На сцені – звичайна театральна кімната із трьома стінами, вікном і дверима. У стола із зосередженим видом сидять Мистики обоего підлоги в сюртуках і модних платтях. У вікна сидить Пьеро в білому балахоні.
Мистики чекають прибуття Смерті, Пьеро чекає приходу своєї нареченої Коломбины, Зненацька й незрозуміло звідки з’являється дівчина незвичайної краси. Вона в білому, за плечима лежить заплетена коса
Захоплений Пьеро молитовно опускається на коліна. Мистики в жаху відкидаються на спинки стільців: Пьеро намагається переконати
Мистики мляво повисають на стільцях – здається, висять порожні сюртуки. Завіса закривається, на підмостки вискакує Автор, що намагається пояснити публіці сутність написаної їм п’єси: Мова йде про взаємну любов двох юних душ; їм перепиняє шлях третя особа, але перешкоди нарешті падають, і люблячі навіки з’єднуються. Він, Автор, не визнає ніяких алегорій:
Завіса розкривається. На сцені – бал. Під звуки танцю кружляються маски, прогулюються лицарі, дами, паяци.
Смутний Пьеро, сидячи на лаві, вимовляє монолог: Пьеро смутно віддаляється. Перед глядачами одна за іншою проходять закохані пари. двоє, що уявили, що вони в церкві, тихо розмовляють, сидячи на лаві; Двоє жагучих закоханих, їхні рухи стрімкі; пари середньовічних коханців – вона тихо, як луна, повторює останні слова кожної його фрази
З’являється Арлекін: Арлекін вистрибує в намальоване вікно – папір лопається. У паперовому розриві на тлі зорі, що займається, коштує Смерть – у довгих білих одягах з косою на плечі. Усе в жаху розбігаються.
Зненацька з’являється Пьеро, він повільно йде через всю сцену, простираючи руки до Смерті, і в міру його наближення її риси починають оживати – і от на тлі зорі коштує у вікна Коломбина.
Пьеро підходить, хоче торкнутися її руки – як раптом між ними просовується голова Автора, що хоче з’єднати руки Коломбины й Пьеро. Раптово декорації здіймаються й летять нагору, маски розбігаються, на порожній сцені безпомічно лежить Пьеро. Жалібно й мрійливо Пьеро вимовляє свій монолог: