Жіночому ідеалу відповідає ідеал чоловічого героя

Ми вже бачили, що у казці про Сивці-Бурці герой виявляє благочестя, любов до батька, останнє прохання якого він свято виконує. Батько нагороджує його чарівним конем. У казках про вдячному мерці він наїжджає на мертву голову, череп.

Цей череп він благочестиво ховає, і потім вдячний мрець стає його невидимим помічником. Цікаво, що хоча б мотив маємо в билині про Василя Буслаевиче. Але Василь Буслаевич – бунтар.

Разом із глузуванням лупить ногою мертву голову ногою, і потім спотикається про могилі і гине.

Його загибель трагічна. У чарівну

казку немає бунту, й у моменті випробування немає трагічності. Велике поширення має мотив вдячних тварин.

Герой голодним, націлюється на птицю, щоб їх вбити, але він просить пощади, і її щадить; на другий казці він бачить, що пташинки мокнуть під дощем, і накриває їх – своєю плащем.

Птах дарує герою пташеняти, який виявляється потім чарівним, всемогутнім помічником героя. На морському узбережжі він бачить кити, якого викинуло на суходіл. Він зіштовхує їх у воду, і кит потім допомагає йому переправитися в тридесяте царство, У казці про Емеледураке Омельку виловлює щуку.

Вона просить його відпустити її,

і дурень це робить, а вона потім стає його помічником, отже по щучим велінням він досягає всього, чого хоче, і кінчає тим, що одружується з дочки царя. У казці “Чарівне кільце” герой отпрашивается в з хати. Вона надає йому сто рублів.

Він бачить, що б’ють собаку, і купує її – віддає ми за неї усе, що він має, все сто рублів. Іншим разом йому зустрічаються хлопчаки, яких зазнають кішку, щоб їх втопити.

Він купує кішку за другі сто рублів, т. е. робить нерозумний, “безглуздий” вчинок. Мати виганяє його з дому, а кішка і собака стають його віщими помічниками, йому дістати кільце царівни і царівну.

Я взяв кілька вибіркових випадків, але вже добре видно, які риси виявляє герой під час випробування. Передусім це якість, протилежне егоїзму.

Це вміння розуміти стан і страждання іншого істоти, співчуття до пригнобленим, слабким, які вимагають допомоги. Це свого роду гуманність.

Повністю герой виявляє свої якості пізніше – під час дії. Ми вже знаємо, що вона завжди постає як рятівник, рятівник, і не знає страху і вагань.

Не виключено, що це високі людські якості героя є пізніший нашарування: поруч із цими високими моральні якості герой іноді виявляє незвичні фізичні якості, необхідних скоєння подвигу. Тільки тепер він один, наприклад, може зрушити камінь, закриває вхід у підземелля, де знаходиться бажана царівна. Його брати цього можуть.

Він піднімає, закидає і ловить на льоту важку булаву, яку брати що неспроможні підняти. Але є й світло це зовсім інші випадки.

Чарівним засобом він оволодіває як шляхом витриманого випробування, а й через обман та хитрощів. Проблема хитрості – одне з найскладніших проблем казковою поетики. Хитрість є знаряддя слабкого проти сильного.

Тому хитрість в казці як не засуджується, але героизируется. Так само як, наприклад, мотив сперечальників. Герой зустрічає лісом двох велетнів чи двох лісовиків, які можуть поділити між собою знайдені ними на лісі дива: скатертину-самобранку розстелив, килим-літак, чоботи-скороходи, шапку-невидимку. Герой береться їх помирити й уряд пропонує їм: “Біжіть цим шляхом із усієї сечі, і хто кого на трьох верст випередить, цього безліч і дістанеться вся знахідка”.

Наразі вони біжать, він забирає дива, сідає на килим-літак й відлітає.

З нашою погляду, мораль героя у разі недостатньо бездоганна, але цей мотив відбиває мораль тієї епохи*, як у важкої боротьби з природою, і насильством слабка людина було перемагати інакше, як хитрістю. Ошукані у випадках завжди сильніші, ніж герой. Не звичайні люди, а лісовики чи велетні.

Але слабка людина виявляється сильніше велетнів і лісовиків. Нижче, ми вивчимо казки про тварин і звинувачують новеллистические казки, побачимо, що обман, обдурювання становить їхнє головне сюжетний стрижень. Саме там ми постараємося пояснити це.

Сьогодні ж можна просто сказати, що герой чи героїня, мають морально-возвышенный образ,- це вже пізніший шар проти героєм, сягаючим успіху будь-що. Герой чарівної казки сягає успіхів це без будь-якого зусилля, тому, що у руки потрапляє чарівний засіб/предмет чи чарівний помічник.

Це засіб йому, як знаємо, подаровано, передано. Дарувальник зустрінутий випадково, але магічна оснащеність героя – не випадковість. Вона заслужена їм.

Отже, високі моральні якості героя – не придаток, вони органічно входить у логіку і його побудова розповіді.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 3.00 out of 5)

Жіночому ідеалу відповідає ідеал чоловічого героя