Мета і завдання спілкування з представниками преси Як справедливо зауважує відомий американський іміджмейкер Лілліан Браун, бізнесмен і преса потрібні один одному. Діловій людині засоби масової інформації необхідні, якщо треба швидко поширити точну інформацію, рекламу, привернути увагу до фірми, уплинути на партнерів чи колег, пояснити свою точку зору. Спілкування з представниками преси включають у поняття “непряма реклама” (англ. public relation). Вважається, що вона відіграє велику роль у створенні позитивного іміджу фірми, репутації. Тільки
Етапи підготовки і проведення інтерв’ю Перед інтерв’ю запитайте у кореспондента перелік основних проблем, питань, що його переважно цікавлять, зверніть його увагу на ключові моменти, яких хочете торкнутися під час розмови. Варто продумати найбільш імовірні питання і заздалегідь підготувати на них професійно грамотні і по можливості короткі відповіді. Запам’ятайте прізвище, ім’я і по батькові інтерв’юера, постарайтеся одержати інформацію про цю людину: освіту, теми, якими займається, досвід роботи, характер. Якщо репортер переконається, що ви
У процесі інтерв’ю треба дотримувати наступних правил: 1) Привітавшись з інтерв’юером, не метушіться, поводьтеся спокійно, невимушено. 2) Обов’язково дивіться співрозмовнику в очі, відповідайте на питання впевнено, оптимістично. 3) Відповідаючи на питання, не ухиляйтеся від теми.
Остерігайтеся двозначних тлумачень вашої точки зору. Уникайте відповідей типу “так” чи “ні”, але не будьте занадто багатослівні. Якщо ви не знаєте відповіді на питання, так прямо про це і скажіть. Деякі репортери порушують закони жанру, включають у формулювання питання свою особисту точку зору. У подібній ситуації треба намагатися донести до аудиторії те, що ви хотіли сказати, прокласти шлях до важливї для вас теми.
4) Не бійтеся виявляти ініціативу, навіть “розгорнути” бесіду в потрібному для Вас напрямку. 5) Не заперечуйте в деталях помилкового твердження – перелічіть правильні факти. 6) Коли в перший раз згадуєте вашу організацію – повідомте її повну назву.
Після цього можна використовувати абревіатуру. 7) Постарайтеся вимовити що-небудь що запам’ятовується, а також характеризує вас як людини, не позбавлену почуття гумору, дотепності. 8) Завершуючи інтерв’ю, подякуєте журналістові за увагу до вашої фірми і до вас особисто, за актуальні, змістовні питання. Після розмови проаналізуйте для себе, які питання вам задавали і чому, а також свої відповіді, реакцію на них інтерв’юера: 1. Які теми і підтеми торкалися репортером? 2. Які завдання переслідують співрозмовники?
3. Чи зв’язані питання інтерв’юера одне з одним за змістом? 4. Чи враховуються відповіді при постановці нових питань? 5. Чи не прагне журналіст у першу чергу висловити власні судження? 6. Чи виявляє респондент (той, у кого беруть інтерв’ю) ініціативу?
7. Чи не ухиляється він від відповідей на питання? 8. Які дає відповіді (короткі, повні, доказові)? 9. Як заперечуються помилкові твердження?
10. Чи пролунало в інтерв’ю що-небудь, що запам’ятовується, афористичне, жартівливе? 11.
Чи є стиль інтерв’ю діловим і оптимістичним?