МЕТА: поповнити знання учнів про тематику народних казок, виявити вміння учнів читати і
Переказувати зміст казок, дотримуючись особливостей їх стилю; розвивати творче
Мислення; виховувати інтерес до народної творчості.
ХІД УРОКУ:
І. МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ.
Оголошення теми, мети, завдань уроку.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ.
1.Слово вчителя.
Кожен народ створив багато чудових казок. У них відображення життя народу, його мрії і
Сподівання на кращу долю, на перемогу добра і справедливості над злом, заздрістю,
Дібністю і жорстокістю. Казки розкривають для нас інший, чарівний світ, переносять нас
На крилах фантазії до незвичайних мандрівок і пригод, у яких ми беремо участь разом з
Героями казок.
2.Бесіда за питаннями.
– Давайте згадаємо, що називається казкою?
– Які основні художні особливості казки?
– На які три види поділяються казки? Наведіть приклади до кожного виду.
– Що вас найбільше приваблює в них?
ІІІ. ОСНОВНИЙ ЗМІСТ РОБОТИ.
1.Переказ учнями улюблених народних казок.
2.Запитання і завдання.
– Чим саме сподобалась казка?
– Хто з героїв викликає
– До якого виду можна віднести дану казку?
– Використовуючи улюблену казку, навести декілька прикладів художніх особливостей
Народної казки.
– Чому навчає нас дана казка?
– Чи хотіли б ви змінити кінцівку цієї казки? Якщо так, то розкажіть свій варіант закінчення.
– Які герої казки або їх вчинки вам не сподобалися і чому?
3.Демонстрація ілюстрацій до деяких народних казок.
4.Вікторина на знання народних казок.
1) Хто з персонажів народних казок весь час шкодить людям та звірам, але потім най-частіше дістає заслужену кару? (Лисичка.)
2) У якій казці свійський птах ледь не постраждав через свою неслухняність (Півень –
“Котик і Півник”.)
3) Цей казковий герой народився завдяки тому, що його мати з”їла горошину, яка коти-
Лася по дорозі. (“Котигорошко”.)
4) У якій казці розповідається про те, що дід завіз через докори мачухи рідну дочку в ліс?
(“Дідова дочка і бабина дочка”.)
5) Через яку свійську тварину, зроблену із соломи, звірі потрапили в халепу? ( “Солом’яний
Бичок”.)
6) Який предмет одягу став домом для багатьох мешканців лісу? (“Рукавичка”.)
7) Кого із свійських тварин лісові звірі визнали за свого пана? (“Пан Коцький”.)
8) У якій казці діють сім маленьких героїв? (“Вовк і семеро козенят”.)
9) Герой цієї казки одержав у нагороду за врятування орла якусь річ, але не втримався
Дорогою і, нехтуючи наказом, розбив її; через це зазнав багато пригод. (“Яйце-райце”.)
10) У якій казці транспортний засіб, призначений для плавання, літає в повітрі? (“Летючий
Корабель”.)
11) Героя цієї казки врятувало від Зміїних зубів гусенятко. (“Телесик”.)
12) У долі якого героя казки відіграла вирішальну роль стріла, що впала в болото? ( Івана-
Царевича з казки “Царівна-жаба”.)
І V. ПІДСУМОК УРОКУ.
Заключне слово вчителя.
Отже, кожна казка будується на вигадці, але в основі її лежить життєва правда. У казках
Висловлена народна мудрість, багатовіковий досвід, героїчне минуле, любов українців до
Волі, прагнення справедливості у житті. Через те казка продовжує жити, її з захопленням
Читають не тільки діти, а й люди старшого віку.
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
Придумати свою казку.