Своє послання до римлянам Святий Апостол Павло починає з вітання “покликаним святим”. Він виражає своє бажання прийти до них: “8 Насамперед дякую Богові мого чрез Ісуса Христа за всіх вас, що віра наша вертається в усьому світі; 9 Свідок мені Бог, Якому служу духом моїм у благоветствовании Сина Його, що безперестану згадую про вас, 10 Завжди просячи в молитвах моїх, щоб Божия коли-небудь благопоспешила мені прийти до вас. ” Потім іде Євангеліє; “сила Божия до порятунку” і Гнів Божий на нечестие человеков.
Людина засуджена, чи
Іудей надеющийся на закон, злочином закону безчестить Бога.
У наступній главі йде міркування про тім “Яке перевага бути іудеєм? ” Немає жодного праведного: “10 Як написано: “немає праведного ниодного; 11 Немає разумевающего: ніхто не шукає Бога; 12 Усе спокусили зі шляхи, до одного непридатні: немає делающего добро, немає жодного. ” І іудей, і язичник однаково виправдуються благодаттю Божией через Ісус Христа.
Павло говорить, що не справи Авраама, а його віра вменилась йому в праведність. Так ставиться й нам.
Верою ми маємо мир з Богом через
Павло говорить: Хрестившись у Христа, ми вмерли для гріха, але живі для Бога в Христі. Ви більше не раби гріха, але раби праведності.
Ви вмерли для закону й належите Христу. Закон святий, але живучий у мені гріх робить смерть через закон.
Апостол призиває: Жити не по плоті, але за духом. Водимие Духом Божим суть сини Божии, співспадкоємці Христу. Ніхто не можкт відлучити нас від любові Божией у Христі Ісусові: ” Також і Дух підкріплює (нас) у немощах наших; тому що ми не знаємо, про що молитися, як повинне, але Сам Дух клопоче за нас зітхання мі невиреченими. ” Потім іде сум Павла про братів його ізраїльтянах.
Діти обетования суть діти Божии. Милість Божия до покликаних, чи іудеї це або язичники.
Язичники одержали по вірі, іудеї не досягли справами.
Павло говорить: Праведність і порятунок здобуваються тільки через віру й сповідання. Євангеліє благовістилося ізраїльтянам, але вони не були слухняні.
По обранню благодаті зберігся “залишок” Ізраїлю. Від падіння Ізраїлю прийшов порятунок язичникам; маслина й щеплення; Бог сильний знову прищепити іудеїв. “І так весь Ізраїль урятується”. Безодня багатства премудрості Божией.
Апостол волає: Представте тіла ваші в жертву живу; відновлення розуму вашого. Членів багато, тіло одне; різні дарування. Вказівки: любите, благословляйте, радуйтеся; перемагайте зло добром.
Начальники суть Божі слуги: коріться ім. “Любов є виконання закону”. Облекитесь у зброї світла.
Павло наставляє: “Ти що засуджуєш… або принижуєш брата твого?
Царство Божие… праведність, мир і радість”; не робити нічого, від чого брат твій спокушається.
“Приймайте один одного, як і Христос прийняв вас”. Христос зробився служителем для обрізаних і для віруючих з язичників. Павло – “служитель Ісуса Христа в язичників”.
Намір відвідати Іспанію після доставки милостинь у Єрусалим.
И в закінченні свого послання Павло вимовляє: Схвалення Фиви, вітання окремим віруючої в Римі. Застереження проти виробляючі поділи. Вітання від співробітників Павлових і благословення: ” Привітають вас Тимофій, співробітник мій, і луций, иасон і Сосипатр, сродники мої.
Привітають вас у Господне і я Терий, що писав це послання.
Привітає вас Гаий, страннопримец мій і всієї церкви. Привітає вас Ераст, міський казнохранитель, і брат Кварт.
Благодать Добродії нашого Ісуса Христа з усіма вами. Амінь. “