Країна в руїнах, та гори і ріки живуть,
У місті весна зеленіє співочо-строкато;
Засмучено мислю (аж квіти в сльозах)
Про вітчизни майбуть;
І птахи журливі… З родиною жаль розлучатись.
Три місяці поспіль палає запекла війна;
Листи з батьківщини для мене дорожчі від злота.
Волосся коротша, на скроні лягла сивина;
Рідке воно й куце, і шпильками – не заколоти.
ЗАПИТАННЯ І ЗАВДАННЯ
Готуємося до роботи з творами
1. Розкажіть про формування світогляду видатного китайського поета Ду Фу.
2. Що вам відомо про
3. Поясніть відмінність у зображенні дійсності у віршах Лі Бо та Ду Фу. Впливом яких релігій це пояснюється?
4. Як історичні події та особисті негаразди змінюють тематику віршів Ду Фу?
Працюємо над текстами творів
5. Поясніть назву вірша “Пісня про хліб і шовк”.
6. Знайдіть приклади антитези у творі.
7. У цьому вірші оспівується чи засуджується війна? Відповідь обгрунтуйте.
8. Символом чого у творі є лати, рала і хліб? А що символізує шовк?
9. Доведіть, що ідеєю вірша є засудження війни.
10. Як у вірші “Думки під час нічної подорожі” стан природи перегукується із
11. За допомогою яких образів передається почуття смутку та самотності?
12. Як картини природи протиставляються душевному стану поета?
13. Порівняйте, як мотив поетичної слави тлумачиться китайцем Ду Фу і римлянином Горацієм в оді “До Мельпомени”.
14. Які засоби виразності використав Ду Фу в своєму вірші?
15. Поясніть значення художньої деталі у віршах Ду Фу.
Узагальнюємо і підсумовуємо
16. У чому полягає реалістичність зображення дійсності у віршах Ду Фу?
17. Які настрої переважають у вивчених вами творах Ду Фу? Чи відчуває поет себе гармонійною частиною світу? Відповідь обгрунтуйте.
18. Зробіть висновок про особливості поезії Ду Фу. У чому полягає його новаторство?
19. На прикладах творів поетів Лі Бо та Ду Фу розкажіть про особливості китайської поезії VIII століття.