Відповіді на запитання за розділом “Давня українська література” УРОК 21 Тема. Контрольна робота №2 (відповіді на запитання за розділом “Давня українська література”). Мета: виявити рівень засвоєння учнями навчального матеріалу, вміння логічно і чітко давати відповіді на поставленні питання; розвивати писемне мовлення учнів; виховувати в учнів уважність, вміння організовуватись. Переказ уривка із твору О. Довженка “Зачарована Десна”

УРОК 23

Тема. Переказ уривка із твору О. Довженка “Зачарована Десна”.

Мета: формувати високу культуру писемного мовлення одинадцятикласників, їх уміння відтворювати прочитаний текст логічно і послідовно, дотримуючись літературних норм.

Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення.

Хід уроку

I. Організаційна частина.

II. Актуалізація опорних знань про типи мовлення, стилі мовлення та їх мовні засоби.

III. Повідомлення теми і мети уроку.

IV. Читання переказу вчителем.

Для написання можна використати уривок

із твору О. Довженка “Зачарована Десна “.

…Я не приверженець ані села старого, ні старих людей, ні старовини в цілому. Я – син свого віку і весь належу сучасникам своїм. Коли ж обертаюсь я часом до криниці, з якої пив колись я воду, і до моєї білої привітної хатини, і посилаю їм у далеке минуле своє благословення, я роблю ту лише “помилку”, яку роблять і робитимуть, скільки й світ стоятиме, душі народні живі всіх епох і народів, згадуючи про незабутні чари дитинства.

Світ одкривається перед ясними очима перших літ пізнавання і всі враження буття зливаються в невмирущу гармонію, людяну, дорогоцінну.

Сумно і смутно людині, коли висихає і сліпне уява, коли, обертаючись до найдорожчих джерел отрочества, нічого не бачить вона дорогого, небуденного, нічого не гріє її, не будить радості ані людяного суму. Безбарвна людина ота, яку посаду не посідала б вона, і труд її, не зогрітий теплим промінням часу, безбарвний. Сучасне завжди по дорозі з минулого в майбутнє. Чому ж я мушу зневажати минуле?

Невже для того, щоб навчить онуків ненавидіти колись дороге й святе моє сучасне, що стане теж для них колись минулим у велику добу комунізму!

Було в минулому житті моїх батьків багато неустройства, плачу, темряви й жалю. Неясні надії й марні сподівання знаходили собі могилу у горілці й сварах. А найбільше, чого їм відпустила доля, – роботи, тяжкої праці.

Всі прожили свій вік нещасливо, кожен по-своєму – і прадід, і дід, і батько з матір’ю. Так, ніби всі були народжені для любові і мали всі талант до неї. То ж, певно, не знайшли одне одного, чи не доглянули, і гнів, і ненависть, які були огидні їм ціле життя, підкинула їм ворожка-чарівниця, і все життя облудні примари невпинно турбували їх і бентежили марно. І все життя їх було скорботним, як життя древніх.

Вони не знали, як змінити його, і, віддаючи перевагу тому, чого не судила їм доба, не порадувались.

Тільки було се так давно, що майже все вже розтануло в далекім мареві часу, як сон, і потонуло. Одна лише Десна зосталася нетлінною у стомленій уяві. Святая, чиста ріка моїх дитячих незабутніх літ і мрій.

V. Написання переказу.

VI. Домашнє завдання.

Прочитати повість О. Довженка “Україна в огні”.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Відповіді на запитання за розділом “Давня українська література” УРОК 21 Тема. Контрольна робота №2 (відповіді на запитання за розділом “Давня українська література”). Мета: виявити рівень засвоєння учнями навчального матеріалу, вміння логічно і чітко давати відповіді на поставленні питання; розвивати писемне мовлення учнів; виховувати в учнів уважність, вміння організовуватись. Переказ уривка із твору О. Довженка “Зачарована Десна”