ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 2-4 класи
2 КЛАС
ЗРОБИ КАНІКУЛИ ЦІКАВИМИ
Урок 8
Тема. Енн Хогарт “Мафін та його веселі друзі” (повість-казка)
Мета: дати початкове уявлення про автора твору; вчити дітей змістовно відпочивати; зацікавити читанням даного твору під час канікул; вдосконалювати техніку читання, вміння переказувати, відтворювати послідовність подій, добирати заголовки, ставити запитання й давати відповіді; виховувати інтерес до читання.
Обладнання: підручник, робочий зошит.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II.
– Наближається улюблена пора всіх учнів – канікули. Чим, на вашу думку, можна зайнятися в цей час?
– Сьогодні я розкрию вам ще один секрет, як цікаво і корисно провести вільний час. Наприклад, можна прочитати нову захопливу пригодницьку історію. Про кого?
Дізнаєтеся згодом. На уроці ми розпочнемо читати казку, а про інші пригоди маленьких героїв ви зможете дізнатися на канікулах, дочитавши повість до кінця.
III. Ознайомлення з творчістю Енн Хогарт
1. Розповідь вчителя про автора (за матеріалом підручника)
2. Робота в зошитах
>> Тест “Перевір себе”
1)
А) письменницею;
Б) акторкою;
В) музикантом.
2) Мафін – це…:
А) віслюк;
Б) ведмедик;
В) кошеня.
3) Діти полюбили Мафіна і його друзів, бо вони були…
А) задерикуваті;
Б) дружні;
В) співчутливі.
4) Енн Хогарт жила в(у)…:
А) Данії;
Б) Швеції;
В) Англії.
IV. Робота над І розділом твору “Мафін шукає скарб”
1. Читання тексту вголос вчителем, окремими учнями з одночасним тлумаченням незрозумілих слів
2. Відповіді на запитання після тексту
3. Продовження роботи в зошитах
V. Робота над II розділом твору “Мафін і чарівний гребінець”
1. Читання вголос ланцюжком (до слів “Увесь день Мафін розважався”)
2. Самостійне читання учнями (напівголосно)
3. Робота за питаннями після тексту
4. Вибіркове читання
– Які бажання загадував Мафін?
5. Завдання для уважних діток
>> Гра “Запитання-відповідь”
– Поставте такі запитання, яких ще не було, пригадайте, про що ми не сказали.
6. Продовження роботи в зошитах
VI. Завдання на канікули
– Чи сподобалися вам пригоди маленького віслючка?
– Кому цікаво, що далі трапилось із Мафіном?
– Подивіться у підручнику, скільки ще розділів містить твір.
– Як вони називаються?
– Отже, нові пригоди Мафіна на вас чекають на канікулах. Спершу прочитайте розділ, потім спробуйте дати відповіді на запитання, якщо будуть незрозумілі слова – попросіть допомоги у батьків. Спробуйте виконати цікаві завдання після твору. А ще прочитайте цікаву інформацію про віслюків.
Якщо у когось є енциклопедії, пошукайте там відомості про цих чудових тварин, щоб розповісти нам.
На першому уроці після канікул ви поділитесь своїми враженнями від прочитаних пригод.
VII. Підсумок уроку
– З яким новим автором ви познайомились сьогодні?
– У якій країні він проживав?
– Який твір написала Енн Хогарт?
– Хто є героями її твору?
– Чи сподобався вам головний герой? Чим саме?
– На канікулах ви, читаючи твір далі, продовжите цікаві пригоди разом із Мафіном.
>> Перевірка прочитаного (на 1-му уроці після канікул)
– Який розділ вам сподобався найбільше? Чому?
>> Робота в зошитах
– Як ви зрозуміли вислови: зупинилися як укопані, не повірив своїм вухам, далі свого носа нічого не побачиш?
– Що цікавого ви дізналися про віслюків?
– Які прислів’я склали люди про цих тварин? Як ви їх розумієте?
– Чи цікаво ви провели час, читаючи про пригоди Мафіна та його друзів?