Куди поспішає Струмочок. Жив собі великий Струмочок. Узимку він солодко спав. Та прийшла весна.
Прокинулися дерева, кущі, земля. І тільки Струмочок спить. Побачило ледаря Сонечко. Припекло сильніше.
Прокинувся Струмочок, злякався й кинувся навтьоки. А матінка Річка вже давно його чекала. Переказ Був веселий Струмочок.
Узимку він солодко спав. Та прилинула на землю весна. Прокинулася природа, ожили дерева, кущі, земля. І тільки Струмочок спав. Сонечко припекло ледаря. Пробудився Струмочок, злякався й кинувся тікати.
А матінка Річка вже давно його чекала.
План 1. Яким був Струмочок? веселим 2. Що робив Струмочок? спав, взимку
3. Хто завітав на землю? прийшла, прилинула, завітала, весна 4. Як змінилася природа? прокинулись, ожили дерева, кущі, земля 5. Що зробило з ледарем Сонечко? припекло
6. Як повівся Струмочок? пробудився, прокинувся 7. Хто його чекав? матінка Річка, давно.
Українські шкільні твори:
- Особливості побудови опису. Усний докладний переказ тексту, що містить опис Уроки зарубіжної літератури 6 клас Урок 42 Тема: Особливості побудови опису. Усний докладний переказ тексту, що містить опис. Мета: пояснювати особливості побудови опису предмета; формувати...
- Стислий письмовий переказ казки “Хатка в березовому лісі” за поданим планом і словником План 1. Хатина в лісі та її мешканці. 2. Наміри вовка та вовчиці. 3. Доброта та дружба перемагають. Словник: давно-давно, коник, цапок, Рябко, дружно, страшний...
- Усний творчий переказ: Життя без болю Уявіть собі життя без болю. Ви порізали палець, та для вас зовсім не існує неприємного відчуття. Потім палець нарвав, треба різати. Це вже боляче, дуже...
- Переказ. Поняття про переказ як жанр художньої літератури та вид мовленнєвої діяльності. Докладний переказ художнього тексту розповідного характеру Переказ. Поняття про переказ як жанр художньої літератури та вид мовленнєвої діяльності. Докладний переказ художнього тексту розповідного характеру Мета: ознайомити школярів із художніми особливостями народних...
- Переказ тексту за планом і зразком Лісові сторожі План 1. Чому ворон називають лісовими сторожами? 2. Як прогнали ворони вовка? 3. Кого помітили ворони на березі лісового озера? 4. Чому сховалась...
- “Весна прийшла” Прихід весни можна вгадати за ароматом свіжості, який супроводжує її. Так і кажуть: “У повітрі пахне весною”. Запахи весни бувають різні. Спочатку, коли тане сніг,...
- Твір на тему “Весна прийшла” Прихід весни можна вгадати за ароматом свіжості, який супроводжує її. Так і кажуть: “У повітрі пахне весною”. Запахи весни бувають різні. Спочатку, коли тане сніг,...
- Твір “Весна” 3-4 клас 1 варіант Прийшла весна-красна. Гріє лагідне сонечко. Сніг розтанув вже майже весь. Птахи весело щебечуть на гілках. Вони радіють потеплінню. Крізь вологу землю пробивається трава....
- ЗАКРІПЛЕННЯ ЗВУКОВИХ ЗНАЧЕНЬ БУКВИ Яя. ЗВУКО-БУКВЕНИЙ АНАЛІЗ СЛІВ. ОПРАЦЮВАННЯ ТЕКСТУ “ЯЛТА”. ЗАГАДКА Мета: закріпити знання учнів про звукові значення букви Яя; розвивати вміння виконувати повний звуко-буквений аналіз слів; виховувати почуття прекрасного. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ ІІ....
- ЗАКРІПЛЕННЯ ЗВУКОВОГО ЗНАЧЕННЯ БУКВИ Чч. ОПРАЦЮВАННЯ ТЕКСТУ “НА ПОЛОНИНІ” І ВІРША “КАРПАТИ”. ЗАГАДКИ Мета: закріплювати літературну вимову звука ; удосконалювати навички свідомого виразного читання; ознайомити учнів з життям та працею чабанів у гірській місцевості нашої країни; збагачувати словниковий...
- Складання тексту-розповіді на основі власних спостережень “Скільки в літа кольорів” Зразок. Літо по праву вважається святом барв. Зацвітає кожна рослина. Вийдіть у поле, на подвір’я, на лісову галявину. Придивіться до різкобарв’я квітів. Ось маки розкрили...
- Переказ – НА БЕРЕЗІ На Дінці я мав свій затишний куточок, де любив вудити рибу. Над урвищем, біля самої води, росли осики та похилі верби. Далі вгору, йшов не...
- Короткий виклад тексту казки “Маленький принц” Історію про Маленького принца автор присвятив своєму другові, Леону Верту, дорослій людині, який теж був колись маленьким. Тільки на відміну від інших дорослих, він добре...
- ЗАКРІПЛЕННЯ ЗВУКОВИХ ЗНАЧЕНЬ БУКВИ Єє. ЗВУКО-БУКВЕНИЙ АНАЛІЗ СЛІВ. ЗАГАДКИ. ОПРАЦЮВАННЯ ТЕКСТУ “КИЇВСЬКЕ МЕТРО” Мета: закріпити знання учнів про звукове значення букви Єє; формувати навички інтонаційного читання; вчити виконувати звуко-буквений аналіз слів; виховувати інтерес до професій. Хід уроку I....
- Переказ – УСЕ ЧЕКАЄ СОНЦЯ Настя попрошкувала стежкою через город у берег. Сон щось скаламутив у ній. Хотілося самій глянути й пересвідчитися, що справді нема тієї страшної ріки, яка приснилася...
- Найвища – це мова трагедії, диво її тексту Трагедія Гете Фауст займає особливе місце в історії європейської літератури. Вона увібрала в себе художній досвід усіх попередніх епох – античності, середньовіччя, Ренесансу, класицизму –...
- Особливості стилю роману “Робінзон Крузо”. Створення власного тексту-стилізації документальної прози Уроки зарубіжної літератури 6 клас Урок 36 Тема: Особливості стилю роману “Робінзон Крузо”. Створення власного тексту-стилізації документальної прози. Якщо б мене спитали, що я вважаю...
- Мовні засоби для побудови тексту. Допомогу учню Тим, кому важко самому складати твір, радимо звернути увагу на слова, які допоможуть це зробити. Для називання теми можна використати такі слова: твір (роман, оповідання,...
- Адаптація тексту Адаптація тексту (лат. adapto – пристосовую) – спрощення^ тексту літературного твору, пристосування його для сприйняття дітьми або малопідготовленими читачами. А. т. широко застосовується при вивченні...
- Лінгвістика тексту Лінгвістика тексту (фр. linguistique, від лат. lingua – мова), або Транс лінгвістика – царина сучасного мовознавства, покликана віднаходити та описувати систему категорій тексту, визначати своєрідні...
- Еквівалент тексту Еквівалент тексту (лат. aequivalens – рівноцінний) – авторські пропуски у тексті (рядок, кілька рядків, цілі абзаци чи строфи), за допомогою чого створюється ефект ліричного умовчання,...
- Павло Тичина – Річка РІЧКА Хлюпоче синя річка – Ой річка, ой ріка! Юрба нас невеличка, Зате ж бо гомінка! І співи тут, і крики, І радість тут, і...
- ОПРАЦЮВАННЯ ТЕКСТУ “МРІЯ ЗБУЛАСЯ”. СКЛАДАННЯ УСНОЇ РОЗПОВІДІ НА ТЕМУ “ПРО ЩО ТИ МРІЄШ?” Мета: закріпити знання учнів про вивчені букви та звуки; вдосконалювати навички читання; збагачувати й активізувати словниковий запас учнів; виховувати наполегливість. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ...
- Павло Тичина – Дума про трьох вітрів ДУМА ПРО ТРЬОХ ВІТРІВ На ранній весні-провесні, Гей, на світанню гук. Ой за горами, за високими, Там за морями та за глибокими, Ще Й за...
- Короткий виклад тексту казки “Маленький принц”. Висновок Проходячи по пустелі, Маленький принц наткнувся на квітку, який насилу згадав, що бачив людей дуже давно. Квітка вважає, що людям нелегко ходити: вони без коренів...
- Твір-розповідь про випадок із життя: Гроза Якось теплого вересневого дня ми пішли з хлопцями до лісу. Сонечко гаряче припікало. Блакитне небо було чисте і прозоре. Жовто-багряне листя весело шелестіло від подиху...
- Контрольне читання мовчки тексту “подвиги Івана Драченка” Велика Вітчизняна явила світові безліч героїв – вірних синів і дочок України, які мужньо, відважно, віддано боронили свою рідну землю, жертовно захищали свою Батьківщину від...
- Твір-мініатюра “Весна” С кожним днем теплішає. От уже і сніг розтанув, і земля вкрилася свіжою зеленою травою. Постійно дме вітер, але він уже м’який, теплий, наповнений ароматом...
- Аналіз тексту поеми “Кому на Русі жити добре” – Пролог Мужикам, споконвічним трудівникам, що одержали скатертина-самобранку, навіть думка не приходить про дарове багатство, і вимовляють вони в чарівної птахи лише свій мужицький, скромний “прожитковий мінімум”:...
- Літо в Україні Літо в Україні. За народним календарем починається 21 червня. Влітку дні найдовші, а ночі найкоротші. Часто в Україні випадають густі роси, покриваючи землю і рослинність....