Всесвіт нам бентежить мрії

Матеріал уроку. “Про астероїди” (з “Енциклопедії”). “Про місяць” (жарт). “Стародавня астрономія” (із книги “Найцікавіше про космос”).

Мета. Формувати уявлення про Всесвіт, Сонячну систему. Вчити шукати і відбирати необхідну інформацію з додаткових джерел.

Аналізувати набуті знання. Розвивати уяву, творче мислення. Виховувати працелюбність, інтерес до астрономії, повагу до науковців.

Обладнання. Карга зоряного неба, малюнок ракети, фотографії астероїдів, телурій.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ.

Представлення домашнього завдання.

III. Мотивація навчальної діяльності.

1. Мозкова атака.

– Що ви спостерігаєте на нічному небі влітку в безхмарну погоду?

– Що ви знаєте про зірки, сузір’я, Місяць?

– Що з’являється на небі вранці?

– Що ви вже знаєте про Сонце?

2. Вхідна інтерактивна вікторина “Загадковий космос”.

1. Хто першим полетів у космос?

А Людина.

Б Мавпа.

В Собака.

2. На чому літають у космос?

А На літаку.

Б На ракеті.

В На гелікоптері.

3. Чим харчуються космонавти в космосі?

А Концентрованою їжею.

Б Бутербродами.

В Молочними

продуктами.

4. Скільки планет в Сонячній системі?

А 7.

Б 8.

В 5.

5. Яка планета найближча до Сонця?

А Меркурій.

Б Юпітер.

В Земля.

6. Що таке Сонце?

А Планета.

Б Комета.

В Зірка.

IV. Повідомлення теми і завдань уроку.

З найдавніших часів у людини, яка дивилася на небо, виникало багато запитань. Що таке небо? Чи є в нього краї?

Па чому воно тримається? Що таке зірки? Чому Місяць світить слабше, ніж Сонце?

На всі ці запитання дає відповіді наука астрономія (від грец. “астрой” – “зоря”, “полюс” – “закон”).

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Робота над текстом “Про астероїди”.

> Читання тексту.

– Як перекладається слово “астероїд”?

– Як називається найбільший астероїд?

– Яку форму мають астероїди?

– Скільки відомо астероїдів?

– Де розташована найбільша кількість астероїдів?

– Що ще про астероїди ви знаєте?

– Найчастіше астероїди схожі на купи щебеню.

– Більшість з них мають кам’янистий склад, або металевий.

– Астероїд, який увійшов в атмосферу Землі, називається метеором, а який впав на Землю – метеоритом.

> Перегляд фотографій астероїдів.

2. Зацікавлення фактами про Місяць.

– Що ви знаєте про Місяць?

– Місяць в 400 разів менший, ніж Сонце, а перебуває в 400 разів ближче до Землі, тому ці два світила виглядають однакових розмірів.

– Поверхня Місяця вкрита кратерами, тому що все, що падає на нього, залишає великі відбитки.

– За весь час існування Місяця на ньому побувало 12 осіб.

– На Місяці атмосфери немає і небо виглядає чорним.

– Прочитайте гумореску про Місяць.

– То що робити, коли Місяць стане серпиком?

– Коли Місяць знаходиться між Сонцем та Землею, то його бік. повернутий до Землі, не освітлений. Через це побачити його неможливо. Такий момент має назву “новий місяць”.

Потроху супутник пересувається, і ми починаємо дивитися на нього начебто збоку. Тепер він здається нам вузеньким серпиком. Коли Місяць робить півоберта, Земля опиняється між Сонцем і Місяцем.

Отож, повернутий до Землі місячний бік повністю освітлений тобто Місяць “повний”. Згодом він починає спадати, і ми знову бачимо вузенький серпик. (Демонстрування фаз Місяця за допомогою телурія або фотографій.)

3. Робота над текстом “Стародавня астрономія”.

– Прочитайте текст мовчки.

– Пояснення незрозумілих слів. (Жерці – особи, що здійснювали богослужіння, жертвоприношення в язичеських релігіях.)

– То що таке астрономія?

– Придумайте п’ять запитань за змістом тексту.

– Обміняйтеся запитаннями з сусідом по парті.

VI. Підсумок уроку.

1. Бесіда.

– Чи завжди люди уявляли собі Всесвіт правильно?

– Чому?

– Чи зараз ми знаємо про Всесвіт все?

– Звідки ви можете отримати інформацію про Всесвіт і його дослідження?

2. Створення сенкану “Всесвіт”.

Наприклад.

Всесвіт.

Далекий, незвіданий.

Чарує, притягує, бентежить.

Наша Земля – частинка Всесвіту.

Космос.

VII. Домашнє завдання.

I група дізнатися додаткову інформацію про астероїди.

II група – про місяць.

ІІІ група – про зірки.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

Всесвіт нам бентежить мрії