Що свідчить про новаторство поезії А. Рембо? Під впливом Т. де Банвіля, В. Гюго, а особливо Ш. Бодлера, Рембо почав з віршів, що викривали потворність міщанської глушини, та з пантеїстичних віршів. Незабаром в образах та ритміці Рембо проявилися специфічна безпосередність та прямота заперечення, які пізніше стали прикметами нової поезії.
Рембо з сарказмом засуджував міщанство (“Засідателі”), Другу імперію (“Покарання Тартюфа”, “Зло”). Події Комуни наклали свій відбиток на сатиричні вірші так званого “Зютистського альбому”,
Перехід до символізму спостерігається
Він є символом втілення “я” поета, стану його душі. У вірші виникає подвійний образ, “корабля-людини”, подвійної долі – розбитого корабля і розбитого серця поета. Поезія “Голосівки” відбиває інтенсивні шукання Рембо універсальної мови поезії. Автор, говорячи про “забарвлення” кожного звуку (“А – чорний, Є – білий, І – червоний, У – зелений, О – синій…”), продовжував думку Ш. Бодлера про “відповідність” між звуками та барвами. Сонет “Моя циганерія” – справжній гімн богемі, людині, що виокремилася від суспільства, втекла, залишилась наодинці з небом та зірками.
Вона отримала свободу. Свобода бродяги не позбавлена ілюзій. Ми знаємо, що десь недалеко чекають на нього “митники”, і саме вони нагадують йому про сувору дійсність.
Розуміє це і сам поет, судячи з того іронічного тону, що пронизує цю сценку. Поет живе лише своїми римами та мріями про романи, адже він – Раб Муз. Артюр Рембо зробив видатний внесок у розвиток форм та символів світової поетики, і хоча доробок поета невеликий, творчість поета можна справедливо вважати революцією в поезії.