Літературне читання 4 клас – О. В. Науменко – Генеза 2015
КРАСА СВІТУ В ХУДОЖНЬОМУ ТВОРІ
КРАСА, НАТХНЕННЯ, РАДІСТЬ І ТАЄМНИЦЯ
Пішов маленький хлопчик до лісу. По дорозі зустрів діда, що повертався з лісу. Старий був зморений, але радісно посміхався.
– Чого ви радієте, дідусю? – запитує хлопчик. – Мабуть, у лісі є щось дуже хороше?
– Так, хлопчику, у лісі є краса, натхнення, радість і таємниця. Я їх побачив, і мені захотілось жити ще багато-багато років.
Хлопчик побіг до лісу. Подивився навколо себе. Усе красиве: і дуб
Бона підняла поверх трави свою синю голівку з фіолетовим очком, яке запитливо поглядало на хлопчика.
– Це краса, – прошепотів хлопчик.
Прислухався і почув далеко-далеко тиху пісню горлиці: тур… тур… І в ту ж мить згадались хлопчикові ласкаві й добрі материнські руки. Захотілось заспівати пісню про маму.
– Це натхнення, – прошепотів хлопчик.
Ще уважніше подивився хлопчик навколо. Яскраво сяяло сонечко, високо в синьому небі літали птахи, до самого обрію пливли
“Як добре, що я все це бачу й почуваю, – подумалось хлопчикові. – Світ – це радість, жити – це радість. А де ж таємниця?”.
Довго, дуже довго придивлявся й прислухався хлопчик, але таємниці не помітив.
Пішов хлопчик до лісу і наступного дня. Знову назустріч дід. Розказав хлопчик, як він відкрив для себе красу, натхнення і радість, а ось таємницю – не довелось.
– Дідусю, а де ж таємниця?
Старий загадково посміхнувся й відповів:
– От доживеш до сивого волосся – тоді й зрозумієш таємницю.
Василь Сухомлинський
– Які почуття викликала в дідуся прогулянка до лісу? Прочитай.
– Які відкриття зробив для себе хлопчик? Прочитай.
– Назви слова, якими описано красу дуба, ялинки, берези, фіалки. Поясни, у чому незвичайність опису квіточки фіалки?
– Що ти вважаєш красою? Як розумієш натхнення й радість?
– Чи здогадався ти, у чому дідусь бачив таємницю? Якщо в тебе є можливість, запитай про неї у свого дідуся.
– Поділіть текст на частини. Складіть план за допомогою розповідних речень або малюнковий.