Коридор був застелений м’якою доріжкою, по якій вони ступали беззвучно. Пройшовши цей коридор, вони перейшли в інший, поверхом вище. Потім ще вище. Коридори ті були коротенькі,
А весь будинок був невеличкий і затишний – колишній готель повітового міста.
Так вони з чемним сержантом пройшли всіма коридорами і опинилися на самій горі, на третьому поверсі.
– Будь ласка,- чемно сказав сержант, востаннє відчинивши двері, останні з числа тих, що їх йому належало відчинити.
Великий кабінет був яскраво освітлений, заставлений м’якими
Андрій постояв лише мить на порозі, охопив те все оком і зупинився ним на людині, що сиділа зручно в
– Будь ласка,- і показала жестом на фотель поруч. І відреко мендувалась.- Я начальник райвідділу НКВД Сафигін. Будь ласка. Я Вас слухаю… – І по тих словах людина знову сіла в фотель, вмо щуючись у нім якнайзручніше, і заглибилась знов у газету.
Андрій сів у фотель навпроти, вмостився в ньому, зухвало зручно, і з неприхованим викликом наставився очима на начальника райвідділу, що звався Сафигін. Сержант сів боком на підвіконні, обпершись однією ногою об підлогу, і мовчки, не моргаючи, дивився на Андрія. У тім його погляді за похмурою байдужістю світилася іскра великої цікавості. А начальник під Андрієвим поглядом споважнів, хоч і видавався абсолютно байдужим, зрідка позирав з-під лоба на Андрія та й знову в газету.
Усі мовчали (Іван Багряний; 296 сл.).
Завдання до тексту
1. Визначити стиль і тип мовлення.
2. Скласти план до тексту. Орієнтовний план
1. Коридор був застелений м’якою доріжкою.
2. Опис кабінету на третьому поверсі.
3. Опис міліціонера.
4. Мовчанка в кабінеті начальника відділу.
3. Лексична робота.
– Прес-пап’є – важкий металевий, мармуровий предмет, яким притискають папери на столі.
– Фотель (діалектне) – крісло.
4. Словниковий диктант. Записати та пояснити правопис слів. Коротенький, невеличкий, востаннє, неймовірний, фотель,
Радіоприймач, одностильність, віддзеркалення, приладдя, прес-пап’є, назустріч, якнайзручніше, неприхований, райвідділ, підвіконня, зрідка, з-під.
5. Питання до тексту.
– Опишіть коридори в приміщенні.
– На який поверх піднялися дійові особи?
– Що було на цьому поверсі?
– Чому Андрія було приведено до начальника райвідділу?
– Опишіть кабінет начальника.
– Опишіть риси зовнішності міліціонера.
6. За складеним планом стисло Переказ – ати текст.