Література XX ст.
1. До якої когорти митців слід віднести І. Драча?
А “П’ятдесятники”;
Б “шістдесятники”;
В “розстріляне відродження”;
Г поет нью-йоркської групи.
2. Укажіть назву першої збірки І. Дрйча, у якій відбулося зближення “космічних” і “земних” мотивів.
А “Соняшник”;
Б “Балади буднів”;’
В “Корінь і крона”;
Г “Американський зошит”.
3. Укажіть літературознавчий термін за його визначенням: вірш без рими і розміру
З довільним чергуванням рядків
А Сонет;
Б верлібр;
І В білий вірш;
Г олександрійський вірш.
4. До якої збірки увійшли твори “Балада про соняшник”, “Етюд про хліб”?
А “Соняшник”;
Б “Київське небо”;
В “Протуберанці сонця”;
Г “Балади буднів”.
5. Який реальний образ “перевтілюється” в соняшник (за “Баладою про соняшник”
І. Драча)?
А Сам поет;
Б дід поета;
В хлопець;
Г Т. Шевченко.
6. Кого (що) представлено в алегоричних образах соняшника і сонця у “Баладі про
Соняшник” І. Драча?
А Україну й українців;
Б поета і поезію;
В “материкових”
Г реальне і фантастичне;
Д матір і дитину.
7. Який художньо-виражальний засіб використовує І. Драч у рядку “Поезіє, сонце моє оранжеве!” з “Балади про соняшник”?
А Епітет;
Б порівняння;
В літоту;
Г гіперболу;
Д метафору.
8. Укажіть найбільш влучне жанрове визначення твору Л. Костенко “Маруся Чурай”. А Драматична поема;
Б історична драма;
В історичний роман;
Г історична пісня;
Д мелодрама.
9. Визначте віршовий розмір поезії Ліни Костенко за поданим фрагментом.
Страшні слова, коли вони мовчать,
Коли вони зненацька причаїлись,
Коли не знаєш, з чого їх почать,
Бо всі слова були уже чиїмись.
А Хорей;
Б ямб;
В дактиль;
Г амфібрахій;
Д анапест.
10. У вірші Л. Костенко “Українське альфреско” порушено проблему:
А Екології;
Б збереження мови;
В батьків та дітей;
Г взаємин вождя і мас;
Д самотності.
11. Розмістіть назви перших п’яти розділів твору “Маруся Чурай” у правильному порядку:
А “Полтавський полк виходить на зорі”;
Б “Сповідь”;
В “Страта”;
Г “Гінець до гетьмана”;
Д “Якби знайшлась неопалима книга”;
Е “Весна, і смерть, і світле воскресіння”.
12. Установіть відповідність між рядками з творів Ліни Костенко та засобами образності, вжитими в них.
1 Поезія – це завжди неповторність, якийсь безсмертний дотик до душі
2 Одного прошу: у мою дитину Не кидайте словами, як багном
3 І дзвонять дзвони,
Дзвонять, дзвонять дзвони
По всій Полтаві, по усіх церквах
4 Навшпиньки виглядають жоржини через тин
А персоніфікація
Б звертання
В порівняння
Г метафора
Д повтор