Мета: продовжити ознайомлення учнів з єгипетськими міфами; ознайомити їх з міфом “Ра та Апоп”; удосконалювати навички свідомого виразного читання; навчати школярів аналізувати твір; розвивати зв’язне мовлення учнів, образне мислення, творчу уяву; виховувати любов до художнього слова.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
1. Робота над скоромовкою
Гра “Дощик”
Діти читають хором.
– Накрапає дощ (тихо).
– Дощ пускається сильніше (голосніше).
– Злива (голосно).
– Дощ
– Дощ припинився (читання припиняється).
День народження у джунглях
Відзначає Джонатан.
Одягнув він нові джинси,
Відбиває джаз у дзбан.
Дзбан – глекоподібний глиняний, дерев’яний або металевий посуд для води, молока, квасу. Має округлу в нижній частині форму і циліндричний верх, може мати ручку-вушко. Інші назви – “глечик”, “джбан”, “збан”, “жбан”, “кринка”.
2. Артикуляційна розминка “Хобіток”
В зоопарку ми були,
Там великі є слони.
А маленький Раві
Привітався з нами.
Хобіт свій він витягав,
“Всім привіт!”
Щоб йому відповісти,
Хобіток зроби і ти.
Краще губи витягай,
Раві швидше привітай.
(Витягнути губи сильно вперед, напружити, як під час вимовляння звука.)
III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Робота в парах. Гра “Обличчям до обличчя”
Учні в парах повертаються одне до одного і близько до тексту переказують зміст міфу “Бог сонця Ра”.
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні ми продовжимо ознайомлення з давньоєгипетськими міфами.
V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Опрацювання міфу “Ра та Апоп”
1) Виразне читання міфу вчителем.
– Чи сподобався вам міф?
– Які картини ви уявляли, слухаючи його?
– Коли ви найбільше хвилювалися?
2) Словникова робота.
Читання колонок слів “буксиром” за вчителем, потім – у парах одне одному.
Вип’є | Пітьма |
Черево | Річище |
Щоденну | Небачене |
Породженням | Великодушний |
Звитягою – перемогою.
Черево – великий живіт.
Річище – заглиблення у грунті, де тече водяний потік.
3) Читання міфу учнями “ланцюжком”.
– Хто є головними героями міфу?
2. Фізкультхвилинка
3. Продовження роботи над міфом
1) Аналіз змісту міфу з елементами вибіркового читання.
– Що сприяло породженню велетенського змія?
– Який він був? Прочитайте.
– Кого він люто ненавидів?
– Де було житло жорстокого змія?
– Як підлий змій вирішив позбутися бога сонця Ра?
– Чи покорився Ра?
– Якою була битва між Апопом і Ра?
– Чому бог Ра не вбив Апопа?
– Чи скорився велетенський змій Апоп?
– Яка битва відбувається щоночі в підземному світі?
– Чим щоразу закінчується ця битва?
2) Вправи на розвиток швидкості читання.
А) Хто читає уважніше?
– Що відбувалося зі змієм при згадці про бога Ра?
– Де Ра мандрує щовечора?
Б) Хто читає швидше?
– Знайдіть абзаци з поданими словами:
– Бо щовечора…
– Річище порожнє…
– Осяяний звитягою…
В) Гра “Дочитай речення”.
– Знайдіть і дочитайте речення (запис на дошці).
Однак і туди проникають…
Тоді зухвалий Ра…
Та богові замало…
Тепер не варто вбивати…
Наступної ночі…
Ця битва щоразу…
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
– З яким твором ознайомилися на сьогоднішньому уроці?
– Як у міфі пояснюється вічна боротьба між світлом і пітьмою, добром і злом?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Переказувати близько до тексту зміст тієї частини міфу, у якій розповідається про битву Ра з Апопом (с. 6-7).