ПЕРЕВІР СВОЇ ДОСЯГНЕННЯ – Урок 3

Мета: узагальнити знання учнів за розділом “Розповіді про нас самих”; учити порівнювати, співставляти прочитані твори; розвивати творчі здібності учнів, уміння узагальнювати, висловлювати оцінні судження; виховувати любов до художнього слова.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Гра “Хто краще?”

Учні в групах інсценізують уривок з п’єси-казки “Лисиця, що впала з неба”.

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Який розділ ми завершили

вивчати?

– Сьогодні ми підіб’ємо підсумки роботи за розділом “Про нас самих”. Перевіримо здобуті знання, узагальнимо вивчений матеріал.

IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Гра “Чи уважний ти читач?”

Тестування

1. Де жив Езоп?

А) У Стародавній Греції;

Б) у Стародавньому Римі;

В) у Стародавньому Єгипті.

2. Яка мораль байки “Двоє приятелів і ведмідь”?

А) Не бери чужого;

Б) друзі пізнаються в біді;

В) семеро одного не ждуть.

3. Мораллю якої байки є слова “Рука, як кажуть, руку миє”?

А) “Котова наука”;

Б) “Двоє приятелів і ведмідь”;

В)

“Зозуля й Півень”.

4. Як звали хлопчика з байки “Котова наука?”

А) Петрусь;

Б) Павлусь;

В) Івась.

5. Скільки років Вовк був старостою?

А) 2;

Б) 3;

В) 5.

6. Хто підняв у небо Лисицю?

А) Журавель;

Б) лелека;

В) орел.

Відповіді: 1а; 2б; 3в; 4а; 5б; 6а.

2. Гра “Хто це сказав?”

– “Дітоньки любі, не тим цікава байка, що говорить неправду, а тим, що під лушпинням тієї неправди криє, звичайно, велику правду”. (І. Я. Франко)

– “Годі вам брехати та одно другого знічев’я вихваляти!” (Горобець)

– “І, прикинувшись собакою, підмовляв мене піти з ним на вечорниці” (Овечка)

– “Чепурися, Лисько! І люди до тебе йдуть, і звірі! Шапочку тобі малинову несуть!” (Ворона)

– “Правда, далебі!

Вже ж недобре лінуватись,

До роботи не прийматись –

Це скажу й тобі…” (Мурко)

3. Фізкультхвилинка

4. “З’єднай назву твору та його автора”

“Лисиця, що впала з неба”

Олена Пчілка

“Двоє приятелів і ведмідь”

Леонід Глібов

“Котова наука”

Езоп

“Зозуля і Півень”

Неля Шейко-Медведєва

5. Гра “Вгадай героя твору. Назви твір та його автора”

– Буркотливий, вайлуватий,

Ходить лісом дід кошлатий:

Одягнувся в кожушину,

Мед шукає і ожину.

Літом любить полювати,

А зимою – в лігві спати.

Як зачує він весну –

Прокидається від сну. (Ведмідь. Езоп. Байка “Двоє приятелів і ведмідь”)

– Ходить хмуро між дубами,

Хижо клацає зубами,

Весь, як є,-

Жорстока лють,

Очі в нього так і ллють.

Зачаївся ось, примовк.

Грізний звір цей, звісно, … (Вовк. Неля Шейко-Медведєва. П’єса-казка “Лисиця, що впала з неба”)

– Не князівської породи,

А ходить в короні,

Не їздець, а зі шпорами,

Не сторож, а рано будить. (Півень. Л. І. Глібов. Байка “Зозуля і Півень”)

– Вночі руда дівчина Залізла тихо в двір,

Курей перелічила

Та й понесла у бір. (Лисиця. Неля Шейко-Медведєва. П’єса-казка “Лисиця, що впала з неба”)

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

Гра “Закінчи речення”

– Сьогодні на уроці я вчився…

– Найбільше мені запам’яталося…

– Урок завершую з… настроєм.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Відповідати на запитання рубрики “Перевір свої досягнення” (с. 134).


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 4.00 out of 5)

ПЕРЕВІР СВОЇ ДОСЯГНЕННЯ – Урок 3