, далі солов’їні…”...
- Художнє вираження В. Сосюрою любові до рідного краю у вірші “Солов’їні далі, далі солов’їні… “ Художнє вираження В. Сосюрою любові до рідного краю у вірші “Солов’їні далі, далі солов’їні… “ Український письменник Михайло Стельмах так сказав про Володимира Сосюру: “Володимир...
- Картини рідної Донеччини у творах “Вода десь точить білий камінь”, “Солов’їні далі, далі солов’їні” – ІІІ варіант – ВОЛОДИМИР СОСЮРА III варіант Володимир Сосюра був надзвичайно ніжною людиною, що дуже тонко відчуває красу рідного краю. Любов його до української землі, а також до своєї батьківщини,...
- “Не сходь зі сходи свого будинку – там зло. Далі вдома зло вже тому, що далі – байдужість у романі” В. В. Розанов (По романі Л. Н. Толстого “Ганна Каренина”) 1. Роман про сімейні відносини. 2. Вплив суспільної думки на сім’ю. 3. Трагічна кінцівка добутку. Л. Н. Толстого завжди цікавили теми сім’ї, внутрісімейних взаємин чоловіка...
- Узагальнення за розділом “Жанрово-тематичне розмаїття середньовічної літератури” Узагальнення за розділом “Жанрово-тематичне розмаїття середньовічної літератури” У добу Середньовіччя (V-XV ст.) особливо великий внесок у світову літературу зробили далекосхідний, середньосхідний і європейський культурні регіони....
- ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО У 6-му КЛАСІ Українська література 6 клас ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО У 6-му КЛАСІ ПОМІРКУЙТЕ… ПРИГАДАЙТЕ… ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ! І. З ТЕОРІЇ ЛІТЕРАТУРИ 1. Що називається усною народною творчістю? Які види фольклорних...
- “Перо генія мудріше за самого генія і сягає набагато далі, ніж було передбачено в його задумах” За всю історію літератури існувало безліч письменників, які описували певну епоху в житті людства, намагалися донести корисну інформацію до своїх читачів. В цілому думається, що...
- Узагальнення за розділом “Людина та її світ у давніх літературах” Узагальнення за розділом “Людина та її світ у давніх літературах” Античною літературою називають літературу Еллади й Риму (XVI ст. до н. е. – V ст....
- КУПИ КОРАЛІ, ЩОБ ЖЕНИХИ НЕ ПІШЛИ ДАЛІ (жіночі прикраси) Чи не найбільш цікавою темою за всіх часів є жіночі прикраси – різноманітні вушні, шийні та нагрудні прикраси. До складу шийних і нагрудних прикрас, наприклад,...
- Античність – колиска європейської культури. Грецька й римська літератури як складові античної літератури Мета: поглибити знання учнів про добу Античності, її вплив на розвиток світової культури; розвивати вміння висловлюватись та аргументувати свою думку; зацікавити творами античної літератури. Є...
- Підсумковий урок. Повторення вивченого за рік УРОК 73 Тема. Підсумковий урок. Повторення вивченого за рік. Мета. Узагальнити і систематизувати знання учнів; розвивати вміння стисло і чітко будувати відповіді; виховувати любов до...
- А що було далі? (продовження казки братів Грімм “Пані Метелиця”) Остання сторінка казки перегорнута, але як не хочеться розлучатися з гарною дівчиною з казки братів Грімм “Пані Метелиця”. Так цікаво хоч би одним оком зазирнути...
- Заготовки матеріалу до літературного твору Заготовки матеріалу до літературного твору – збирання і нагромадження документів про епоху, життя історичних осіб, про специфіку діяльності людей у певній сфері виробництва, якщо, за...
- Значення літератури в житті людини – ІІІ варіант 6 клас III варіант Слово література походить від латинського “літера” – буква. Тобто те, що написане буквами. Пізніше до цього додалось значення іншого змісту: те,...
- Літературна казка. Узагальнення. Складання казки (твір-оповідь у художньому стилі) Літературна казка. Узагальнення. Складання казки (твір-оповідь у художньому стилі) Мета: узагальнити та систематизувати знання дітей про літературну казку, їх жанрові особливості, виявити закономірності побудови казок...