Серед умінь і навичок, які повинен набути учень п’ятого класу на уроках зарубіжної літератури, особливу увагу приділяють умінню усно та письмово переказувати текст (докладно, стисло, вибірково), встановлювати зв’язки між подіями твору, характеризувати персонажів (головних і другорядних) на основі їхніх вчинків, знаходити в тексті зображувальні та виражальні засоби мови, пояснювати їхню художню роль. Такі навички допомагають учневі краще розуміти художній твір, розширюють його читацький досвід, прищеплюють уміння самостійно осмислювати мистецьке явище. Однак формування таких навичок справа нелегка і лише за умови постійного тренування можна досягти результату.
Написання твору дає змогу розвивати ці навички, працювати послідовно, поступово ускладнюючи вид завдання. Теми, які пропонуються у п’ятому класі, враховують саме послідовність набуття навичок аналізу художнього твору: від власне переказу окремих епізодів до їх порівняння, аналізу зв’язків, характеристики героїв, художніх засобів виразності.
Українські шкільні твори:
- Зарубіжна література. Романтизм Романтики вважали, що душа людини є осередком жорстокої боротьби ідеального та матеріального світів, і від здатності врівноважити в собі дві протилежні стихії залежить, чи буде...
- Українська та зарубіжна література. Християнська культура Розміщено від Tvіr в Вторник 25 мая Наступною культурною добою після античності була доба становлення і розвитку християнства. Вона намагалася утвердити підпорядкованість усіх сфер людського...
- Зарубіжна література. Реалізм і Модернізм Розміщено від Tvіr в Вторник 25 мая На зміну романтичному прийшов реалістичний спосіб відображення дійсності, що передбачав максимально достовірне висвітлення життєвих явищ у їхньому розвиткові,...
- Зарубіжна література в контексті творів інших видів мистецтва Зарубіжна література в контексті творів інших видів мистецтва 10 клас № Програмові твори Образотворче мистецтво Музика Театр і кіноСкульптура, архітектура, прикладне мистецтво І. Вступ Загальна...
- Відповіді на білет № 15 ДПА-2013 9 клас “Світова література” 1. Визначте особливості композиції “Божественної комедії” Данте та її роль у розкритті ідейного задуму твору. Композиція “Божественної комедії” Побудована надзвичайно символічно. Вона складається з трьох...
- Відповіді на білет № 14 ДПА-2013 9 клас “Світова література” Розкрийте особливості середньовічної персько-таджицької поезії (на прикладі вивчених творів Рудакі, Омара Хайяма, Гафіза). Поширеними розмірами та жанрами персько-таджицької поезії у середні віки стали бейти, рубаї...
- Відповіді на білет № 20 ДПА-2013 9 клас “Світова література” 1. Визначте і прокоментуйте головні морально-філософські мотиви трагедії Вільяма Шекспіра “Гамлет”. У трагедії Шекспіра “Гамлет” зображений новий на той час тип героя – герой-гуманіст. Протягом...
- Відповіді на білет № 21 ДПА-2013 9 клас “Світова література” 1. Доведіть, що образ Гамлета у трагедії Вільяма Шекспіра є втіленням ренесансних ідеалів. Основною ідеєю Відродження стала ідея гуманізму, людяності, тобто цінності кожної людини, кожного...
- Відповіді на білет № 16 ДПА-2013 9 клас “Світова література” 1. Охарактеризуйте класицизм як напрям у літературі та мистецтві (особливості світосприйняття, художні відкриття й найвидатніші представники) Класицизм – напрям у культурі Європи. Сформувався у XVII...
- Відповіді на білет № 25 ДПА-2013 9 клас “Світова література” 1. Визначте сутність конфлікту між ідеалом і дійсністю в романі Сервантеса “Дон Кіхот”. Герой роману “Дон Кіхот” Живе заради ідеалів. Це лицарські ідеали благородства, честі,...
- Відповіді на білет № 2 дпа-2013 9 клас “Світова література” 1. Назвіть найвідоміші цикли давньогрецьких міфів. Охарактеризуйте один з них на вибір Найвідомішими циклами давньогрецьких міфів є троянський цикл, фіванський цикл, а також цикл міфів...
- Відповіді на білет № 17 ДПА-2013 9 клас “Світова література” 1. Поясніть природу сміху та назвіть засоби комічного у творі Мольєра “Міщанин-шляхтич”. У комедії “Міщанин-шляхтич” висміюється прагнення головного героя, багатого міщанина Журдена будь-що долучитися до...
- Відповіді на білет № 18 ДПА-2013 9 клас “Світова література” 1. Охарактеризуйте Просвітництво як ідейний рух і літературну епоху (головні ідеї, найвідоміші представники). Просвітництвом в Європі Називається ідейна течія освіченої частини населення Європи у другій...
- Відповіді на білет № 5 ДПА-2013 9 клас “Світова література” 1. Охарактеризуйте романтизм як напрям у літературі та мистецтві (особливості світосприйняття, художні відкриття і найвидатніші представники). Романтизм – напрям у мистецтві та літературі, що виник...
- Відповіді на білет № 13 ДПА-2013 9 клас “Світова література” 1. Розкрийте духовний і моральний сенс подорожі героя в потойбічний світ у “Божественній комедії” Данте. У славетній “Божественній комедії” поет Данте змалював подорож самого себе...
- Відповіді на білет № 23 ДПА-2013 9 клас “Світова література” 1. Поясніть ідейний зміст і зазначте особливості композиції філософської повісті Вольтера “Простак”. У повісті “Простак” показана доля так званої “природної” людини, яка виросла у віддаленні...
- Відповіді на білет № 8 ДПА-2013 9 клас “Світова література” 1. Охарактеризуйте Середньовіччя як історичну і культурну добу (хронологічні межі, жанрове розмаїття, найвидатніші представники). Середньовіччя – період в історії Європи від падіння Римської імперії (5...
- Відповіді на білет № 12 ДПА-2013 9 клас “Світова література” 1. Охарактеризуйте Відродження як історичну і культурну добу (хронологічні межі, значення терміна, найвидатніші представники). Історична та культурна доба Відродження розпочинається у 14 столітті в Італії...
- Тематичне оцінювання (Д. Дефо) – Роман Д. Дефо як започаткування “робінзонади” Уроки зарубіжної літератури 6 клас Урок 39 Тема: Тематичне оцінювання (Д. Дефо). Мета: з’ясувати рівень засвоєння знань з вивченої теми; визначити рівень сформованості вмінь та...
- Тематичне оцінювання (Ж. Верн) Уроки зарубіжної літератури 6 клас Урок 45 Тема: Тематичне оцінювання (Ж. Верн). Мета: з’ясувати рівень засвоєння знань з вивченої теми; визначити рівень сформованості вмінь та...
- Контрольна робота з теми “Французька література ХІХ століття” УСІ УРОКИ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ 10 КЛАС I семестр 1. ВСТУП. ІЗ ЛІТЕРАТУРИ РЕАЛІЗМУ ІЗ ЛІТЕРАТУРИ РЕАЛІЗМУ УРОК № 15 Тема. (КР) Контрольна робота з теми...
- Зарубіжна сатира і гумор “Зарубіжна сатира і гумор” – серія художніх творів, реалізована видавництвом “Дніпро” (1969-86). Всього з’явилася 21 книжка зарубіжного гумору та сатири (М. Лассіла, К. Воннегут, А....
- Тематичне оцінювання (Міф і література) Уроки зарубіжної літератури 6 клас Урок 18 Тема: Тематичне оцінювання (Міф і література). Інакше розставлені слова набувають іншого смислу, інакше розставлені думки справляють інше враження....
- Сучасна зарубіжна культура: Моріан, Солженіцин, Арагон, Селинджер, Фолкнер Хроніка літературно-мистецького процессу 60-80-х років засвідчує строкатість і нерівність розвитку української культури, а водночас і її невід’ємність від загально людської культурної спільності. Постановою Ради Міністрів...
- Як писати твори. 6 КЛАС За вимогою чинної програми шестикласники повинні навчитися виконувати такі види творчих робіт: – твір-опис природи (на основі особистих вражень і за картиною); – твір-опис приміщення...
- Тематичне оцінювання (Чарльз Діккенс) Уроки зарубіжної літератури 6 клас Урок 32 Тема: Тематичне оцінювання (Чарльз Діккенс). Мета: з’ясувати рівень засвоєння знань з вивченої теми; визначити рівень сформованості вмінь та...
- Конспект й поурочне планування: Роман П. Зюскінда “Запахи” 11 клас Розміщено від Tvіr в Понедельник 24 мая Найважливіший етап у вивченні літературного твору в школі припадає на старші класи, тобто на той період, коли формуються...
- Відповіді на білет № 18 ДПА-2012 9 клас 1. Розкрийте значення алегоричних образів байок Г. Сковороди. Григорій Сковорода став першим українським байкарем, створивши тридцять алегоричних байок. Алегоричних, тому що головна абстрактна ідея передається...
- Як писати твори. 7 КЛАС Згідно з програмою учні 7-го класу мають навчитися виконувати такі види творчих робіт: – твір-опис зовнішності людини (за власними спостереженнями); – твір-опис процесу праці (за...
- 8 клас. Тема уроку. М. Коцюбинський. Дорогою ціною Тема. М. Коцюбинський. Дорогою ціною. Час і вічність у повісті, символічні образи. Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії Мета: – Навчальна (освітня): продовжувати...