Вступ. Місце персонажа в системі образів твору.
Основна частина. Характеристика персонажа як певного соціального типу.
1. Соціальне і матеріальне становище.
2. Зовнішній вигляд.
3. Своєрідність світосприймання і світогляду, коло розумових інтересів, схильностей і звичок:
А) характер діяльності і основних життєвих поривань;
Б) вплив на оточуючих (основна сфера, види і типи дії).
4. Область відчуттів:
А) тип ставлення до оточуючих;
Б) особливості внутрішніх переживань.
5. Авторське ставлення до персонажа.
6. Які риси особистості героя проявляються в творі:
А) за допомогою портрета;
Б) в авторській характеристиці;
В) через характеристику інших дійових осіб;
Г) за допомогою передісторії або біографії;;
Д) через ланцюг вчинків;
Є) у мовній характеристиці;
Ж) через “сусідство” з іншими персонажами;
З) через навколишнє оточення.
Висновок. Яка суспільна проблема привела автора до створення даного образу.
Українські шкільні твори:
- Орієнтовний план аналізу ліричного вірша I. Дата написання. II. Реально-біографічний і фактичний коментар. III. Жанрова своєрідність. IV. Ідейний зміст: 1. Провідна тема. 2. Основна думка. 3. Емоційне забарвлення відчуттів, виражених...
- ОРІЄНТОВНИЙ КАЛЕНДАРНИЙ ПЛАН З ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ ЗА ПІДРУЧНИКОМ МАРІЇ ЧУМАРНОЇ № з/п Тема уроку Сторінки Підручника Дата СВІТ НАРОДИВСЯ ДЛЯ МЕНЕ 1. Вступ. Ознайомлення з підручником. Дмитро Павличко “Рідна мова”. 1-4 2. Що більше ми...
- Металогічний тип художнього образу РОЗДІЛ ІІІ. ЛІТЕРАТУРНО-ХУДОЖНЯ ТВОРЧІСТЬ 2. ЛІТЕРАТУРНО-ХУДОЖНІЙ ОБРАЗ 2.3. Види літературно-художнього образу 2.3.2. Металогічний тип художнього образу Металогічним можна назвати тип художнього образу, в якому чуттєвий...
- СТРУКТУРА ЛІТЕРАТУРНО-ХУДОЖНЬОГО ОБРАЗУ Загальна структура образу в усіх видах мистецтва виходить з його двокомпонентної будови, поєднання в ньому чуттєвого образу й ідеї, яка з цього останнього випливає. При...
- Автологічний тип художнього образу РОЗДІЛ ІІІ. ЛІТЕРАТУРНО-ХУДОЖНЯ ТВОРЧІСТЬ 2. ЛІТЕРАТУРНО-ХУДОЖНІЙ ОБРАЗ 2.3. Види літературно-художнього образу 2.3.1. Автологічний тип художнього образу. Автологічним можна назвати тип художнього образу, в якому чуттєвий...
- ПЛАН – О. ТВАРДОВСЬКИЙ, Г. БЕЛЛЬ, М. ШОЛОХОВ 7 клас ЛІТЕРАТУРА ПРОТИ ВІЙНИ О. ТВАРДОВСЬКИЙ, Г. БЕЛЛЬ, М. ШОЛОХОВ ПЛАН Особливості образу оповідача та композиція оповідання М. Шолохова “Доля людини” І. Поняття про...
- Особливості композиції, художнього часу, образу автора в романі М. Лермонтова “Герой нашого часу” Здавалося б, яка нормальна людина, читаючи книгу, ставить перед собою питання про композицію твору? Яка ж мені, відверто кажучи, різниця, де у творі зав’язка, а...
- Особливості композиції, художнього часу, образу автора у романі М. Лєрмонтова “Герой нашого часу” Здавалося б, яка нормальна людина, читаючи книгу, ставить перед собою питання про композицію твору? Яка ж мені, відверто кажучи, різниця, де у творі зав’язка, а...
- План-характеристика білого коня Шептала за оповіданням В. Дрозда “Білий кінь Шептало” I Варіант. 1. Білий кінь Шептало – головний герой оповідання. 2. Суперечлива особу періоду “застою” в алегоричному образі коня. 3. Спогади, що допомагають героєві у...
- ДРУГОГО ДНЯ – Пейзаж чудовий, а на душі персонажа смуток Літературне читання 4 клас – О. В. Науменко – Генеза 2015 КРАСА СВІТУ В ХУДОЖНЬОМУ ТВОРІ ПЕЙЗАЖ У ПРОЗОВИХ ТВОРАХ Пейзаж чудовий, а на душі...
- Тема художнього твору Мотив у художньому творі (від італ. “привід, спонукання”) – тема ліричного твору (іноді другорядні Теми, що доповнюють основну); найменший елемент сюжету. Ідея твору (від грец....
- План до 1 частини роману Панаса Мирного “Хіба ревуть воли, як ясла повні?” Сюжет роману Панаса Мирного “Хіба ревуть воли, як ясла повні?” розгортається одночасно у двох напрямках. Один з цих напрямків – зображення картин життя і боротьби...
- План-конспект уроку для вивчення оповідання А. П. Чехова “Хамелеон” Завдання: розробіть план-конспект уроку для вивчення оповідання А. П. Чехова “Хамелеон”. Загалом чинна програма відводить 3 години у 6-му класі на вивчення життєвого і творчого...
- ХАРАКТЕР ПЕРСОНАЖА. ВІРА АРТАМОНОВА “ЯСЕНОК” II семестр ОПОВІДАННЯ СКРИНЬКА ЦІКАВИХ І ПОВЧАЛЬНИХ ІСТОРІЙ Урок 106. ХАРАКТЕР ПЕРСОНАЖА. ВІРА АРТАМОНОВА “ЯСЕНОК” II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА Летів горобчик, сів на стовпчик. Прибіг хлопчик,...
- Тассо – характеристика літературного героя (персонажа) ТАССО (нім. Tasso) – герой драми Й.-В. Гете “Торквато Тассо” (1790). Історичний прототип – італійський поет Торквато Тассо (1544-1595). Образ Т. продовжує у творчості Гете...
- Мовні характеристики в комедії “Недоук” Перше, на що звертає увагу сучасний читач комедії “Недоук”, – це прізвища діючих осіб. “Мовці” прізвища відразу закладають відношення читача (глядача) до їхніх власників. Він...
- Образ як форма буття художнього твору РОЗДІЛ ІІІ. ЛІТЕРАТУРНО-ХУДОЖНЯ ТВОРЧІСТЬ 2. ЛІТЕРАТУРНО-ХУДОЖНІЙ ОБРАЗ 2.1. Визначення художнього образу 2.1.2. Образ як форма буття художнього твору Група вторинних значень поняття “образ” з’являється у...
- ЧОМГА І ВЕСНА – Пейзаж змінюється і настрій персонажа змінюється Літературне читання 4 клас – О. В. Науменко – Генеза 2015 КРАСА СВІТУ В ХУДОЖНЬОМУ ТВОРІ ПЕЙЗАЖ У ПРОЗОВИХ ТВОРАХ Пейзаж змінюється і настрій персонажа...
- ПЛАН – В. ПІДМОГИЛЬНИЙ 11 КЛАС УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 1920-1930-Х РОКІВ. ПРОЗА В. ПІДМОГИЛЬНИЙ ПЛАН Особливості малої прози В. Підмогильного I. Валер’ян Підмогильний – письменник самобутній. (Валер’ян Підмогильний почав писати...
- Аналіз літературно-художнього твору Аналізуючи художній твір, слід розрізняти ідейний зміст і художню форму. А. Ідейний зміст включає: 1. Тематику твору – вибрані письменником соціально-історичні характери в їх взаємодії....
- “Характеристика головного персонажа Сашка за кіноповістю “Зачарована Десна” О. Довженка” За планом: 1. Оповідач у зачарованій Десні – сам письменник, який виступає, як автор, як герой твору – Сашко. 2. Пізнання світу Сашком: а) любов...
- Специфіка зображення, влучність характеристики різних суспільних верств Англії 30-х років ХІХ ст. у романі Ч. Діккенса “Пригоди Олівера Твіста”. Ч. Діккенс як майстер іронії та сарказму УСІ УРОКИ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ 10 КЛАС I семестр 1. ВСТУП. ІЗ ЛІТЕРАТУРИ РЕАЛІЗМУ ІЗ ЛІТЕРАТУРИ РЕАЛІЗМУ УРОК № 21 Тема. Специфіка зображення, влучність характеристики різних...
- Мовні характеристики героїв комедії Горе від розуму Грибоєдова А. С Сучасники Грибоєдова захоплювалися мовою комедії “Горе від розуму”. Ще Пушкін писав, що половина віршів п’єси ввійде в прислів’я. Потім Н. К. Пиксанов відзначав своєрідний мовний...
- ПЛАН – М. ГОГОЛЬ, Р. М. РІЛЬКЕ 7 клас УКРАЇНА ТА її ІСТОРІЯ В ЛІТЕРАТУРІ М. ГОГОЛЬ, Р. М. РІЛЬКЕ ПЛАН Остап і Андрій: два брати, дві долі (порівняльна характеристика героїв) I....
- Інтер’єр як засіб характеристики героя першого тому “Мертвих душ” За задумом Н. В. Гоголя, темою поеми повинна була стати вся сучасна йому Росія. Конфліктом першого тому “Мертвих душ” письменник взяв два типи протиріч, властивому...
- СТРУКТУРА І ЕЛЕМЕНТИ ВНУТРІШНЬОЇ ФОРМИ ХУДОЖНЬОГО ТВОРУ Внутрішня форма художнього твору – це той його рівень, який вбирає в себе сукупність засобів Предметного зображення у творі, на відміну від рівня Словесного зображення...
- Тарантьев Михей Андрійович – характеристика літературного героя (персонажа) Тарантьев Михей Андрійович – земляк Обломова. Звідки він з’явився і яким чином втерся в довіру Іллі Ілліча – невідомо. Т. з’являється на перших же сторінках...
- Ідея – СТРУКТУРА І ЕЛЕМЕНТИ ЗМІСТОВОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ЛІТЕРАТУРНО-ХУДОЖНЬОГО ТВОРУ РОЗДІЛ ІІІ. ЛІТЕРАТУРНО-ХУДОЖНЯ ТВОРЧІСТЬ 4.СТРУКТУРА І ЕЛЕМЕНТИ ЗМІСТОВОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ЛІТЕРАТУРНО-ХУДОЖНЬОГО ТВОРУ. 4.5. Ідея Ідеєю (грец. – образ, початок) називається та головна думка, що служить узагальненим...
- Відображення внутрішньої боротьби між добром і злом у душі головного персонажа новели М. Хвильового “Я (Романтика)” М. ХВИЛЬОВИЙ, Г. КОСИНКА 11 КЛАС УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 1920-1930-Х РОКІВ. ПРОЗА М. ХВИЛЬОВИЙ, Г. КОСИНКА Відображення внутрішньої боротьби між добром і злом у душі головного персонажа новели М. Хвильового...
- Суб’єктивна самосвідомість героя як домінанта його авторської характеристики (за повістю “Лихі люди”) Якісно новим здобутком естетико-літературної традиції в українській літературі, яка виростала на власній основі, можна вважати повість Панаса Мирного “Лихі люди” (1874). Вона започатковувала новий етап...