Ніч попливла, мов корабель, захлеснутий водою. Чути, як то лопотів, то затихав дощ за вікнами. Жебоніли струмочки, а за ними снувалася каламуть роздумів, хвилюючих вражень, перемагаючи дрімоту.
Розвихрені тіні негоди відміряли тривожні хвилини.
Під ранок дощ ущух. Закліпали зволожені вранішні зорі. Сонце, не виринаючи з-за обрію, чекало золотаво-багряним віялом проміння по верхів’ях дерев, ніби довідувалось, чи можна спокійно визирнути на обважнілу, зволожену землю.
Ночівники-нетяги один по одному зникли з корчми…
Знову вирушили
Під склепінням прозорого неба кожна жива істота почала славити життя. Хотілося обіймати зриму далеч, збагнути осінні кольори лісу, до якого наблизилась бричка (/. Пільгу к; 123 сл.).
Завдання до тексту
1. Визначити стиль і тип мовлення.
2. Скласти план до тексту. Орієнтовний план
1. Ніч попливла, мов корабель.
2. Під ранок дощ ущух.
3. Знову вирушили в дорогу.
4. Кожна жива істота почала славити
3. Лексична робота.
– Бричка – легкий візок для їзди, іноді з відкидним верхом.
– Жебоніти – Тут Створювати тихі, одноманітні звуки.
– Обрій – небосхил, горизонт.
– Снуватися – Тут Поширюватися в просторі.
4. Словниковий диктант. Записати та пояснити правопис слів. Вранішній, золотаво-багряний, променевий, бричка, наблизи тися, з-за обрію, перемагаючи, жебоніли.
5. Питання до тексту.
– 3 чим порівнюється ніч?
– Опишіть ранок після дощу.
– Розкажіть, як прокидається Природа і радіє новому дню.
6. За складеним планом Переказ – ати текст.