Літературне читання 2 клас – Віра Науменко
З ЛІТЕРАТУРНОЇ СКАРБНИЦІ
ПОЕТИЧНА МАЙСТЕРНЯ
Оксана Сенатович
ВЕСЕЛИЙ СМІХ
– Ха-ха, – сміється заєць,
Розказує зайцям:
– Це просто неможливо
Переповісти вам.
Ви чули, щоб мисливець
Від зайця утікав?
Тож слухайте.
Мисливець
Йшов лісом, простував.
Йшов просто, та не просто
Насправді все було:
На мене йшов – а мною
Тоді аж затрясло.
Тремчу в кущах – ні звуку,
І раптом, як на злість,
Під лапою моєю
Суха ломака –
Я з ляку як не писну,
А він, ха-ха, а він:
На плечі ноги – й драла!
Я – слідом, навздогін.
Кричу йому:
– Ану
Втікай, бо дожену.
Ото було сміха.
Ха-ха.
– Чи вдалося тобі під час читання вірша почути сміх, тріск сухої гілки? За допомогою яких слів авторка відтворила ці звуки?
– Як ти вважаєш, чи насправді зайчикові було весело під час зустрічі з мисливцем?
– Прочитай виділені вислови. Який стан зайчика вони відображають?
– Що ж насправді у вірші викликає сміх?
Завдання зі скриньки поезії
– Прочитай початкові рядки поезій Анатолія Григорука (про півника)
ТЕРЕМОК ДЛЯ КУРЯТОЧОК
Взяв когутик молоток:
– Цоки-цок! Цоки-цок!..
КІТ-РИБАЛКА
Кіт-рибалка у човні мріє на світанні…
– Добери рими до слів: калина, верба, зоря. Які картини постають у твоїй уяві?
– Склади віршовані рядки, скориставшись поданими римами: вода – молода; сніжиночки – пушиночки; з води – сюди. Запиши їх у зошит.
– Який настрій може мати поезія, рядки якої закінчуються словами: усміхається, вінку, умивається, пеньку? Спробуй скласти вірш, додавши до цих слів такі: а сонце, он зайчик, в зеленому, на теплому.
– Визнач, скільки рядків у вірші, записаному як звичайний текст. Доведи свою відповідь.
Дощик, дощик, ти вже злива! Плаче груша, плаче слива. Ти періщить заходився, соловейко застудився.
А тепер лежить під пледом1, п’є гарячий чай із медом.
– Прочитай вірш, роблячи паузи в кінці кожного рядка.
1 Плед – вовняне або напіввовняне покривало, яке використовують як хустку або ковдру.