Проблема всесвітнього єдності. Антропологічна юкола

Споглядаючи розвитком науки про казці, бачимо, що з основних проблем, займали її достатньо протягом низки десятиліть, була проблема подібності. Вирішення проблеми зрештою зводиться до двох: подібність оголошується результатом колись що відбувся єдності народів чи її пояснюється запозиченням. Перша школа дала одночасно вчення про генезисі, друга цієї в основному не вирішувала.

Міфологічна школа оперувала матеріалом індоєвропейських народів, школа запозичень у її орієнталістському варіанті – матеріалом Азії, середземноморських і

тяжіють до них культур, у її общекомпаративистском варіанті – матеріалом всіх азійських і європейських культур.

Міфологічна школа своїм корінням певною мірою пов’язані з лінгвістикою, школа запозичень – з літературознавством. У 1970-х роках ХІХ століття Англії дозріває нове вирішення питання, висхідний не до лінгвістики і до літературознавства, а до етнографії. У зв’язку з англійської заокеанської колонізацією народи, які стоять на ранніх щаблях розвитку, стають об’єктом як економічної експлуатації, а й наукового вивчення.

У матеріалах численних експедицій, в записках учених, мандрівників, місіонерів,

купців накопичується величезний фактичний матеріал, достатній для широких узагальнень. Матеріалом дослідження тепер служить культура народів усієї земної кулі.

Подібність явищ культури, зокрема народи, будь-коли хто перебував у жодному спілкуванні друг з одним, вперше бачимо на даної стадії розвитку науки, не можна пояснити запозиченням. Як колись залучення до кола спостережень неиндоевропейских народів мало б призвести до крахові міфологічної теорії, так розширення спостережень у світовому масштабі підриває теорію запозичення. Подібність фольклорних явищ тепер сприймається як окреме питання подібності етнографічного порядку.

Подібність фольклорних утворень принципово не відрізняється від подібності знарядь виробництва, будівель, посуду, одягу.

Ні праединство, ні міграція їх пояснюють. Воно корениться, з погляду нового напрями, законів людської психіки, які єдині всім народів. У цій останньому ознакою, і навіть оскільки терміну “етнографія” в Англії відповідав термін “антропологія”, вся школа отримав назву ” антропологічної”.

Вже з викладеного видно, власне фольклор годі центрі уваги цієї школи. Але з ходу своїх етнографічних розвідок представники її стосуються і фольклору, й інші висловлювання нам надважливими.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 4.00 out of 5)

Проблема всесвітнього єдності. Антропологічна юкола