Втілення ідей Маяковського

Юнака мріють про шанувальниць і подорожі, – Маяковський чимало їздив по мирі, і шанувальниці в нього були не тільки на батьківщині. Юнака марять любов’ю без границь, до обожнювання, до запаморочення. Маяковський міг так любити.

Але юнака ще вірять, що й вони можуть вселяти таку любов. А от цього в житті Володимира Володимировича, мабуть, не було. Цим він був обділений у юнацькій і дійшлій вік. А який біль і гіркота нерозділеної любові в рядках поета:

“Значить знову темно й понуро Серце візьму, слізьми окапав, нести, як собака, що у

будку несе перерізану поїздом лапу”.

Не знаю чому, але в мене зложилося таке враження, що Маяковський був самотньою людиною. Його не завжди розуміли мати й сестра. У нього не було друзів, яким він міг би відкрити свою душу.

Нарешті, його по-справжньому не любила жодна жінка. І Лиля Брик у тому числі. На старості років у хвилину якоїсь особливої відвертості, Лили Юріївна зізналася поетові Андрієві Вознесенську: “Я любила займатися любов’ю з Осей. Ми тоді замикали Володю на кузні. Він рвався, хотів до нас, дряпався у дверьь і плагал.” “Після такого визнання, писав Вознесенськ, – я півроку не міг приходити

до неї в будинок. Вона здавалася мені монстром.

Але Маяковський любив таку, із хлистом. Значить вона свята…” 1924 рік був переломним у відносинах між Маяковським і Лилей Брик. Натяк на це можна знайти у вірші “Ювілейне”, що було написано до 125-річчю від дня народження Пушкіна, 6 червня 1924 року

Я тепер вільний від любові й від плакатів. Шкірою ревнощів ведмідь лежать пазуристий.

Збереглася записка від Л. Брик до Маяковського, у якій вона заявляє, що не випробовує більше колишніх почуттів до нього, додаючи: “Мені здається, що й ти любиш мене багато менше й дуже мучитися не будеш.” На початку жовтня 1928 року Маяковський поїхав у Париж, гдеостался до первх днів грудня. Крім читсо літературних справ, цельпоездки була цього разу особою. 20 жовтня він покинув Париж і поехалв Ніццу, де відпочивала його американська подруга Элли Джонс із дочкою.

Це було перше побачення Маяковського з Элли Джонс із 1925 року й перша зустріч взагалі з дитиною, батьком якого очевидно був він. Зустріч у Нице була, судячи з листів Элли Джонс до Маяковського, не дуже вдалої: уже 25-го жовтня він повернувся в Париж. Увечері того ж дня Маяковський познайомився з Тетяною Олексіївною Яковлевой, молодій росіянці, що приїхала до свого дядька в Париж в 1925 році. Їхня зустріч не була випадковою. 24 грудня, за день до знайомства, Тетяна Яковлева написла своєї матері в Пензу :”…запросили спеціально в один будинок, щоб познайомити”.

Маяковський і Тетяна Яковлева відразу закохалися дрвг вдруга.

З першого ж дня їхнього знайомства виник новий “пожежу серця”, і засвітилися “лірики стрічка” нової любові. Це відразу побачили й зрозуміли тих, хто був близький Маяковському й хто був прямим свідком цієї події. Ельза Триоле у своїх спогадах пише: “У той час Маяковському потрібна була любов.” А Р. О. Якобсон пам’ятає слова поета про те, що “тільки більша, гарна любов може ще врятувати мене.” И тепер, уперше з 1915 року, він зустрів жінку, що була йому “ростом урівень”. Зі спогаду художника В. И. Шухаева і його дружини В. Ф. Шухаевой: “Маяковський відразу закохався в Тетяну”. І, далі: “…коли Маяковский бував у Парижі, ми завжди бачили їх разом.

Це була чудова пара. Маяковський дуже гарний, великий. Таня теж красуня – висока, струнка, під стать йому.

Маяковський робив враження тихого, закоханого. Вона захоплювалася і явно любувалася ним, пишалася його талантом.” Про те, що вони зовні становили гарну пару говорили й інші. Дивлячись на них, люди в кайе вдячно посміхалися, на вулиці – оборачивалиьс вслід ім. “Маяковського захоплювала її пам’ять на вірші, її “абсолютний”слух, і те, що вона не парижанка, а російська, паризької карбування… елегантн і вихована, здатна постояти за себе!”

Нарешті, прийшов час розповісти ще про одну жінку в житті Маяковського. І нехай вона, на відміну від Л. Ю. Брик і Т. А. Яковлевой, не надихнула Маяковського на ліричні рядки, але ця жінка була останньої, хто бачив Маяковського живим. Це саме їй поет робив речення за хвилину до фатального пострілу. З Веронікою Вітольдівною Полонской Маяковського познайомив О. М. Брик.

Це відбулося в травні 1929 року, після повернення Маяковського через границю. Полонская, дочка відомого актеа німого кіно, молода акторка Мхата, дружина артиста того ж театру Михайла Яншина, була незвичайно гарна собою. На той час вона знялася в хронікальному фільмі “Скляне око”, де було кілька ігрових епізодів. Сценарій фільму написали В. Л. Перловий і Л. Ю. Брик.

Те^-те-тоді^-те, наприкінці 1928 року, під час зйомок фільму, Полощучи й зі Сбриками.

Різке пояснення відбулося 11 квітня 1930 року. Здавалося – конец. однакоо 12 квітня Володимир Маяковський подзвонив у театр, розшукав Полонскую, просив зустрітися. Пояснення, почате напередодні ввечері в Катаєва, продовжилося в кімнаті на Лубянке ранком 14 квітня. Маяковський вимагав вирішити, нарешті, всі питання – і негайно, загрожував не відпустити Полонскую в театр, закривав кімнату на ключ.

Коли вона нагадала, що спізнюється на репетицію, Владимир Володимирович ще більше занервував. Зі спогадів В. В. Полонской: “… заходив по кімнаті. Майже бігав. Вимагав що я із цієї ж хвилини залишилася з ним тут, у цій кімнаті. він говорив, що я повинна кинути театр негайно ж. Сьогодні ж на репетицію мені йти не потрібно. Більш того, він сам зайде в театр і скаже, що я ніколи не прийду. …

Я відповіла, що люблю його, буду з ним, але не можу залишитися тут зараз. Я по-людськи люблю й поважаю чоловіка й, тому, не можу надійти з ним так. І театр я ніколи не зможу кинути…

От і на репетицію я повинна обов’язково піти, і я піду на репетицію, потім додому, розповіді все… і ввечері переїду до нього зовсім.” Але Володимир Володимирович був не згодний із цим. Він продовжував наполягати на тому, щоб усе було негайно або зовсім нічого не треба.” Полонская пішла. Маяковський відмовився неї проводити, тільки дав двадцять рублів на таксі.

Але ледь вона причинила двері, як пролунав вичтрел. Якийсь час (їй здалося, що целую вічність), вона боялася ввійти у квартиру… Вона застала його ще живим, він ще намагався підняти голову, але ока вже були безжиттєві.

Людина, що добровільно йде з життя, несе із собою таємницю відходу. Ніякі пояснення (у тому числі і його власні), не в силах проникнути в цю таємницю. Що з’явилося щирою причиною самогубства? На це питання на може бути, на мій погляд, однозначної відповіді.

Так причиною тому міг послужити розрив з Яковлевой, і не находившийзавершения роман з Полонской, і закордонна поїздка Бриков… Читаючи передсмертну записку Маяковського, мимоволі спливають у пам’яті рядка з поеми, оказавшиеся пророчими:

Останнім буде твоє ім’я, запекшиееся на видертої ядром губі.”

“Лиля! Люби мене!” – це послднеяя рядок у передсмертному листі. Це послдений лемент.

Раптом трапиться?? Раптом її серце нарешті-те відкриється… Адже йому так не вистачало любові в житті!

В останні дні життя Маяковський робила розпачливі зусилля, щоб створити сім’ю. від Вероніки Полонской він вимагав розлучення з Яншиним, і в той же час клопотав про те, щоб одержати квартиру на одній площадці із Бриками після їхнього переїзду з Гендрикова провулка. Без Лили для Маяковського неможливе ніяке сімейне життя. І, взагалі, без її жити неможливо!


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

Втілення ідей Маяковського