Образ князя Валковского в романі “Принижені й ображені”

Достоєвський критикує капіталізм. Зло, низькість, жорстокість і в той же час “сатанинська” притягальна сила капіталізму втілені в “Принижені й ображених” в образі князя Валковского. Основа характеру князя – себелюбність, принцип його поводження – егоїзм

Тема грошей трактується у Творчості Достоєвського подвійно. Слабк і скривджені жадали грошей не для влади, а для оборони. Валковский домагався грошей для зовсім інших цілей: у світі капіталізму, у царстві золотого тельця гроші – кристали влади, єдиний шлях до “волі”

для будь-яких злочинів

Валковский – полюс зла в “Принижені й ображених”. Йому протистоїть, як полюс добра, Іван Петрович, оповідач, від імені якого ведеться оповідання

Іван Петрович – це не сам Достоєвський, це художній образ. Він читає свій роман у колі сім’ї Ихменевих. Ихменеви знайшли в романі все, що вони самі почували й знали.

Ганна Андріївна плакала, від всієї душі жалуючи героя роману й наївно бажаючи хоч чим-небудь допомогти йому. Плакала й Наташа, слухаючи Івана Петровича

Сім’я Ихменевих з’явилася полем боротьби між силами й силами добра, між Валковским і Іваном Петровичем.

Микола Сергійович Ихменев, був дрібнопомісним дворянином. Він виховав Алешу, як рідного сина, але як тільки став не потрібний, Валковский вигнав його.

Однак саме жорстоке горе принесла Ихменеву безрозсудна пристрасть дочки. Іван Петрович любив Наташу, здавалося, і Наташа відповідала йому взаємністю. Але в Петербурзі вона зустрілася з Алешей, і в серце її спалахнуло невгасиме почуття. Взаємини між родителями зробили шлюб молодих людей неможливим, Наташа залишила своїх батьків і стала жити з Алешей невінчана

Алеша безперестану клявся в любові Наташе, але був егоїстом, не міг устояти ні перед якою спокусою, легко піддавався впливу батька. Алеша женився з розрахунку на сімнадцятилітній Каті, що володіла мільйонним станом

Валковский запропонував покинутій Наташе надійти на зміст до богатому дідка

Полузадохнувшуюся від образи й обурення Наташу й спас Іван Петрович, що ввійшов до неї вдвох сдоктором.

Людина восторжествувала. “Дьяволова правда” Валковского про людину виявилася мнимою правдою. У світі є й добрі й світлі, їх купити не можна. Їх можна знищити, але їх не можна зломити морально, а разом з тим не можна зломити й надію на торжество закону братерства й любові


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Образ князя Валковского в романі “Принижені й ображені”