Розкрийте протиставлення житейської прози і романтичних ілюзій в характеристиці і долі Емми (за романом Г. Флобера “Пані Боварі”). Простежте еволюцію образу Емми

Розкрийте протиставлення житейської прози і романтичних ілюзій в характеристиці і долі Емми (за романом Г. Флобера “Пані Боварі”). Простежте еволюцію образу Емми.

Зображення оточуючої дійсності в романі “Пані Боварі” Флобера: Флобер увійшов у літературу як творець об’єктивного роману, у якому автор, за його словами, повинен бути подібним до Бога – створити свій світ і піти з нього геть, тобто не нав’язувати читачеві своєї оцінки описаного у творі. Сім’я майбутнього письменника літературою не цікавилася, в його оточенні

цінувалися лише суто практичні знання. Можливо, саме тому Флобер приділяв так багато уваги науці і, наче справжній медик, “анатомував” суспільство, змальовуючи його у своїх творах. гідно з духом часу, Флобер вважав, що матеріал для мистецтва є “в усьому і скрізь”, а заборонених, непоетичних тем більше не існує. Зображаючи світ, треба “дедалі тісніше наближуватися до науки”.

Наука ж передбачає, з одного боку, неупередженість зображення, а з іншого – глибину дослідження і широту. Саме тому письменник, на думку Флобера, “повинен бути суголосним всьому і всім, якщо він хоче розуміти й описувати”.

Література, як і наука, повинна стати не дидактичною (дидактизм Флобера вважав недоліком), а наочною.

Під наочністю мистецтва Флобер розумів новий принцип відображення світу, який він сам називав об’єктивним. Письменник стверджував: “Треба писати картини, показувати природу такою, якою вона є насправді, але картини вичерпні, у них треба показати і лице, і спід”. Прагнення до повноти картини світу, правдивого і всебічного його зображення постійно лунає у висловлюваннях Флобера на різних етапах його творчості, починаючи з роботи над романом “Мадам Боварі”, тобто з того часу, коли остаточно сформувався його талант.

Принцип безособового, об’єктивного мистецтва породжений не відсутністю авторської позиції, а орієнтацією на читача, який активно сприймає мистецький твір. емоція, яка у Бальзака і Стендаля нерідко скорялася законам розвитку думки, у Флобера грунтується не лише на зорових та слухових враженнях, а й на суто фізичних станах. Саме це призводить до того, що в романі неабияку роль відіграє фізіологія. Критика вороже зустріла роман “Пані Боварі” значною мірою саме через фізіологічні елементи у структурі твору, вбачаючи у цьому апологетизування аморальності.

Проте Флобер лише намагався якомога повніше дослідити особистість. Увага до потворності каліки-жебрака, до сцен помирання Емми, по суті, зумовлена все тим же намаганням яскравіше відтворити життєві ситуації, показати трагізм буденної реальності. Флобер переступає той поріг, що розділяє реалізм початку XIX ст. від натуралізму кінця віку, але натуралістом не стає, позаяк не вбачає у фізіології основної причини людських дій і станів.

Головним для письменника залишається соціальний чинник.

У романі “Пані Боварі” герої – це мешканці французької провінції 19-го століття. Головна героїня – Емма Боварі, молода дружина провінційного лікаря. Емма мрійлива та повсякчас шукає нових вражень.

Донька фермера, вона начиталася книг про красиве життя.

Характеристика пані Боварі: вона любить розкіш, красиві речі, блискучі прийоми, але все це неможливе при невеликих статках її чоловіка. Вона знемагає від нудьги та мріє про галантних чоловіків. Емма прикидається, що любить чоловіка, але насправді зневажає його, вважаючи негідним такої, як вона.

Чоловік Емми, Шарль Боварі – сільський лікар. Він не дуже розумний, проте добрий. Чоловік кохає Емму та піклується про неї, як тільки може.

Заради Емми він свариться, наприклад, зі своєю матір’ю, яка вважає, що Емма погана господиня.

Шарль скромний, боязкий, чесний, часто він не може відстояти себе перед іншими, кар’єра дається йому важко. Тут йому могла б допомогти Емма, в якої жвавий, рішучий та цілеспрямований характер. Але Емма зовсім не цінує чоловіка та сліпо не помічає його кохання.

Образ пані Боварі поєднує егоїстичність та черствість у ставленні до близьких: чоловікові, дочці, з великою силою пристрасті, які вона спрямовує на своїх коханців. Але Емма любить більше свої мрії, аніж реальних людей. Щоб створювати ілюзію світу, який їй подобається, вона витрачає гроші сім’ї, бреше чоловікові, залазить у борги.

Коханці Емми Родольф та Леон – різні люди. Родольф хитрий, пристрасний, розважливий. Леон спочатку романтичний, палкий. Але обидва коханця Емми потім вибирають спокійне та сите існування, а не любовні бурі. А коли Емма розоряється та здобуває репутацію гулящої жінки, обидва “кохані” відповляються їй допомогти.

Героїня ж кінчає життя самогубством, навіть не подумавши, як це буде переживати її сім’я, що буде з донькою Бертою.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 4.50 out of 5)

Розкрийте протиставлення житейської прози і романтичних ілюзій в характеристиці і долі Емми (за романом Г. Флобера “Пані Боварі”). Простежте еволюцію образу Емми