Національний характер. Новозеландци утворять суспільство, досить однорідне в майновому відношенні, зі значною перевагою середнього класу. У культурі країни залишаються досить сильними традиції, успадковані від британських переселенців.
За останні 20 років спостерігається активний рух за відродження маорийской культури у всіх її різноманітних проявах. Крім того, культурні традиції новозеландського суспільства істотно збагатилися в результаті припливу численних іммігрантів з островів Тихого океану, особливо із Західного Самоа, островів
80%.
Профспілкові й виробничі організації. У цей час основу трудового законодавства складає акт, прийнятий в 1991. Цим актом відміняється обов’язкове членство в профспілці (у тих випадках, де воно існувало) і припиняється практика встановлення величини мінімальної заробітної плати. Працівникам надається право самим вирішувати, чи хочуть вони вступати в організації
Якщо в грудні 1985 у профспілках складалося 43,5% всіх працюючих по найманню, то до грудня 1996 налічувалося всього 340 000 членів профспілок, що становило 20% від загального числа працівників. Кількість профспілок знизилося з 260 у середині 1980-х років до 83 в1996.
Соціальне забезпечення. Нова Зеландія має високорозвинену систему соціального забезпечення, що доповнюють безкоштовне утворення, медичне обслуговування й інші послуги. Законом про соціальне забезпечення 1938 передбачений захист громадян у випадку їхньої непрацездатності по старості або хворобі, виплата пенсій удовам і сиротам і допомога з безробіття. Ця система фінансується за рахунок прогресивного прибуткового податку
Утворення. У Новій Зеландії існує безкоштовне утворення, обов’язкове для дітей у віці від 6 до 16 років. Навчальні програми розробляються й затверджуються міністерством освіти й іншими центральними державними установами; вони ж відають видачею атестатів випускникам шкіл і контролюють діяльність шкіл і успішність учнів. Безпосереднє керування школами й питання підбора викладачів перебувають у руках виборних піклувальних рад. Фінансування шкіл здійснюється державою; місцевих податків для цих цілей не стягується, хоча вітаються добровільні приватні пожертвування.
У середніх школах викладаються загальноосвітні предмети, а в старших класах уводиться спеціалізація: крім академічної програми, що включає древні й сучасні мови, історію та ін., можна одержати технічне або комерційне утворення; деякі школи дають сільськогосподарську спеціальність. Діти з віддалених поселень можуть навчатися заочно. Є також спеціальні школи для дітей з фізичними недоліками, хоча звичайно їх намагаються навчати разом зі звичайними дітьми. Приватні школи, здебільшого організовані католицькою церквою, входять у систему державного утворення й одержують дотації від держави. Існує також ряд державних шкіл, де викладання ведеться мовою маорі й заглиблено вивчається культура корінного населення. Навчальний рік триває з лютого по грудень
В 1997 система дошкільного утворення охоплювала приблизно 164 тис. дітей; у початкових школах налічувалося 472 тис. учнів, у середніх школах – 240 тис., в університетах – 106 тис.; 94 тис. чоловік одержувало середнє спеціальне (технічне) утворення; 12 тис. чоловік навчалося в педагогічних коледжах; 1000 чоловік у маорийских школах третього щабля (“уананга”); і 34 тис. у приватні навчальних закладах
Уряд Нової Зеландії фінансує сім університетів, у тому числі університет в Окленде; університет Уаикато в Гамильтоне; університет Массей у Палмерстон-Норт, на базі якого розгорнута велика програма заочного навчання; університет Вікторія у Веллінгтоні; університет Линкольн біля Крайстчерча, що готовить фахівців в області сільського господарства й бізнесу; університет Кентербери в Крайстчерче; і університет Отаго Вданидине.